Organizații vizate:
- Detalii
- Categorie: Achiziție bunuri, Contractare Servicii
Cerere de exprimare interesului - Elaborarea instrumentelor digitale de evaluare și gestionare a progresului

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
Republica Moldova
Denumirea subproiectului
Digitalizarea educației – Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice/ DigiL
Nr. Acord subfinanțare: MD-MOED-6542-ASF-U2-03 din 27.11.2023
Nr. Referință: MD-STATEUNI-516810-CS-INDV
Titlul sarcinii: Elaborarea instrumentelor digitale de evaluare și gestionare a progresului
În cadrul implementării Proiectului Învățământului Superior din Moldova, finanțat de Banca Mondială, Universitatea de Stat din Moldova a beneficiat de subfinanțare din partea Ministerului Educației și Cercetării pentru implementarea subproiectului „Digitalizarea educației – Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice/ DigiL”, prin semnarea Acordului de sub-finanțare Nr. MD-MOED-6542-ASF-U2-03 din 27 noiembrie 2023 și intenționează să aplice o parte din mijloacele financiare alocate pentru servicii de consultanță.
Obiectivul general al proiectului propus este sporirea calității pregătirii cadrelor didactice din perspectiva activității profesionale într-un mediu educațional digitalizat.
ODP 1. Pregătirea cadrelor didactice universitare din perspectiva digitalizării procesului de formare profesională a studenților – viitori profesori și formarea continuă a cadrelor didactice din învățământul general. Promovarea și realizarea educației digitale în vederea dezvoltării competențelor digitale ale discipolilor, promovând astfel utilizarea eficientă și inovatoare a tehnologiilor digitale în procesul de predare – învățare – evaluare.
ODP 2. Formarea managerilor școlari în dezvoltarea competențelor pentru gestionarea eficientă a tehnologiilor digitale în școală, susținând inovația, integrarea și utilizarea strategică a acestora în procesul de management și luarea deciziilor în domeniul educației.
ODP 3. Dezvoltarea competențelor digitale la cadrele didactice prin formarea profesională inițială și continuă.
ODP 4. Dezvoltarea resurselor educaționale pentru formarea competențelor digitale la viitoarele cadre didactice, profesori universitari, manageri școlari și formatori.
Prezenta Cerere are ca obiectiv exprimarea interesului Universității de Stat din Moldova pentru selectarea și angajarea unui consultant care va elabora instrumente digitale de evaluare și gestionare a progresului. Perioada estimată de realizare a sarcinii – 3 luni; începutul activității – decembrie 2025.
Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți la următoarea adresă web: https://usm.md/?p=42755
Universitatea de Stat din Moldova invită consultanți eligibili să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor indicate.
Consultanții interesați vor expedia informație/documente care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile de elaborare a instrumente digitale de evaluare și gestionare a progresului.
Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:
- Studii superioare în domeniile fundamentale Tehnologii ale informației și comunicațiilor (06), Științe ale educației (011) sau în domenii conexe relevante pentru educația digitală;
- Experiență de cel puțin 5 ani în învățământul superior, în formarea cadrelor didactice sau în consultanță în domeniul educației digitale și evaluării bazate pe competențe;
- Experiență demonstrată în elaborarea materialelor metodologice, a ghidurilor și instrumentelor digitale de evaluare curentă;
- Experiență demonstrată în dezvoltarea resurselor educaționale digitale interactive (teste, chestionare, rubrici de evaluare, instrumente de feedback automatizat);
- Experiență demonstrată în asistența și consultanța individualizată oferită cadrelor didactice universitare privind utilizarea instrumentelor digitale în procesul de evaluare și gestionare a progresului studenților;
- Cunoașterea și utilizarea eficientă a platformelor și instrumentelor educaționale digitale, cum ar fi: Moodle, H5P, Canva, Genially, Articulate, Google Workspace, Microsoft Forms, Kahoot, Edpuzzle, cu aplicare în activități de evaluare, autoevaluare și urmărire a progresului;
- Capacitate de proiectare și formulare a itemilor de evaluare curentă, adaptată obiectivelor curriculare și competențelor vizate, precum și de integrare a acestora în platformele educaționale;
- Abilități excelente de redactare, structurare și sinteză a conținuturilor metodologice și a ghidurilor de utilizare pentru cadrele didactice;
- Cunoștințe excelente de comunicare în limba română (scris și oral).
Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din "Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF" iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 ("Regulamentul privind achizițiile publice"), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.
Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda „Selecția competitivă deschisă a consultanților individuali” prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.
Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru: Mun. Chișinău, MD-2009, str. Alexei Mateevici nr. 60,, Bloc 4A, biroul 217, Tel.: +(373) 67560223, Email: procurement.wb@usm.md
Consultantul interesat va depune un dosar de aplicare care să includă: Scrisoarea de exprimare a interesului cu precizarea sarcinii pentru care își manifestă interesul; Curriculum Vitae în format Europass; portofoliul de lucrări relevante și alte documente care atestă calificările și experiența sa în domeniu.
La solicitare, candidatul va prezenta documente doveditoare ale studiilor și experienței declarate în CV (copii ale diplomelor de studii, certificate, alte documente de confirmare).
Propunerile vor fi expediate la adresa de mai jos (personal, prin poștă sau prin e-mail) până la data de 20.11.2025, ora 15.00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.
Adresa:
Mun.Chișinău, Republica Moldova
MD-2009, str. Alexei Mateevici nr. 6, Bloc 4A, biroul 217.
Tel.: +(373) 67560223.
Email: procurement.wb@usm.md
TERMENI DE REFERINȚĂ
Nr. Referință: MD-STATEUNI-516810-CS-INDV
Titlul sarcinii: Elaborarea instrumentelor digitale de evaluare și gestionare a progresului
- Informații generale despre proiect
Proiectul Învățământul Superior din Moldova (PÎSM) este finanțat de Banca Mondială și este implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025, cu valoarea de 35,7 milioane Euro , acordat Republicii Moldova în sprijinul învățământului superior din Moldova.
Întru continuarea reformelor educaționale în sectorul învățământului superior și pentru a consolida capacitatea de cercetare și inovare în sistemul de învățământ superior și pentru a permite creșterea în sectoarele economice prioritare, a fost aprobată de Finanțarea Adițională în valoare de 37,5 milioane EUR cu un termen de implementare de 4 ani, respectiv în decembrie 2029.
Obiectivul proiectului este de a îmbunătăți orientarea către piața muncii a instituțiilor de învățământ superior selectate și mecanismele de asigurare a calității. Proiectul este organizat în jurul a patru componente și include intervenții sistemice în domeniile calității, finanțării și managementului învățământului superior.
O componentă a PÎSM este Programul de Îmbunătățire a Învățământului Superior (PÎÎS), care urmează să fie implementat de instituțiile de învățământ superior și colegiile pedagogice, selectate pentru a răspunde unora dintre cele mai stringente necesități ale acestora în scopul orientării către piața muncii.
Astfel, pentru realizarea obiectivelor PÎÎS, Ministerul Educației și Cercetării a semnat cu Universitatea de Stat din Moldova acordul de subfinanțare a subproiectului „Digitalizarea educației – Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice/ DigiL”.
Obiectivul general al proiectului propus este sporirea calității pregătirii cadrelor didactice din perspectiva activității profesionale într-un mediu educațional digitalizat.
ODP 1. Pregătirea cadrelor didactice universitare din perspectiva digitalizării procesului de formare profesională a studenților – viitori profesori și formarea continuă a cadrelor didactice din învățământul general. Promovarea și realizarea educației digitale în vederea dezvoltării competențelor digitale ale discipolilor, promovând astfel utilizarea eficientă și inovatoare a tehnologiilor digitale în procesul de predare – învățare – evaluare.
ODP 2. Formarea managerilor școlari în dezvoltarea competențelor pentru gestionarea eficientă a tehnologiilor digitale în școală, susținând inovația, integrarea și utilizarea strategică a acestora în procesul de management și luarea deciziilor în domeniul educației.
ODP 3. Dezvoltarea competențelor digitale la cadrele didactice prin formarea profesională inițială și continuă.
