Cerere de exprimare interesului - Elaborarea cursului universitar Educație digitală
CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
Republica Moldova
Denumirea subproiectului
Digitalizarea educației – Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice/ DigiL
Nr. Acord subfinanțare: MD-MOED-6542-ASF-U2-03 din 27.11.2023
Nr. Referință: MD-StateUni-456477-CS-INDV
Titlul sarcinii: Elaborarea cursului universitar Educație digitală
Proiectul ”Învățământul Superior din Moldova” (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială, ce urmează a fi implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.
Universitatea de Stat din Moldova a obținut finanțare pentru sub-proiectul Digitalizarea educației – Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice/ DigiL, prin semnarea cu Ministerul Educației și Cercetării a Acordului de sub-finanțare Nr. MD-MOED-6542-ASF-U2-03 din 27 noiembrie 2023 și intenționează să aplice o parte din mijloacele financiare alocate pentru servicii de consultanță.
Obiectivul general al proiectului propus este sporirea calității pregătirii cadrelor didactice din perspectiva activității profesionale într-un mediu educațional digitalizat.
ODP 1. Pregătirea cadrelor didactice universitare din perspectiva digitalizării procesului de formare profesională a studenților – viitori profesori și formarea continuă a cadrelor didactice din învățământul general. Promovarea și realizarea educației digitale în vederea dezvoltării competențelor digitale ale discipolilor, promovând astfel utilizarea eficientă și inovatoare a tehnologiilor digitale în procesul de predare – învățare – evaluare.
ODP 2. Formarea managerilor școlari în dezvoltarea competențelor pentru gestionarea eficientă a tehnologiilor digitale în școală, susținând inovația, integrarea și utilizarea strategică a acestora în procesul de management și luarea deciziilor în domeniul educației.
ODP 3. Dezvoltarea competențelor digitale la cadrele didactice prin formarea profesională inițială și continuă.
ODP 4. Dezvoltarea resurselor educaționale pentru formarea competențelor digitale la viitoarele cadre didactice, profesori universitari, manageri școlari și formatori.
Prezenta Cerere are ca obiectiv exprimarea interesului Universității de Stat din Moldova pentru selectarea și angajarea unui consultant care va elabora cursul universitar Educație digitală destinat studenților ciclul licență, domeniul de formare profesională 0113 (Pedagogie în învățământul primar), 0114 (Formarea profesorilor).
Perioada estimată de realizare a sarcinii – 6 luni; începutul activității – decembrie 2024.
Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți la următoarea adresă web: https://usm.md/?p=35950
Universitatea de Stat din Moldova invită consultanți eligibili să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor indicate.
Consultanții interesați vor expedia informație/documente care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile de elaborare a cursului universitar Educație digitală.
Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:
- Studii superioare în domeniul Științe ale Educației, Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor;
- Cunoașterea finalităților curriculumului școlar pentru disciplina Educație digitală, autor de curriculum sau expert curricular, formator național, cadru didactic care predă această disciplină;
- Experiență practică de cel puțin 3 ani în dezvoltarea sistemelor specializate de inteligență artificială;
- Experiență, de cel puțin 3 ani în elaborarea curriculumului, a suportului de curs, materialelor din domeniul Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor;
- Autor de articole, studii, participări la conferințe/forumuri privind problematica dezvoltării educației digitale;
- Cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (atât scrisă cât și vorbită);
- Abilități de utilizare a platformelor de management al învățării;
- Flexibilitate și abordări inovative în aplicarea strategiilor de digitalizare a cursurilor;
- Abilități de lucru în echipă și gestionare a echipelor în procesul de instruire.
Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din "Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF" iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 ("Regulamentul privind achizițiile publice"), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.
Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda „Selecția competitivă deschisă a consultanților individuali” prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.
Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru: Mun. Chișinău, MD-2009, str. Alexei Mateevici nr. 60, Bloc 4A, biroul 217, Tel.: +(373) 67560223, Email: procurement.wb@usm.md.
Consultantul interesat va depune un dosar de aplicare care să includă: Scrisoarea de exprimare a interesului cu precizarea sarcinii pentru care își manifestă interesul; Curriculum Vitae în format Europass; portofoliul de lucrări relevante și alte documente care atestă calificările și experiența sa în domeniu.
La solicitare, candidatul va prezenta documente doveditoare ale studiilor și experienței declarate în CV (copii ale diplomelor de studii, certificate, alte documente de confirmare).
Propunerile vor fi expediate la adresa de mai jos (personal, prin poștă sau prin e-mail) până la data de 31 martie 2025, ora 11.00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.
Adresa:
Mun.Chișinău, Republica Moldova
MD-2009, str. Alexei Mateevici nr. 6, Bloc 4A, biroul 217.
