Banner Audit Juridic CICO 300 x 250 px 2

Cerere de exprimare interesului - Elaborarea modulului „Competențe digitale pentru educație”


CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

Republica Moldova

Denumirea subproiectului

Digitalizarea educației – Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice/ DigiL

Nr. Acord subfinanțare: MD-MOED-6542-ASF-U2-03 din 27.11.2023

Nr. ReferințăMD-StateUni-456476-CS-INDV

 

Titlul sarcinii: Elaborarea modulului „Competențe digitale pentru educație”

Proiectul ”Învățământul Superior din Moldova” (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială, ce urmează a fi implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.

 Universitatea de Stat din Moldova a obținut finanțare pentru sub-proiectul Digitalizarea educației – Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice/ DigiL, prin semnarea cu Ministerul Educației și Cercetării a Acordului de sub-finanțare Nr. MD-MOED-6542-ASF-U2-03 din 27 noiembrie 2023 și intenționează să aplice o parte din mijloacele financiare alocate pentru servicii de consultanță.

 Obiectivul general al proiectului propus este sporirea calității pregătirii cadrelor didactice din perspectiva activității profesionale într-un mediu educațional digitalizat.

ODP 1. Pregătirea cadrelor didactice universitare din perspectiva digitalizării procesului de formare profesională a studenților – viitori profesori și formarea continuă a cadrelor didactice din învățământul general. Promovarea și realizarea educației digitale în vederea dezvoltării competențelor digitale ale discipolilor, promovând astfel utilizarea eficientă și inovatoare a tehnologiilor digitale în procesul de predare – învățare – evaluare.

ODP 2. Formarea managerilor școlari în dezvoltarea competențelor pentru gestionarea eficientă a tehnologiilor digitale în școală, susținând inovația, integrarea și utilizarea strategică a acestora în procesul de management și luarea deciziilor în domeniul educației.

ODP 3. Dezvoltarea competențelor digitale la cadrele didactice prin formarea profesională inițială și continuă.

ODP 4. Dezvoltarea resurselor educaționale pentru formarea competențelor digitale la viitoarele cadre didactice, profesori universitari, manageri școlari și formatori. 

Prezenta Cerere are ca obiectiv exprimarea interesului Universității de Stat din Moldova pentru selectarea și angajarea unui consultant care va elabora modulul „Competențe digitale pentru educație”.

 Perioada estimată de realizare a sarcinii – 6 luni; începutul activității –decembrie 2024.

Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți la următoarea adresă web: https://usm.md/?p=35948

Universitatea de Stat din Moldova invită consultanți eligibili să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor indicate.

Consultanții interesați vor expedia informație/documente care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile de elaborare a modulului „Competențe digitale pentru educație”.

Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:

  • Studii superioare în domeniul Științe ale Educației sau Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor;
  • Competențe de utilizare a platformelor electronice sau a altor tehnologii moderne în activitățile de predare în învățământul superior;
  • Competențe în elaborarea modulelor, suporturilor de curs digitale, sau ghidurilor metodice;
  • Experiență de cel puțin 5 ani în prestarea serviciilor de formare, activități de training, proiecte, consultanță în domeniul științelor educației sau IT;
  • Autor de articole, studii, participări la conferințe privind problematica competențelor digitale pentru educație;
  • Cunoașterea specificului formării profesorilor universitari;
  • Experiență demonstrată în elaborarea modulelor, cursurilor digitale;
  • Cunoștințe excelente în tehnoredactare (MS OFFICE, InDesign sau sisteme echivalente);
  • Cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (scris și oral);
  • Flexibilitate și abordări inovative în prezentarea digitală a cursurilor;

Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din "Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF" iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 ("Regulamentul privind achizițiile publice"), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.

Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda „Selecția competitivă deschisă a consultanților individuali” prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.

Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru: Mun. Chișinău, MD-2009, str. Alexei Mateevici nr. 60,, Bloc 4A, biroul 217, Tel.: +(373)  67560223, Email: procurement.wb@usm.md.

Consultantul interesat va depune un dosar de aplicare care să includă: Scrisoarea de exprimare a interesului cu precizarea sarcinii pentru care își manifestă interesul; Curriculum Vitae în format Europass; portofoliul de lucrări relevante și alte documente care atestă calificările și experiența sa în domeniu.

La solicitare, candidatul va prezenta documente doveditoare ale studiilor și experienței declarate în CV (copii ale diplomelor de studii, certificate, alte documente de confirmare).

Propunerile vor fi expediate la adresa de mai jos (personal, prin poștă sau prin e-mail) până la data de 31 martie 2025, ora 11.00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.