ODP 4. Dezvoltarea resurselor educaționale pentru formarea competențelor digitale la viitoarele cadre didactice, profesori universitari, manageri școlari și formatori.
În scopul realizării obiectivului nr. 4 de dezvoltare a proiectului Universitatea de Stat din Moldova intenționează să angajeze un consultant, care va desfășura activități de instruire a cadrele didactice pentru cursul „Managementul digital al instituției școlare”
- Obiectivul sarcinii: Elaborarea instrumentelor digitale de evaluare și gestionare a progresului
- Domeniul de aplicare (sarcinile și responsabilitățile Consultantului):
- Proiectarea și coordonarea conceptului setului de instrumente digitale de evaluare curentă și gestionare a progresului studenților, care va defini obiectivele, structura, metodologia, criteriile de evaluare și modalitățile de aplicare prin intermediul platformelor educaționale.
- Elaborarea instrumentelor digitale de evaluare curentă, inclusiv teste, grile, rubrici, chestionare, fișe digitale de autoevaluare și instrumente de feedback automatizat, adaptate competențelor specifice programelor de studii universitare.
- Elaborarea modelelor și mecanismelor digitale de gestionare a progresului studenților, care vor permite monitorizarea continuă a rezultatelor învățării, analiza datelor educaționale și generarea rapoartelor de progres, prin utilizarea platformelor educaționale (ex. Moodle, Google Workspace, Microsoft Forms etc.).
- Organizarea sesiunilor demonstrative pentru cadrele didactice, în scopul familiarizării acestora cu utilizarea practică a instrumentelor digitale de evaluare și gestionare a progresului studenților.
- Oferirea de consultanță individualizată cadrelor didactice universitare, privind selectarea și utilizarea instrumentelor digitale de evaluare curentă; formularea și redactarea itemilor de evaluare, în funcție de competențele și obiectivele curriculare; integrarea instrumentelor elaborate în mediile digitale de învățare.
- Colectarea și analizarea feedback-ului din partea cadrelor didactice participante, în vederea ajustării, optimizării și finalizării instrumentelor digitale și a materialelor metodologice.
- Prezentarea raportului final de activitate, care va include descrierea serviciilor prestate, rezultatele obținute, instrumentele elaborate și concluziile privind eficiența aplicării.
- Livrabile și termeni de realizare:
Prestarea serviciilor de consultanță: decembrie 2025 – februarie 2025
|
Sarcini, activități, livrabile |
Termen de realizare |
Număr de zile efectiv lucrate |
|
Proiectarea și coordonarea conceptului setului de instrumente digitale de evaluare curentă și gestionare a progresului studenților, care va defini obiectivele, structura, metodologia, criteriile de evaluare și modalitățile de aplicare prin intermediul platformelor educaționale. Livrabilul 1 Document de concept coordonat cu managerul de subproiect al setului de instrumente digitale. |
Circa 12 zile de la încheierea contractului |
5 |
|
Elaborarea instrumentelor digitale de evaluare curentă, inclusiv teste, grile, rubrici, chestionare, fișe digitale de autoevaluare și instrumente de feedback automatizat, adaptate competențelor specifice programelor de studii universitare. |
Circa 35 zile de la încheierea contractului |
10 |
|
Elaborarea modelelor și mecanismelor digitale de gestionare a progresului studenților, care vor permite monitorizarea continuă a rezultatelor învățării, analiza datelor educaționale și generarea rapoartelor de progres, prin utilizarea platformelor educaționale. Livrabilul 2 Set de instrumente digitale de evaluare curentă, în format aplicabil și integrabil în platformele educaționale, modele funcționale de instrumente și tabele digitale de monitorizare a progresului coordonate cu managerul de subproiect. |
Circa 60 zile de la încheierea contractului |
10 |
|
Organizarea sesiunilor demonstrative pentru cadrele didactice (2 grupe a câte 30 persoane) în scopul familiarizării acestora cu utilizarea practică a instrumentelor digitale de evaluare și gestionare a progresului studenților. Livrabilul 3 Agenda și materialele sesiunilor demonstrative (prezentări, fișe de lucru, liste de participare). |
Circa 67 zile de la încheierea contractului |
2 |
|
Oferirea de consultanță individualizată cadrelor didactice universitare, privind selectarea și utilizarea instrumentelor digitale de evaluare curentă; formularea și redactarea itemilor de evaluare, în funcție de competențele și obiectivele curriculare; integrarea instrumentelor elaborate în mediile digitale de învățare. Livrabilul 4 Raport privind activitățile de consultanță (numărul și tipul de sesiuni, beneficiari, concluzii și recomandări). |
Circa 74 zile de la încheierea contractului |
3 |
|
Colectarea și analizarea feedback-ului din partea cadrelor didactice participante, în vederea ajustării, optimizării și finalizării instrumentelor digitale. Livrabilul 5 Raport de feedback și propuneri de îmbunătățire a instrumentelor digitale. |
Circa 85 zile de la încheierea contractului |
5 |
|
Elaborarea raportului final de activitate în care se vor descrie serviciile acordate și va completa un act de primire-predare a serviciilor. |
Circa 90 zile de la încheierea contractului |
1 |
|
Total |
36 zile |
- Cerințele de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare)
Experiență generală (30 puncte):
- Studii superioare în domeniile fundamentale Tehnologii ale informației și comunicațiilor (06), Științe ale educației (011) sau în domenii conexe relevante pentru educația digitală;
- Experiență de cel puțin 5 ani în învățământul superior, în formarea cadrelor didactice sau în consultanță în domeniul educației digitale și evaluării bazate pe competențe;
Corespunderea cu sarcinile proiectului (60 puncte):
- Experiență demonstrată în elaborarea materialelor metodologice, a ghidurilor și instrumentelor digitale de evaluare curentă;
- Experiență demonstrată în dezvoltarea resurselor educaționale digitale interactive (teste, chestionare, rubrici de evaluare, instrumente de feedback automatizat);
- Experiență demonstrată în asistența și consultanța individualizată oferită cadrelor didactice universitare privind utilizarea instrumentelor digitale în procesul de evaluare și gestionare a progresului studenților;
- Cunoașterea și utilizarea eficientă a platformelor și instrumentelor educaționale digitale, cum ar fi: Moodle, H5P, Canva, Genially, Articulate, Google Workspace, Microsoft Forms, Kahoot, Edpuzzle, cu aplicare în activități de evaluare, autoevaluare și urmărire a progresului;
- Capacitate de proiectare și formulare a itemilor de evaluare curentă, adaptată obiectivelor curriculare și competențelor vizate, precum și de integrare a acestora în platformele educaționale;
- Abilități excelente de redactare, structurare și sinteză a conținuturilor metodologice și a ghidurilor de utilizare pentru cadrele didactice;
Comunicare și abilități (10 puncte):
- Abilități excelente de comunicare în limba română (scris și oral);
- Cerințe de raportare și aranjamente instituționale
Consultantul va raporta: Consultantul contractat își va coordona activitatea cu managerul de sub-proiect Dna Viorica Reaboi-Petrachi, șef Departament Științe ale Educației, viorica.reaboi.petrachi@usm.md.
Aranjamente instituționale: Instituția va pune la dispoziția Consultantului toate documentele necesare desfășurării activității.
- Declarație de confidențialitate
Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință sunt atribuite Universității de Stat din Moldova. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității de Stat din Moldova.
- Eligibilitate
Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework).
- A.O. ”Kinderland Moldova” angajează Asistent/ă Președinte
- Gender-Centru contractează consultant/ă pentru instruirea și consolidarea capacităților echipelor multidisciplinare în domeniul combaterii violenței împotriva femeilor și a violenței domestice
- AO FFUPLM selectează un/o consultant/consultantă în scopul acreditării serviciului social IP Azil pentru persoane cu dizabilități și etate din or. Leova
- Keystone Moldova lansează concursul pentru contractarea serviciilor unui specialist ce va facilita 12 ateliere regionale
- Fundația Regina Pacis extinde termenul de selectare a unui/unei coordonator/oare de proiect
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md









