Specialist în comunicare



ALDA – Asociația Europeană pentru Democrație Locală, este dedicată promovării bunei guvernări și participării cetățenilor la nivel local. ALDA se concentrează asupra activităților de facilitare a cooperării dintre autoritățile locale și societatea civilă.

A fost înființată în 1999 la inițiativa Consiliului Europei pentru a coordona și sprijini rețeaua de agenții pentru democrație locală care acționează ca promotori ai bunei guvernări și ai autonomiei locale. În prezent, ALDA activează în domeniul democrației locale, a cetățeniei active și al cooperării dintre autoritățile locale și societatea  civilă.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să consultați site-ul nostru: www.alda-europe.eu

Important: Această este o poziție part-time ce presupune 20 ore de muncă pe săptămână.

Specialistul în comunicare va raporta direct șefului oficiului regional. Acesta/aceasta va fi responsabil(ă) de gestionarea relațiilor publice, producerea de informații, comunicate de presă și materiale media, gestionarea rețelelor sociale și/sau de publicitate. El/ea va coordona eficient toate activitățile de comunicare legate de proiectele implementate și se va asigura că toate cerințele de vizibilitate ale donatorilor sunt îndeplinite. Specialistul/a va lucra în echipa ALDA din Moldova, care implementează în prezent mai multe proiecte în țările Parteneriatului Estic și Asia Centrală, dar își va coordona activitatea și cu departamentul de comunicare al organizației (aflat în Italia).

Sarcinile și responsabilitățile vor include:

  • Gestionarea și îmbunătățirea fluxului de comunicare extern și intern;
  • Promovarea unei imagini publice pozitive a organizației;
  • Implementarea strategiei de comunicare a organizației;
  • Elaborarea postărilor și publicarea acestora pe rețelele sociale;
  • Elaborarea comunicatelor de presă;
  • Asistență în planificarea evenimentelor, seminarelor și conferințelor de presă (preluare imagini, elaborarea materialelor de PR, producerea materialelor de vizibilitate și altele);
  • Însoțirea echipei la evenimente organizate la nivel local, pe teritoriul Republicii Moldova, însă la necesitate și peste hotare;
  • Comunicarea cu mass-media, organizarea de interviuri, declarații etc.;
  • Păstrarea și arhivarea (fizică și electronică) corespunzătoare a materialelor elaborate și a documentației generate;
  • Susținerea tuturor activităților de comunicare (social media, newsletter etc) atunci când sunt necesare, inclusiv în cazul unor situații de urgență generate de războiul din Ucraina.
  • Disponibilitatea de implicare în alte activități și inițiative ale organizației va constitui un avantaj.

Competențe necesare:

  • Persoană motivată, orientată spre rezultate, cu o abordare pro-activă:;
  • Flexibilitate, dorința de a învăța rapid;
  • Atitudine pozitivă și cooperantă;
  • Abilități excelente de comunicare, în special în medii multiculturale;
  • Abilitatea de a lucra în echipă și autonom;
  • Atenție la detalii cu respectarea termenelor limită;

Educație și cunoștințe:

  • Diploma universitară este un avantaj, cu toate acestea, studenții pre-absolvenți cu stagiu de practică efectuat, experiență de lucru sau de voluntariat relevante pentru acest rol - vor fi luați în considerare. Experiența anterioară în organizații de tineret și studențești, ONG-uri, organizații internaționale și/sau gestionarea unor sarcini similare este un avantaj.
  • Cunoaștere perfectă a limbii române. Cunoștințe de bază în limba engleză și rusă (suficiente pentru a purta o discuție sau a înțelege un text); 
  • Interesul pentru sectorul ONG-urilor și dorința reală de a contribui la schimbări  sociale pozitive;
  • Abilități  de bază în editarea foro/video, gestionarea conturilor pe  rețelele sociale, mailchimp, Microsoft Office, altele relevante domeniul comunicării.


    Cum se lucrează în ALDA?

Viitorul angajat va face parte dintr-o echipă internațională motivată și care se dezvoltă în ritm rapid. În interacțiunea constantă cu colegii, precum și cu o rețea largă de membri și parteneri din aproape 40 de țări, acesta va urmări misiunea Asociației  până la îndeplinirea rezultatelor.

ALDA oferă oportunități unice de învățare și creștere, de interacțiune profesionistă și constructivă cu toate părțile implicate, într-un mediu de lucru prietenos și flexibil. Sugestiile și ideile din partea întregului personal sunt mereu binevenite și apreciate.

Termeni contractuali

Contract prestări servicii, part - time, 20 ore pe săptămână, pentru un an,  cu un termen de probă de 3 luni. Contractul va fi reînnoit anual în funcție de rezultate  și la dorința  ambelor părți. Contractul  va începe, de preferință, în octombrie 2022.  Locație: Chișinău.

Salariul oferit se va baza pe experiența și calificările candidatului, reieșind din grila de salarizare a ALDA.

Cum se aplică:

Invităm candidații interesați să  depună CV-ul în limba română sau engleză până la data de 20 septembrie 2022 la viorica.tudos@aldaintranet.org cu următorul subiect: "Specialist comunicare - Chișinău".

 Vor fi contactați doar candidații pre-selectați. Vă mulțumim pentru înțelegere!