Adresa:

Mun.Chișinău, Republica Moldova

MD-2009, str. Alexei Mateevici nr. 6, Bloc 4A, biroul 217.

Tel.: +(373)  67560223.  Email: procurement.wb@usm.md

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

Republica Moldova

Denumirea subproiectului

Digitalizarea educației – Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice/ DigiL

 

Nr. Referință: MD-StateUni-456476-CS-INDV

 

TERMENI DE REFERINȚĂ

 

Titlul sarcinii: Elaborarea modulului „Competențe digitale pentru educație”

 

Informații generale despre proiect

Proiectul ”Învățământul Superior din Moldova” (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială, ce urmează a fi implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.

 Universitatea de Stat din Moldova a obținut finanțare pentru sub-proiectul Digitalizarea educației – Dezvoltarea competențelor digitale ale cadrelor didactice/ DigiL, prin semnarea cu Ministerul Educației și Cercetării a Acordului de sub-finanțare Nr. MD-MOED-6542-ASF-U2-03 din 27 noiembrie 2023 și intenționează să aplice o parte din mijloacele financiare alocate pentru servicii de consultanță.

Obiectivul general al proiectului propus este sporirea calității pregătirii cadrelor didactice din perspectiva activității profesionale într-un mediu educațional digitalizat.

ODP 1. Pregătirea cadrelor didactice universitare din perspectiva digitalizării procesului de formare profesională a studenților – viitori profesori și formarea continuă a cadrelor didactice din învățământul general. Promovarea și realizarea educației digitale în vederea dezvoltării competențelor digitale ale discipolilor, promovând astfel utilizarea eficientă și inovatoare a tehnologiilor digitale în procesul de predare – învățare – evaluare.

ODP 2. Formarea managerilor școlari în dezvoltarea competențelor pentru gestionarea eficientă a tehnologiilor digitale în școală, susținând inovația, integrarea și utilizarea strategică a acestora în procesul de management și luarea deciziilor în domeniul educației.

ODP 3. Dezvoltarea competențelor digitale la cadrele didactice prin formarea profesională inițială și continuă.

ODP 4. Dezvoltarea resurselor educaționale pentru formarea competențelor digitale la viitoarele cadre didactice, profesori universitari, manageri școlari și formatori.   

            În scopul realizării obiectivului nr. 1 și 3 de dezvoltare a proiectului Universitatea de Stat din Moldova intenționează să angajeze un consultant, care va elabora modulul „Competențe digitale pentru educație” în varianta digitală.

 Obiectivul sarcinii:

Elaborarea modulului „Competențe digitale pentru educație”  în varianta digitală pentru studenții ciclului licență din domeniile de formare profesională 0113 (Pedagogie în învățământul primar), 0114 (Formarea profesorilor) și 0111 (Științe ale educației) și instruirea cadrelor didactice, care asigură programele.

  • Domeniul de aplicare (sarcinile și responsabilitățile Consultantului):
  • Elaborarea și coordonarea cu șeful departamentului de specialitate a curriculumului pentru modulul „Competențe digitale pentru educație”;
  • Elaborarea, în baza curriculumului elaborat și coordonat a structurii suportului de curs pentru modul Competențe digitale pentru educație ( 4-8 c/a): designul temelor; bateriii de itemi și modalități de evaluare; mecanisme de gestionare a dimensiunii temporare;
  • Elaborarea variantei digitale a suportului de curs „Competențe digitale pentru educație” (4-8 c/a) cu asigurarea configurației specifice instruirii asincrone și sincrone;
  • Elaborarea și aprobarea programului de instruire a profesorilor universitari în ședința departamentului de specialitate;
  • Elaborarea și coordonarea cu șeful departamentului de specialitate, a materialelor – suport necesare în procesul de instruire privind utilizarea modulului „Competențe digitale pentru educație”– fișe de lucru, baterii de itemi, tutoriale video, prezentări PowerPoint;
  • Organizarea și desfășurarea timp de 12 zile a activităților de instruire cu profesorii universitari: 4 grupe (80 de profesori) a câte 3 zile de instruire;
  • Prezentarea raportului final de activitate în care se vor descrie serviciile acordate și va completa un act de primire-predare a serviciilor;
  • Livrabile și termeni de realizare:

Prestarea serviciilor de consultanță: aprilie 2025 - iulie 2025

Sarcini, activități, livrabile

Termen de realizare

Număr de zile efectiv lucrate

Analiza programelor de studii la licență cu accent pe posibilitățile de integrare a noului modul.

Circa 12 zile de la încheierea contractului

6

Elaborarea și coordonarea cu șeful departamentului de specialitate a curriculumului pentru modulul Competențe digitale pentru educație.

Livrabilul 1: Curriculumul Modulului Competențe digitale pentru educație;

Circa 34 zile de la încheierea contractului

12

Elaborarea structurii suportului de curs pentru modulul Competențe digitale pentru educație (4-8 c/a): designul temelor; bateriii de itemi și modalități de evaluare; mecanisme de gestionare a dimensiunii temporale.

Livrabil 2: Structura și design coordonat/aprobat cu șeful departamentului de specialitate al suportului de curs al  modulului Competențe digitale pentru educație.

Circa 55 zile de la încheierea contractului

12

Elaborarea suportului de curs pentru modulul „Competențe digitale pentru educație” (4-8 c/a);

Livrabilul 3: Suportul de curs Competențe digitale pentru educație.

Circa 115  zile de la încheierea contractului

40

Elaborarea variantei digitale a suportului de curs „Competențe digitale pentru educație” (4-8 c/a), cu asigurarea configurației specifice instruirii asincrone și sincrone;

Livrabilul 4: Suport de curs digital Competențe digitale pentru educație.

Circa 135 zile de la încheierea contractului

7

Elaborarea și aprobarea programului de instruire a profesorilor universitari în ședința departamentului de specialitate;

Livrabilul 5: Programul de instruire a profesorilor universitari aprobat.

Circa 150 zile de la încheierea contractului

7

Elaborarea și coordonarea cu șeful departamentului de specialitate, a materialelor – suport necesare în procesul de instruire privind utilizarea modulului „Competențe digitale pentru educație”– fișe de lucru, baterii de itemi, tutoriale video, prezentări PowerPoint;

Livrabilul 5: Materialele – suport necesare în procesul de instruire privind utilizarea modulului Competențe digitale pentru educație.

Circa 160 de zile de la încheierea contractului

5

Organizarea și desfășurarea timp de 12 zile a activităților de instruire cu profesorii universitari: 4 grupe (80 de profesori) a câte 3 zile de instruire;

Circa 180 zile de la încheierea contractului

12

Prezentarea raportului final de activitate în care se vor descrie serviciile acordate și va completa un act de primire-predare a serviciilor;

Livrabilul 6: Raport final de activitate în care se vor descrie serviciile acordate și va completa un act de primire-predare a serviciilor

Circa 183 zile de la încheierea contractului

1

   

102

  • Cerințele de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare)

Experiență generală (30 puncte):

  • Studii superioare în domeniul Științe ale Educației sau Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor;
  • Competențe de utilizare a platformelor electronice sau a altor tehnologii moderne în activitățile de predare în învățământul superior;
  • Competențe în elaborarea modulelor, suporturilor de curs digitale, sau ghidurilor metodice;

Corespunderea cu sarcinile proiectului (50 puncte):

  • Experiență de cel puțin 5 ani în prestarea serviciilor de formare, activități de training, proiecte, consultanță în domeniul științelor educației sau IT;
  • Autor de articole, studii, participări la conferințe privind problematica competențelor digitale pentru educație;
  • Cunoașterea specificului formării profesorilor universitari;
  • Experiență demonstrată în elaborarea modulelor, cursurilor digitale;
  • Cunoștințe excelente în tehnoredactare (MS OFFICE, InDesign sau sisteme echivalente).

Comunicare și abilități (20 puncte):

  • Cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (atât scrisă cât și vorbită);
  • Flexibilitate și abordări inovative în prezentarea digitală a cursurilor;

                         

  • Cerințe de raportare și aranjamente instituționale

Consultantul va raporta: Consultantul contractat își va coordona activitatea cu managerul de sub-proiect Dna Viorica Reaboi-Petrachi, șef Departament Științe ale Educației, viorica.reaboi.petrachi@usm.md.

Aranjamente instituționale: Instituția va pune la dispoziția Consultantului toate documentele necesare desfășurării activității.

  • Declarație de confidențialitate

Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință sunt atribuite Universității de Stat din Moldova. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității de Stat din Moldova.

  • Eligibilitate

Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework).




PORTALUL INFORMATIONAL CIVIC.MD

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Toate anunțurile și articolele sunt adăugate de către membrii comunității. Dacă aveți îngrijorări sau dubii față de un material apărut pe site expediați-ne un mesaj la administrator@civic.md.

Administrația portalului va șterge orice material care instigă la ură sau violență.
Utilizaţi informaţia din acest site pe propriul risc!

Autentificare/Creare cont

Folosiți câmpurile de mai jos pentru a vă loga într-un cont existent.

Folosiți butoanele sociale pentru a vă loga într-un cont existent sau pentru a deschide un cont nou. Pentru a crea un cont nou fără rețele sociale folosiți linkul de aici

Am uitat Login-ul | Am uitat parola