Caritas Cehia în Moldova anunță concurs pentru selectarea unui expert (e) care va dezvolta și coordona un set de recomandări cheie privind asigurarea sustenabilității financiare în sistemul social de îngrijire la domiciliu la nivel comunitar
Termeni de referință
pentru selectarea unui expret care va dezvolta și coordona un set de recomandări cheie privind asigurarea sustenabilității financiare în sistemul social de îngrijire la domiciliu la nivel comunitar
Organizația |
Caritas Cehia în Moldova |
Tipul Contractului |
Prestare servicii |
Locație |
mun. Chișinău |
Termenul limită de aplicare |
12 noiembrie 2023 |
Proiectul de referință |
Consolidarea capacităților și sustenabilității financiare în sectorul social de îngrijire la domiciliu în Republica Moldova |
Durata contractului |
Noiembrie 2023 |
Zile de lucru |
10 zile |
Limba de lucru |
Română, Engleză |
CONTEXT ORGANIZAȚIONAL
Caritas Republica Cehă în Moldova (CCR MD) este o organizație non-profit care activează în Moldova din anul 2004. De-a lungul anilor CCR MD a implementat multiple proiecte de cooperare pentru dezvoltare în domeniul îngrijirilor la domiciliu și cel social, dezvoltarea afacerilor mici, capacitarea societății civile, agricultură și incluziune.
Mai multe informații despre activitatea Caritas Cehia în Moldova pot fi găsite pe:
- site-ul nostru https://moldova.charita.cz/ și
- pe pagina noastră de fb: https://www.facebook.com/CCRinMoldova.
INFORMAȚIE GENERALĂ DESPRE PROIECT
Caritas Cehia în Moldova implementează proiectul „Consolidarea capacităților și sustenabilității financiare în sectorul social de îngrijire la domiciliu în Moldova” în parteneriat cu AO Homecare și finanțat de Agenția Cehă pentru Dezvoltare. Unul dintre obiectivele proiectului constă în dezvoltarea și coordonarea recomandărilor cheie pentru asigurarea sustenabilității financiare în sistemul de îngrijire la domiciliu la nivel comunitar. Această activitate implică crearea unui set de recomandări cheie pentru a se asigura că noul concept de reformă a serviciilor sociale, care vizează centralizarea și restructurarea acestora la nivel regional, este pus în aplicare cu succes. Recomandările vor fi elaborate într-un mod participativ, implicând reprezentanți de la nivel central și local, furnizori de servicii și organizații neguvernamentale, cu accent pe utilizarea experienței și a practicilor bune din Republica Cehă, adaptate la contextul specific al Republicii Moldova. Expertul național selectat pentru această activitate va colabora cu un expert ceh în vederea elaborării setului de recomandări și va implementa setul de bune practici din partea expertului ceh. Aceste recomandări vor avea caracter consultativ și vor fi coordonate la nivel interministerial, urmând să fie supuse aprobării de către Ministerul Muncii și Protecției Sociale. Scopul final este de a contribui la asigurarea unei sustenabilități financiare potrivite pentru serviciile sociale la nivel comunitar în cadrul noii structuri de asistență socială teritorială.
În acest scop, Caritas Cehia anunță concurs pentru selectarea unui expert/ grup de experți.
SARCINI ȘI ACTIVITĂȚI SPECIFICE:
Sub îndrumarea managerului de proiect și a echipei de implementare, expertul/experta va îndeplini următoarele sarcini:
- Identificarea și evaluarea necesităților specifice legate de dezvoltarea și coordonarea recomandărilor cheie pentru asigurarea sustenabilității financiare în sistemul de îngrijire la domiciliu la nivel comunitar.
- Colaborarea și coordonarea procesului de lucru cu expertul ceh pentru a utiliza bunele practici și lecțiile învățate din Republica Cehă în elaborarea recomandărilor.
- Comunicarea în procesul de consultare cu reprezentanții Ministerului Muncii și Protecției Sociale de la nivel central și local, furnizori de servicii și organizații neguvernamentale pentru dezvoltarea recomandărilor.
- Asigurarea că recomandările elaborate sunt adaptate la contextul specific al Republicii Moldova.
- Asigurarea respectării termenelor și a calității lucrarilor efectuate.
- Raportarea periodică a progresului către managerul de proiect și echipa de implementare.
DURATA PRESTĂRII SERVICIILOR ȘI PRODUSELE CE VOR FI FURNIZATE
Durata contractului pentru prestarea serviciilor menționate în acești termeni de referință este de 2 zile.
Produsele ce vor fi furnizate în perioada de implementare:
Activități |
Livrabile |
Termen |
Efectuarea unei analize detaliate a situației actuale a sistemului de îngrijire la domiciliu la nivel comunitar în Republica Moldova. |
Un raport detaliat cu analiza situației actuale a sistemului de îngrijire la domiciliu la nivel comunitar. |
2 zile lucrătoare |
Participarea și implicarea în consultări participative cu părțile implicate în procesul de reformă, dar și actorii relevanți în sistemul de îngrijire la domiciliu la nivel comunitar. |
Un raport care evidențiază procesul de consultare participativă și feedback-ul obținut de la părțile interesate. |
3 zile lucrătoare |
Dezvoltarea unui set de recomandări cheie pentru asigurarea sustenabilității financiare a serviciilor sociale la nivel comunitar. |
Raportul cu recomandările elaborate și propuse spre aprobare Ministerului Muncii și Protecției Sociale. |
5 zile lucrătoare (prezentarea raportului nu mai târziu de 30 noiembrie) |
CERINȚE DE CALIFICARE
- Studii superioare complete în domeniul serviciilor sociale, administrării serviciilor de asistență socială sau domenii conexe.
- Experiență anterioară de lucru semnificativă în domeniul serviciilor sociale, cu cunoștințe solide despre funcționarea sistemului de îngrijire la domiciliu.
- Cunoașterea avansată a sistemului național de asistență socială din Republica Moldova, inclusiv cadrul legal și administrativ în domeniul serviciilor sociale și specificului reformei sistemului de asistență socială.
- Abilități bune de comunicare, atât în limba română, cât și în limba engleză, pentru a facilita colaborarea cu expertul internațional și cu părțile interesate.
Criteriile de eligibilitate pentru angajare:
- Corespunderea cu cerințele tehnice menționate în Termenii de Referință (ToR);
- Disponibilitatea de a întreprinde consultanță în termenele specificate;
- Lipsa conflictului de interese.
MODALITATEA DE APLICARE
Propunerile urmează a fi expediate la următoarea adresă de e-mail: mariana.novac@caritas.cz cu indicarea temei mesajului „Expert recomandări sustenabilitate financiară” în linia Subiect. Atașamentele trebuie denumite după cum urmează:
Numele_prenume_expert recomandări sustenabilitate financiară_CV
Numele_prenume_ expert recomandări sustenabilitate financiară_Oferta tehnică și financiară
Lista documentelor necesare a fi prezentate de către candidați:
- Oferta tehnică și financiară, va cuprinde costul per zi net în euro şi indicarea sumei totale pentru realizarea întregului set de sarcini conform ToR-ului;
- CV-ul candidatului, cu indicarea experienței relevante deținute în domeniu.
Criteriile de selecție vor fi următoarele:
- Preț oferit (25%)
- Experiență și expertiză demonstrată (75%).
Termenul limită de depunere a aplicațiilor este 12 noiembrie 2023. Doar candidații selectați vor fi contactați.
Pentru informații suplimentare, vă rugăm să ne contactați prin e-mailul menționat mai sus sau la telefonul 060076100.
In orice moment înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor, Caritas Cehia în Moldova poate modifica cererea de oferte prin emiterea unui amendament. Orice act adițional emis va face parte din cererea de ofertă și va fi comunicat în scris tuturor celor care au obținut invitația de cotare direct de la Caritas Cehia.
Caritas Cehia în Moldova își rezervă dreptul de a accepta sau de a respinge orice ofertă, de a anula procesul de selectare și de a respinge toate ofertele în orice moment înainte de atribuirea contractului, fără a-și asuma responsabilitatea față de ofertanți.