Caritas Moldova angajeaza consultant dezvoltare program pentru pedagogi

Termeni de Referință

Privind selectarea unui/ei consultant/e, instituții academice, organizații sau comunități pentru a dezvolta și a furniza un program de formare pentru pedagogi pe teme legate de lucrul cu copiii afectati de vulnerabilitati, conflicte sau crize, adaptate contextelor și nevoilor locale din Moldova.

 

 

Locație:

Chișinău, Republica Moldova

Termenul limită de aplicare:

23 august 2024

Funcția

Consultant/a

Proiectul de referință:

Caritas Moldova – “ SMART: Consolidarea metodelor de instruire pentru îmbunătățirea calității asistenței oferite copiilor și familiilor acestora”

Durata contractului:

2 luni, septembrie – octombrie 2024

Zile de lucru:

15-20 zile

Limba de lucru:

Română si Rusa

  1. Context

Fundația de Binefacere “Caritas Moldova” este o organizație umanitară și caritabilă, care contribuie, prin activitățile sale, la eradicarea sărăciei și crearea unor sisteme sociale echitabile, promovând valorile toleranței și milosteniei creștine.

Din februarie 2022, Caritas Moldova a furnizat asistență umanitară multisectorială, concentrându-și și sporindu-și la maximum capacitățile. Caritas Moldova rămâne dedicată sprijinirii tuturor persoanelor vulnerabile care se confruntă cu diverse provocări, asigurându-se că nevoile lor esențiale sunt îndeplinite. De mai bine de 29 de ani a acumulat experiență, abilități, capacități și resurse pentru a aborda principalele probleme ale copiilor, inclusiv izolarea, sărăcia, accesul inegal la educație, negarea drepturilor copiilor etc. și a investit și promovat continuu în educația copiilor.

Caritas Moldova este hotărâtă să ofere servicii de îngrijire a copiilor intr-un mediu sigur și protejat pentru copii.

  1. Scop

Fundația de Binefacere Caritas Moldova, cu suportul KNH,  își propune să angajeze un/o consultant/e, instituție academica, organizație sau comunitate pentru a dezvolta și a furniza programe de formare pentru pedagogi pe teme legate de lucrul cu copiii afectati de vulnerabilitati, conflicte sau crize, adaptate contextelor și nevoilor locale din Moldova.

Programul de formare pentru pedagogi pe teme legate de lucrul cu copiii afectati de vulnerabilitati, conflicte sau crize, va contribui la consolidarea competentelor profesionale ale pedagogilor cat si la dezvoltarea mediilor prietenoase copiilor in cadrul institutiilor educationale, ceea ce sustine dezvoltarea armonioasa si sigura a copiilor și tinerilor.

Programul urmărește valorificarea practicilor bune existente de lucru cu copiii si îmbunătățirea activitatilor/ serviciilor furnizate și, în final, consolidarea metodelor de instruire.

Mai exact, Programul este destinat pentru:

- îmbunătățirea proceselor și produselor educationale;

- facilitarea furnizării de servicii educationale copiilor, în conformitate cu abilitatile si necesitatile individuale;

- dezvoltarea de instrumente, materiale de instruire, ghiduri, resurse online pentru lucrul cu copiii afectati de vulnerabilitati, conflicte sau crize, monitorizarea evoluției educaționale si asigurarea siguranței si confortului psihologic al copiilor în timpul implicarii lor în institutiile educationale.

  1. Responsabilități

În vederea elaborării și furnizarii programului de formare pentru pedagogi, consultantul va:

  • Analiza informația despre funcționarea centrelor Caritas Moldova si implementarea programului pentru copii;
  • Organiza focus grupuri cu diferite grupuri țintă (angajați, părinți, copii), atât de la nivelul Biroului național cât și local, pentru a identifica care sunt practicile bune de lucru cu copii, motivatia de implicare, abilitatile si necesitatile individuale, etc. Datele obținute vor fi utilizate pentru dezvolatrea programului pentru pedagogi.
  • Dezvolta programul de instruire pentru pedagogi care sa includa minim 10 sesiuni/ateliere. Programul ar trebui sa includa tematici privind persoanele refugiate, îngrijire informată pe traumă, competența culturală, dezvoltarea copilului și sprijin psihosocial.
  • Crea materialele necesare pentru livrarea sesiunilor (video/audio/vizuale).
  • Livra o formare de formatori (ToT) pentru personalul selectat sa desfasoare sesiuni/instruiri pentru copii (in baza programului dezvoltat).
  • Elabora propuneri care să aibă ca scop stabilirea celui mai potrivit mediu de desfășurare a activităților cu copiii, cat si profilul personalului potrivit pentru lucrul cu copii, reieșind din analiza experienței centrelor și în urma discuțiilor cu beneficiarii direcți.

Instruirile de consolidare a capacităților pentru personalul educațional al școlilor/centrelor pot include, dar nu se limitează la:

1. Înțelegerea contextului refugiaților: informarea personalului despre experiența refugiaților, inclusiv cauzele deplasării, traumei, diversitatea culturală și factorii de reziliență, pentru a înțelege mai bine și a răspunde nevoilor copiilor.