Tel.: +(373) 67560223.
Email: procurement.wb@usm.md
CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
Republica Moldova
Denumirea subproiectului
Digitalizarea educației – Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice/ DigiL
Nr. Referință: MD-StateUni-456477-CS-INDV
TERMENI DE REFERINȚĂ
Titlul sarcinii: Elaborarea cursului universitar Educație digitală
Informații generale despre proiect
Proiectul ”Învățământul Superior din Moldova” (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială, ce urmează a fi implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.
Universitatea de Stat din Moldova a obținut finanțare pentru sub-proiectul Digitalizarea educației – Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice/ DigiL, prin semnarea cu Ministerul Educației și Cercetării a Acordului de sub-finanțare Nr. MD-MOED-6542-ASF-U2-03 din 27 noiembrie 2023 și intenționează să aplice o parte din mijloacele financiare alocate pentru servicii de consultanță.
Obiectivul general al proiectului propus este sporirea calității pregătirii cadrelor didactice din perspectiva activității profesionale într-un mediu educațional digitalizat.
ODP 1. Pregătirea cadrelor didactice universitare din perspectiva digitalizării procesului de formare profesională a studenților – viitori profesori și formarea continuă a cadrelor didactice din învățământul general. Promovarea și realizarea educației digitale în vederea dezvoltării competențelor digitale ale discipolilor, promovând astfel utilizarea eficientă și inovatoare a tehnologiilor digitale în procesul de predare – învățare – evaluare.
ODP 2. Formarea managerilor școlari în dezvoltarea competențelor pentru gestionarea eficientă a tehnologiilor digitale în școală, susținând inovația, integrarea și utilizarea strategică a acestora în procesul de management și luarea deciziilor în domeniul educației.
ODP 3. Dezvoltarea competențelor digitale la cadrele didactice prin formarea profesională inițială și continuă.
ODP 4. Dezvoltarea resurselor educaționale pentru formarea competențelor digitale la viitoarele cadre didactice, profesori universitari, manageri școlari și formatori.
În scopul realizării obiectivului nr. 1, 3 și 4 de dezvoltare a proiectului Universitatea de Stat din Moldova intenționează să angajeze un consultant, care va elabora cursul universitar Educație digitală.
Obiectivul sarcinii: Elaborarea cursului universitar Educație digitală.
Domeniul de aplicare (sarcinile și responsabilitățile Consultantului):
- Analiza programelor de studii la licență din domeniile de formare profesională 0113 (Pedagogie în învățământul primar), 0114 (Formarea profesorilor), cu accent pe posibilitățile de integrare a noului curs universitar Educație digitală;
- Elaborarea și coordonarea cu șefii Departamentelor de specialitate a curriculumului disciplinei Educație digitală;
- Elaborarea suportului de curs (circa 6-8 c. e.) pentru disciplina Educație digitală, în baza curriculumului elaborat, cu accent pe formarea competențelor digitale (va preda suportul de curs în format PDF, formatat pentru tiparul ulterior (la necesitate) (set de fișiere arhivat - 2 copii);
- Elaborarea și coordonarea cu șefii Departamentelor de specialitate a suportului de curs digital (13 – 15 teme) în baza suportului de curs tradițional, cu glosar, referințe la materiale și surse externe și teste docimologice și va preda resursele digitale elaborate pentru plasare pe platforma digitală (set de fișiere arhivat - 2 copii);
- Elaborarea și aprobarea programului de instruire a profesorilor universitari în cadrul ședințelor departamentelor de specialitate;
- Elaborarea și coordonarea cu șefii Departamentelor de specialitate a materialelor–suport necesare în procesul de instruire privind implementarea în practică a curriculumului nou elaborat, aplicarea noului suport de curs, modelarea evaluărilor automate cu ajutorul băncilor de itemi - fișe de lucru, baterii de itemi, tutoriale video, prezentări PowerPoint;
- Organizarea și desfășurarea timp de 5 zile (3 zile de pregătire, 2 zile - câte 4 ore de prezentări și discuții în cadrul seminarului) a seminarului de formare cu profesorii universitari: cel puțin 6 persoane instruite. Model de organizare – la discreția Consultantului – online, onsite sau hibrid.
- Prezentarea raportului final de activitate în care se vor descrie serviciile acordate și va completa un act de primire-predare a serviciilor.
