Concurs: Servicii de instruire pentru echipa de implementare a proiectului „IMPACT SPACE”


Context

Începând cu 1 ianuarie 2025, cu susținerea financiară a Suediei, Fundația Est-Europeană în parteneriat cu AO Ecovisio, Asociația Businessului European și AOPD implementează proiectul „Impact Space”. Proiectul, cu durata de 48 de luni, va contribui la crearea unui ecosistem favorabil pentru dezvoltarea economiei sociale în Republica Moldova.

Proiectul „Impact Space” va susține întreprinderile sociale prin oferirea instrumentelor și resurselor necesare pentru a se dezvolta și a atinge impactul social preconizat. Proiectul este unul incluziv, acoperind toate regiunile țării, inclusiv unitatea autonomă Găgăuzia și regiunea transnistreană. Proiectul va îmbunătăți cadrul legal prin intermediul susținerii Platformei Naționale pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Social, inclusiv în regiunea transnistreană.

Proiectul se bazează pe 4 piloni:

  1. Pledoarie pentru politici publice care susțin dezvoltarea antreprenoriatului social și a economiei sociale
  2. Consolidarea capacităților antreprenorilor sociali și a potențialilor antreprenori sociali
  3. Debursarea granturilor antreprenorilor sociali din cadrul Fondului de investiții cu impact
  4. Crearea premiselor pentru înființarea Impact Hub în Moldova

Una dintre activitățile proiectului presupune consolidarea capacităților echipei de implementare a proiectului în următoarele domenii:

  • Monitorizarea și evaluarea performanței întreprinderilor sociale.
  • Standardele Europene de Raportare a Sustenabilității (ESRS și ESG)
  • Măsurarea impactului social, de mediu, economic, ca urmare a desfășurării activităților întreprinderilor sociale și alinierea lor la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (ODD) pentru a asigura racordarea întreprinderilor sociale la standardele internaționale de dezvoltare durabilă
  • Dezvoltarea soluțiilor inovatoare pentru problemele sociale, de mediu pentru antreprenorii sociali

În cadrul proiectului Fundația va contracta o companie/mai multe companii care va/vor instrui echipa de implementare (8-10 persoane) în domeniile enumerate mai sus.

Compania/companiile selectate în cadrul acestui concurs vor organiza patru sesiuni de instruire, conform calendarului orientativ:

Lot

Luna

Instruirea în domeniul

Lot 1

Aprilie-Mai 2025

Identificarea indicatorilor relevanți pentru monitorizarea și evaluarea performanței întreprinderilor sociale (maximum 2 zile a câte 6 ore)

Lot 2

Aprilie-Mai 2025

Raportarea de sustenabilitate (maximum 2 zile a câte 6 ore pentru echipa de implementare a proiectului)

Lot 3

Mai-Iunie 2025

Identificarea indicatorilor de analiză a impactului întreprinderilor sociale (maximum 2 zile a câte 6 ore pentru echipa de implementare a proiectului)

Lot 4

Mai-Iunie 2025

Dezvoltarea soluțiilor inovatoare pentru problemele sociale, de mediu pentru antreprenorii sociali (maximum 2 zile a câte 6 ore)

 Sarcinile pentru prestatorul de servicii

Instruirea offline a 10 reprezentanți ai societății civile  timp de 8 zile, divizat câte 10 participanți în fiecare zi, timp de 6 ore academice/zi în perioada aprilie-iunie 2025. Instruirea va cuprinde următoarele subiecte:

Lot 1 Identificarea tuturor indicatorilor relevanți (social, de mediu, economic, de guvernanță) pentru monitorizarea și evaluarea performanței întreprinderilor sociale și prezentarea mecanismului de finanțare bazată pe rezultate: (2 zile a câte 6 ore pentru echipa de implementare a proiectului )

Instruirea trebuie să ofere cunoștințe și instrumente pentru ca participanții să poată:

  • Identifica indicatorii relevanți (social, de mediu, economico-financiari, de guvernanță) pentru monitorizarea și evaluarea performanței întreprinderilor sociale (în baza exemplelor concrete) și argumentarea colectării acestora
  • Prezentarea avantajelor mecanismului de finanțare bazată pe rezultate (result-based financing)

Lot 2 Standardele Europene de Raportare a Sustenabilității (2 zile a câte 6 ore pentru echipa de implementare a proiectului)

Instruirea va cuprinde prezentarea:

  • Standardelor Europene de Raportare a Sustenabilității (European Sustainability Reporting Standards/ESRS și ESG) și identificarea unor indicatori care pot fi adaptați la realitatea întreprinderilor sociale;
  • Strategiilor pentru integrarea principiilor/indicatorilor ESRS/ESG în raportarea întreprinderilor sociale.

Lot 3  Identificarea indicatorilor de analiză a impactului întreprinderilor sociale (maximum 2 zile a câte 6 ore pentru echipa de implementare a proiectului)

Instruirea trebuie să includă:

  • Identificarea indicatorilor specifici pentru evaluarea impactului (efectele directe și indirecte pe care activitățile întreprinderii sociale le au asupra comunității, beneficiarilor, mediului sau societății în general).
  • Corelarea indicatorilor cu Obiectivele de Dezvoltare Durabile stabilite de Organizația Națiunilor Unite, pentru a asigura alinierea întreprinderilor sociale la standardele internaționale de dezvoltare durabilă (în baza exemplelor concrete).

Lot 4 Dezvoltarea soluțiilor inovatoare pentru problemele sociale, de mediu pentru antreprenorii sociali (2 zile a câte 6 ore pentru echipa de implementare a proiectului)

Instruirea ar include, dar nu se limitează la următoarele subiecte:

  • Prezentarea conceptului de ”inovație socială”
  • Procesul de inovare
  • Identificarea și analiza problemelor sociale (metode de cercetare și evaluare a nevoilor, instrumente de colectare a datelor (interviuri, sondaje)
  • Creativitate și brainstorming (tehnici de generare a ideilor, procesul de design thinking)
  • Dezvoltarea soluțiilor inovatoare (prototiparea și testarea ideilor, designul de servicii și produse sociale)
  • Implementarea proiectelor sociale (Planificare strategică și managementul proiectelor, mobilizarea resurselor și parteneriate)
  • Studii de caz și exemple de bună practică a inovațiilor sociale (analiza unor proiecte inovative din diverse domenii, lecții învățate și aplicabilitate în context local).

Cerințe  de calificare

  • Potențialul prestator de serviciu trebuie să fie persoană juridică;
  • Cel puțin 3 ani de experiență de lucru în unul/mai multe domenii enumerate mai sus;
  • Exemplu de curriculum elaborat anterior;
  • Experiența de lucru cu companiile mici și organizațiile neguvernamentale este un avantaj.

Aspecte organizaționale

Prestatorul de servicii își va desfășura activitatea în cooperare cu Directorul de Programe al Fundației. Structura și conținutul produselor vor fi elaborate reieșind din cerințele FEE.

Prestatorul de servicii poate depune dosarul la un singur sau la mai multe loturi.

Prestatorii de servicii interesați sunt rugați să expedieze următoarele documente:

  • Tabelul cu prețurile oferite
  • CV-ul companiei care atestă experiența de instruire în domeniile relevante

*Serviciile prestate vor fi la TVA cota zero.

Activitatea

Preț cu TVA

Preț cu TVA cota zero

Instruirea

   

Total:

   

Criteriile de selecție a ofertelor

FEE va selecta compania în baza ofertei complete transmise până la termenul indicat.

Criteriile de selecție vor include următoarele:

  • 50% - experiența companiei în domeniul relevant cererii de ofertă.
  • 50% - raportul preț-calitate servicii.

Termenul limită pentru depunerea dosarului este 18 mai 2025, inclusiv.

Dosarul va fi depus prin poșta electronică la adresa concurs@eef.md cu mențiunea ”Servicii instruire Impact Space” în linia de subiect:

Pentru informații despre activitățile Fundației Est-Europene, vă rugăm să accesați www.eef.md.




NEWSLETTER

Vă rugăm să activați javascript în browser-ul dvs. pentru a putea trimite acest formular

PORTALUL INFORMATIONAL CIVIC.MD

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Toate anunțurile și articolele sunt adăugate de către membrii comunității. Dacă aveți îngrijorări sau dubii față de un material apărut pe site expediați-ne un mesaj la support@portal.civic.md.

Administrația portalului va șterge orice material care instigă la ură sau violență.
Utilizaţi informaţia din acest site pe propriul risc!

Autentificare/Creare cont

Folosiți câmpurile de mai jos pentru a vă loga într-un cont existent.

Folosiți butoanele sociale pentru a vă loga într-un cont existent sau pentru a deschide un cont nou. Pentru a crea un cont nou fără rețele sociale, folosiți butonul de mai jos.

Înregistrează-te

Am uitat Login-ul | Am uitat parola