2. Dezvoltarea practicilor informate de traumă: echiparea personalului cu cunoștințe și abilități în principiile îngrijirii informate pe traumă, tehnici pentru recunoașterea și răspunsul la simptomele traumei și crearea unor medii sigure și de susținere pentru vindecare.

3. Promovarea competenței culturale: cultura, sensibilitatea și conștientizarea personalului pentru a respecta și a celebra diversitatea copiilor și familiilor și pentru a crea medii incluzive.

4. Consolidarea cunoștințelor juridice și de protecție: educarea personalului cu privire la cadrele juridice internaționale și naționale, politicile de protecție a copilului și procedurile pentru a asigura respectarea drepturilor și siguranței copiilor.

5. Dezvoltarea abilităților de sprijin educațional și psihosocial: dezvoltarea copilului, sprijin pentru alfabetizare și calcul, dezvoltarea limbajului, intervenții de sprijin psihosocial și abordări de învățare bazate pe joc, adaptate nevoilor copiilor. Sprijin psihologic pentru copii și intervenție profesională în cazurile de suspiciune de abuz/trauma a copilului.

6. Promovarea auto-îngrijirii și rezilienței: instruire și sprijin pentru a ajuta personalul să gestioneze stresul, să prioritizeze auto-îngrijirea, să stabilească limite sănătoase, să caute sprijin și să dezvolte reziliența în medii de lucru solicitante.

  1. Planificarea si implementarea activităților

În baza cerințelor prezentate mai sus, pentru a asigura realizarea în termenii stabiliți a produsului, a fost stabilit următorul calendar de activități:

 

Perioada  

Documentarea (analiza informațiilor)

 
  1. Analiza și revizuirea documentelor, informației;

Sept 2024, 1-2 zile

Actualizarea manualului facilitatorului

 
  1. Vizite la centrele pentru copii - Organizarea de întâlniri / ateliere / focus grup cu beneficiari/ echipe locale ale centrelor din Rașcov, Tiraspol, Zirnesti și Petropavlovca și alte părți interesate;

Sep 2024, 4 zile

  1. Analiza informațiilor colectate;

Sep 2024, 1 zi

  1. Dezvoltarea programului de formare pentru pedagogi

Sep 2024, 5 zile

  1. Crearea materialelor necesare pentru livrarea sesiunilor (video/audio/vizuale).

Sep 2024, 2 zile

  1. Livrarea unei formari de formatori (ToT) pentru personalul selectat sa desfasoare sesiuni/instruiri pentru pedagogi (in baza programului dezvoltat).

Oct 2024, 2 zile

  1. Elaborarea propunerilor care să aibă ca scop stabilirea celui mai potrivit mediu de desfășurare a activităților cu copiii, cat si a profilului personalului potrivit pentru lucrul cu copii, reieșind din analiza experienței centrelor și în urma discuțiilor cu beneficiarii direcți.

Oct 2024, 1 zi

  1. Transmiterea tuturor materialelor/ propunerilor elaborate in limba romana si rusa.

Oct 2024, 1-2 zile

  1. Prezentarea raportului privind activitatea desfasurata

Oct 2024

  1. Cerințe fata de candidați

Educație:

  • diplomă universitară în psihologie, pedagogie sau alte domenii similare;

Abilități si competente:

  • experiență relevanta în domeniul organizațiilor de copii/tineri sau in elaborare de programe, analize, evaluări, ghiduri, studii;
  • abilități excelente de analiză si sinteza;
  • competente dovedite in utilizarea MS Office;
  • cunoașterea specificului sectorului de copii si tineri la nivel național și european/internațional;
  • cunoașterea aprofundata a limbii române si ruse (atât scris cat si vorbit) este obligatorie.
  1. Modalitatea de aplicare și selectare

Persoanele interesate trebuie să transmită un dosar, care să conțină:

  • CV;
  • Lucrari anterioare realizate în domeniu;
  • Decizia de a realiza toate sau o parte din activitatile stabilite in pct. 4 (cu specificarea activitatilor ce pot fi realizate de candidat/a);
  • Oferta financiară care va include costul final pentru produs.

Dosarul de participare va fi transmis până în data de 10 septembrie 2024 prin e-mail la procurement@caritas.md cu mențiunea „Selectare consultant – Dezvoltarea programului pentru pedagogi”.

Pentru întrebări de clarificare, vă rugăm să ne contactați la adresa de e-mail diana.antir@caritas.md sau la numărul de telefon 078800537.

 

Oferta financiara

Contractantul va elabora oferta financiară în funcție de activitățile planificate și produsul final. Caritas Moldova va acoperi alte cheltuieli, cum ar fi transport, decât onorariul pentru produsul final. Plata onorariului se va realiza după prezentarea tuturor materialelor/ propunerilor elaborate. Oferta financiară va fi prezentată în MDL și va include suma brută solicitată.