Livrabile și termeni de realizare:
Prestarea serviciilor de consultanță: aprilie 2025 - iulie 2025
Sarcini, activități, livrabile |
Termen de realizare |
Număr de zile efectiv lucrate |
Analiza programelor de studii la licență din domeniile de formare profesională 0113 (Pedagogie în învățământul primar), 0114 (Formarea profesorilor), cu accent pe posibilitățile de integrare a noului curs universitar Educație digitală. |
Circa 20 zile de la semnarea contractului |
5 |
Elaborarea și coordonarea cu șefii Departamentelor de specialitate a curriculumului disciplinei Educație digitală. Livrabilul 1: Curriculumul disciplinei „Educație digitală” aprobat |
Circa 40 zile de la semnarea contractului |
8 |
Elaborarea suportului de curs (circa 6-8 c. e.) pentru disciplina Educație digitală, în baza curriculumului elaborat, cu accent pe formarea competențelor digitale (va preda suportul de curs în format PDF, formatat pentru tiparul ulterior (la necesitate) (set de fișiere arhivat - 2 copii); Livrabilul 2: Suport de curs tradițional la disciplina Educație digital în varianta prepress |
Circa 100 de zile de la semnarea contractului |
40 |
Elaborarea și coordonarea cu managerul de proiect a suportului de curs digital (13 – 15 teme) în baza suportului de curs tradițional, cu glosar, referințe la materiale și surse externe și teste docimologice și va preda resursele digitale elaborate pentru plasare pe platforma digitală (set de fișiere arhivat - 2 copii); Livrabilul 3: Suport de curs digital la disciplina Educație digitală. |
Circa 130 de zile de la semnarea contractului |
20 |
Elaborarea și aprobarea programului de instruire a profesorilor universitari în ședințele departamentelor de specialitate; Livrabilul 4: Programul de instruire a profesorilor universitari aprobat. |
Circa 140 de zile de la semnarea contractului |
5 |
Elaborarea și coordonarea cu șeful departamentului de specialitate, a materialelor – suport necesare în procesul de instruire privind implementarea în practică a curriculumului nou creat, aplicarea noului suport de curs, modelarea evaluărilor automate cu ajutorul băncilor de itemi. -fișe de lucru, baterii de itemi, tutoriale video, prezentări PowerPoint (bănci de itemi pentru evaluările intermediare și evaluarea finală, circa 30 grupuri a câte 3 itemi de diverse tipuri în grup per test); Livrabilul 5: Banca de itemi pentru evaluări automate în cadrul cursului Educație digitală. |
Circa 170 de zile de la semnarea contractului |
20 |
Organizarea și desfășurarea timp de 3 zile (câte 4 ore, grup de 12 cadre didactice) de prezentări și discuții în cadrul seminarului formare cu profesorii universitari. Model de organizare – online, onsite sau hibrid. Livrabilul 6: Agenda seminarului, resursele elaborate pentru prezentare. |
Circa 177 de zile de la semnarea contractului |
3 |
Prezentarea raportului final de activitate în care se vor descrie serviciile acordate și va completa un act de primire-predare a serviciilor; Livrabilul 7: Raport final de activitate în care se vor descrie serviciile acordate și va completa un act de primire-predare a serviciilor. |
Circa 180 de zile de la semnarea contractului |
1 |
Număr TOTAL de zile estimate |
102 |
Cerințele de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare)
Experiență generală (30 puncte):
- Studii superioare în domeniul Științe ale Educației, Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor;
- Cunoașterea finalităților curriculumului școlar pentru disciplina Educație digitală, autor de curriculum, sau expert curricular, formator național, cadru didactic care predă această disciplină.
Corespunderea cu sarcinile proiectului (50 puncte):
- Experiență practică de cel puțin 3 ani în dezvoltarea sistemelor specializate de inteligență artificială;
- Experiență, de cel puțin 3 ani în elaborarea curriculumului, a suportului de curs, materialele în domeniul Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor;
- Autor de articole, studii, participări la conferințe/ forumuri privind problematica dezvoltării educației digitale;
- Abilități de utilizare a platformelor de management al învățării;
- Abilități de lucru în echipă și gestionare a echipelor în procesul de instruire.
Comunicare și abilități (20 puncte):
- Cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (atât scrisă cât și vorbită);
- Flexibilitate și abordări inovative în aplicarea strategiilor de digitalizare a cursurilor.
Cerințe de raportare și aranjamente instituționale
Consultantul va raporta: Consultantul contractat își va coordona activitatea cu managerul de sub-proiect Dna Viorica Reaboi-Petrachi, șef Departament Științe ale Educației, viorica.reaboi.petrachi@usm.md.
Aranjamente instituționale: Instituția va pune la dispoziția Consultantului toate documentele necesare desfășurării activității.
Declarație de confidențialitate
Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință sunt atribuite Universității de Stat din Moldova. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității de Stat din Moldova.
Eligibilitate
Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework).