Organizații vizate:
- Detalii
- Categorie: Achiziție bunuri, Contractare Servicii
Cerere de exprimare interesului - Servicii de supraveghere tehnică în domeniul ”Instalații și rețele electrice” pentru lucrările de reconstrucție a căminului studențesc nr. 2
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
(Servicii de consultanță – selectarea consultantului individual)
Republica Moldova
Denumirea subproiectului „Reparația capitală a căminului Nr. 2”
Nr. Acord de subfinanțare: MD-MOED-6542-ASF-INT-C-01 din 28.10.2024
Nr. Referință: MD-STATEUNI-459174-CS-INDV
Titlul sarcinii: Servicii de supraveghere tehnică în domeniul ”Instalații și rețele electrice” pentru lucrările de reconstrucție a căminului studențesc nr. 2
Proiectul Învățământului Superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială, care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.
În cadrul realizării Proiectului Învățământului Superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială, Instituția Publică Universitatea de Stat din Moldova (USM) a obținut finanțare pentru subproiectul „Reparația capitală a căminului Nr. 2” și, respectiv, a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.
Subproiectul se înscrie în obiectivele Guvernului Republicii Moldova, Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova, de intervenții menite să asigure o mai bună aliniere a sistemului de învățământ superior la cerințele pieței muncii, precum și să creeze mecanisme funcționale, care să sporească șansele de angajare ale absolvenților universității pe piața muncii națională și internațională.
Obiectivul general al subproiectului este de a îmbunătăți condițiile de trai și studii ale studenților USM, sporirea gradului de internaționalizare a activităților academice, creșterea numărului de studenți autohtoni și străini înmatriculați la programele de studii ale USM, extinderea mobilității academice a studenților veniți, promovarea schimbului cultural și a comunicării interculturale.
Obiectivul general al serviciilor de consultanță este asigurarea supravegherii tehnice a lucrărilor de reparație a rețelelor electrice, parte componentă a lucrărilor de reparație capitală a căminului studențesc nr. 2 din strada Tighina nr. 2.
Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: ________________
Universitatea de Stat din Moldova invită consultanți eligibili să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor indicate.
Consultanții interesați vor expedia informație/documente care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile descrise în Termenii de Referință.
Lucrările urmează a fi executate în perioada martie – noiembrie 2025.
Consultantul care urmează a fi selectat va trebui să dețină următoarele calificări:
(a) Studii medii sau superioare în domeniul Energetică și inginerie electrică (0713), Electronică și automatizări (0714) sau domenii conexe;
(b) Atestare tehnico-profesională în domeniul ”Instalații și rețele electrice”;
(c) Minimum 10 ani de experiență profesională în domeniu;
(d) Minimul 2 sarcini similare ca volum și complexitate realizate în ultimii 5 ani;
(e) Abilități excelente de comunicare scrisă și orală în limba română și rusă.
Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din "Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF" iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 ("Regulamentul privind achizițiile publice"), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.
Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda „Selecția competitivă deschisă a consultanților individuali” prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.
Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru: Mun. Chișinău, MD-2009, str. Alexei Mateevici nr. 60,, Bloc 4A, biroul 217, Tel.: +(373) 67560223, Email: procurement.wb@usm.md.
Consultantul interesat va depune un dosar de aplicare care să includă: Scrisoarea de exprimare a interesului cu indicarea sarcinii pentru care își manifestă interesul; Curriculum Vitae în format Europass; portofoliul de contracte similare relevante și alte documente care atestă calificările și experiența sa în domeniu.
La solicitare, candidatul va prezenta documente doveditoare ale studiilor și experienței declarate în CV (copii ale diplomelor de studii, copii ale contractelor, alte documente de confirmare).
Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, prin poștă sau prin e-mail) până la data de 10.03.2025, ora 11.00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.
Adresa:
Mun.Chișinău, Republica Moldova
MD-2009, str. Alexei Mateevici nr. 6, Bloc 4A, biroul 217.
Tel.: +(373) 67560223.
Email: procurement.wb@usm.md
Instituția Publică Universitatea de Stat din Moldova
Termenii de referință
PENTRU
Servicii de supraveghere tehnică în domeniul
”Instalații și rețele electrice” pentru lucrările de reconstrucție a căminului studențesc nr. 2
Nr. Referință: MD-STATEUNI-459174-CS-INDV
- SCURTA DESCRIERE A SUBPROIECTULUI
Proiectul Învățământului Superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială, care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.
În cadrul realizării Proiectului Învățământului Superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială, Instituția Publică Universitatea de Stat din Moldova (USM) a obținut finanțare pentru subproiectul „Reparația capitală a căminului Nr. 2” și, respectiv, a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.
Subproiectul se înscrie în obiectivele Guvernului Republicii Moldova, Ministerului Educației și Cercetării al Republicii Moldova, de intervenții menite să asigure o mai bună aliniere a sistemului de învățământ superior la cerințele pieței muncii, precum și să creeze mecanisme funcționale, care să sporească șansele de angajare ale absolvenților universității pe piața muncii națională și internațională.
Obiectivul general al subproiectului este de a îmbunătăți condițiile de trai și studii ale studenților USM, sporirea gradului de internaționalizare a activităților academice, creșterea numărului de studenți autohtoni și străini înmatriculați la programele de studii ale USM, extinderea mobilității academice a studenților veniți, promovarea schimbului cultural și a comunicării interculturale.
Obiectivul general al serviciilor de consultanță este asigurarea supravegherii tehnice a lucrărilor de reparație a rețelelor electrice, parte componentă a lucrărilor de reparație capitală a căminului studențesc nr. 2 din strada Tighina nr. 2.
Proiectul de execuție privind reconstrucția clădirii cu nr. cadastral nr. 0100208.268 (cămin studențesc) din mun. Chișinău, str. Tighina 2, prevede replanificarea interioară a tuturor încăperilor, inclusiv consolidările elementelor supuse uzurii, cu scopul ridicării calității nivelului de confort a studenților cazați, inclusiv crearea unui spațiu locativ destinat persoanelor cu mobilitate redusă, înlocuirea elementelor de tâmplărie interioară și exterioară, reparația acoperișului și amenajarea teritoriului adiacent.
De asemenea proiectul de execuție prevede și înlocuirea tuturor rețelelor interioare – încălzire, ventilare, echipament electric și iluminat interior, comunicațiile telefonice și de semnalizare, semnalizarea antiincendiară, automatizarea soluțiilor termomecanice, precum și modernizarea rețelelor punctului termic și a rețelelor edilitare de apă, canalizare și electricitate exterioare.
Lucrările urmează a fi executate în perioada martie – septembrie 2025.
- OBIECTIVUL SERVICIILOR DE CONSULTANȚĂ
Obiectivul general al serviciilor este asigurarea controlului calității lucrărilor de construcție ce țin de domeniul ”Instalații și rețele electrice” a căminului studențesc nr. 2 din strada Tighina nr. 2 în conformitate cu sarcinile descrise mai jos și cu Codul urbanismului și construcțiilor Nr. 434 din 28.12.2023 (În continuare Codul urbanismului și construcțiilor).
Serviciile de consultanță descrise mai jos au scopul de a facilita implementarea cu succes și în timp util a lucrărilor de construcție a căminului studențesc nr. 2.
- DOMENIUL DE APLICARE (sarcinile și responsabilitățile Consultantului):
Consultantul va întreprinde toate măsurile rezonabile pentru a proteja interesele Beneficiarului în asigurarea controlului calității lucrărilor ce țin de domeniul Instalații și rețele electrice pentru evitarea neconformităților în construcție pe parcursul executării acestor lucrări.
Obligațiile Consultantului în perioada anterioară începerii execuției lucrărilor de construcții ce țin de domeniul ”Instalații și rețele electrice”.
În exercitarea atribuțiilor de control al calității lucrărilor de construcții și a instalațiilor aferente construcțiilor în perioada anterioară începerii execuției, Consultantul are următoarele obligații referitoare la calitatea construcțiilor:
a) să verifice existența autorizației de construire, corespunderea lucrărilor care urmează a fi executate cu cele indicate în autorizația de construire, precum și respectarea tuturor prevederilor autorizației de construire;
b) să studieze documentația de proiect, caietele de sarcini, tehnologiile și procedurile prevăzute pentru execuția construcțiilor și să verifice existența tuturor pieselor scrise și desenate, corelarea acestora, respectarea reglementărilor cu privire la verificarea documentației de proiect de către verificatori de proiecte atestați și existența vizei expertului tehnic atestat pe documentație, după caz;
c) să verifice dacă prevederile documentației de proiect corespund situației pe șantier și să sesizeze proiectantul privind eventualele neconcordanțe pentru soluționarea acestora;
d) să verifice și să aprobe planul de control al calității execuției lucrărilor de construcții, întocmit de executant;
Obligațiile și responsabilitățile Consultantului de șantier în perioada de execuție a lucrărilor de construcții ce țin de domeniul ”Instalații și rețele electrice”.
În exercitarea atribuțiilor de control al calității lucrărilor de construcții și a instalațiilor aferente construcțiilor, în perioada de execuție a lucrărilor de construcții Consultantul are următoarele obligații și responsabilități referitoare la calitatea construcțiilor:
a) să admită execuția lucrărilor de construcții numai în baza documentației de proiect, elaborate și verificate conform prevederilor Codul urbanismului și construcțiilor;
b) să urmărească și să verifice, pe toată durata execuției, calitatea lucrărilor, corespunderea acestora cu proiectul de execuție, cu normativele tehnice în construcții, cu prescripțiile tehnice și dispozițiile de șantier ale Beneficiarului, cu prevederile Planului de Management de Mediu și Social ce se referă la domeniul ”Instalații și rețele electrice”;
c) să verifice și să avizeze fișele și proiectele tehnologice de execuție, procedurile de realizare a lucrărilor, planurile de verificare a execuției, proiectele de organizare a execuției lucrărilor, precum și programele de realizare a construcțiilor;
d) să pună la dispoziția organelor de control toate documentele necesare pentru verificarea respectării prevederilor Codului urbanismului și construcțiilor și să urmărească realizarea, în termenele stabilite, a măsurilor dispuse prin actele de control;
e) să nu permită execuția lucrărilor de către persoane care nu au fost autorizate conform prevederilor Codul urbanismului și construcțiilor și să admită la execuția lucrărilor numai lucrători calificați și care dețin acte ce atestă calificarea acestora, conform nomenclatorului lucrărilor de construcții aprobat de Guvern;
f) să verifice respectarea legislației cu privire la materialele și produsele pentru construcții, respectiv, existența documentelor de certificare a calității, corespunderea calității acestora cu prevederile documentelor de calitate, documentației de proiect, contractelor și să interzică utilizarea materialelor și produselor pentru construcții necorespunzătoare sau fără certificate sau declarație de conformitate, ori fără evaluare tehnică în cazul produselor și procedeelor noi;
g) să transmită către proiectant și Beneficiar sesizările proprii și ale participanților la realizarea construcției privind neconformitățile identificate în procesul execuției acesteia;
h) să sisteze execuția lucrărilor de construcții în cazul în care neconformitățile identificate sunt de natură să determine nerealizarea uneia dintre cerințele fundamentale aplicabile construcției respective ori în cazul în care s-au produs defecte grave din punctul de vedere al calității lucrărilor de construcții, cauzate de nerespectarea documentației de proiect, a normativelor tehnice în construcții;
i) să permită reluarea lucrărilor prevăzute la lit. g) doar după remedierea neconformităților respective în baza soluțiilor elaborate de proiectant și avizate de verificatorul de proiecte atestat sau în baza soluțiilor elaborate de un expert tehnic atestat;
j) să întocmească și să completeze, în procesul execuției, Cartea tehnică a construcției și să verifice completarea de către executant a capitolului B al Cărții tehnice a construcției, conform prevederilor Codului urbanismului și construcțiilor.
Obligațiile și responsabilitățile d Consultantul în perioada de recepție a lucrărilor de construcții ce țin de domeniul ”Instalații și rețele electrice”.
În exercitarea atribuțiilor de control al calității lucrărilor de construcții ce țin de domeniul ”Instalații și rețele electrice” Consultantul are următoarele obligații:
a) să urmărească ca pentru recepție să fie admise numai lucrările de construcții care corespund cerințelor fundamentale aplicabile, impuse de documentația de proiect, și numai lucrările pentru care a primit de la executant documentația aferentă capitolului B din Cartea tehnică a construcției;
b) să controleze realizarea tuturor măsurilor dispuse de comisia de recepție;
Obligațiile și atribuțiile Consultantului în activitatea de asigurare a controlului calității lucrărilor de construcție ce țin de domeniul ”Instalații și rețele electrice” vor fi exercitate în conformitate cu Regulamentul cu privire la verificarea execuției lucrărilor de construcție aprobat prin ordinul nr. 65 din 27.05.1996 a Departamentului construcții și amenajarea teritoriului, și prevederile Codului urbanismului și construcțiilor, alte acte normativ-legislative în domeniu.
- Cerințele de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare)
Experiență generală (30 puncte):
a) Studii medii sau superioare în domeniul Energetică și inginerie electrică (0713), Electronică și automatizări (0714) sau domenii conexe;
(b) Atestare tehnico-profesională în domeniul ”Instalații și rețele electrice”;
Corespunderea cu sarcinile proiectului (50 puncte):
(c) Minimum 10 ani de experiență profesională în domeniu;
(d) Minimul 2 sarcini similare ca volum și complexitate realizate în ultimii 5 ani;
Comunicare și abilități (20 puncte):
- Abilități excelente de comunicare scrisă și orală în limba română și rusă.
..
5. Durata sarcinii
Se estimează că Consultantul va presta serviciile în perioada martie-noiembrie 2025. Prestarea serviciilor va începe odată cu începerea lucrărilor și se vor încheia odată cu semnarea procesului-verbal de recepție a lucrărilor în modul stabilit de lege. În cazul extinderii oricărei din activitățile menționate, perioada de prestare a serviciilor (durata sarcinii) de către Consultant se va extinde în mod corespunzător.
6. CERINȚE DE RAPORTARE ȘI ARANJAMENTE INSTITUȚIONALE
6.1. Rapoarte și cerințe de raportare
Consultantul va prezenta Rapoarte lunare și Raportul final a lucrărilor ce țin de domeniul Instalații și rețele electrice.
Rapoartele vor fi prezentate în format electronic și pe suport de hârtie în 2 exemplare în limba română și vor fi avizate de către reprezentantul autorizat al Beneficiarului.
6.2. Conținutul rapoartelor
Raport Lunar
Informații generale:
- Denumirea proiectului
- Numele și datele de contact ale Consultantului
- Perioada raportată (luna)
Progresul lucrărilor:
- Rezumatul lucrărilor executate în luna curentă
- Comparație cu graficul de execuție planificat
- Evaluarea performanței în raport cu perioada precedentă de raportare
Probleme și soluții:
- Orice devieri sau întârzieri față de planul inițial
- Probleme majore întâmpinate și soluțiile propuse
- Acțiuni corective întreprinse
Calitatea lucrărilor:
- Evaluarea conformității cu documentația de proiect
- Abateri de la standardele de calitate
- Lucrări de o calitate neconformă și măsuri luate
Documentație tehnică:
- Certificări, declarații de conformitate, documentație tehnică pentru materialele utilizate
Personal și echipamente:
- Rezumatul personalului prezent pe șantier
- Echipamente utilizate și starea acestora
Mediu și social:
- Riscuri, incidente sau abateri de la normele de siguranță
- Modul de implementare a PMMS – lista de verificare, măsurile întreprinse pentru minimalizarea riscurilor de mediu și sociale
- Gestionarea reclamațiilor.
Fotografii și schițe:
- Fotodocumentarea progresului lucrărilor, inclusiv aspecte importante din luna respectivă
Recomandări și planificare:
- Recomandări pentru luna următoare
- Planificarea lucrărilor viitoare
Raport Final
Informații generale:
- Denumirea proiectului
- Numele și datele de contact ale Consultantului
- Perioada raportată (durata întregului proiect)
Rezumatul proiectului:
- Scopul și obiectivele proiectului
- Durata totală a proiectului
- Rezumatul lucrărilor efectuate
Evaluarea calității:
- Conformitatea lucrărilor cu documentația de proiect
- Abateri și corecții efectuate
Probleme și soluții:
- Probleme majore întâmpinate și modul de soluționare
Documentație tehnică:
- Toate certificările, declarațiile de conformitate și documentația tehnică finală
Personal și echipamente:
- Rezumatul utilizării personalului și echipamentelor
Mediu și social:
- - Evaluarea implementării PMMS - Lista de verificare - Analiza tuturor reclamațiilor și modului cum au fost gestionate acestea
Fotodocumentare:
- Fotodocumentarea întregului proiect, de la început până la finalizare
Concluzii și recomandări:
- Concluzii generale despre succesul proiectului
- Recomandări pentru proiecte viitoare
Anexe:
- Orice alte documente relevante, cum ar fi desene tehnice, rapoarte suplimentare, etc.
6.3 Destinatarii documentelor și aprobarea lor
Consultantul va prezenta documentele menționate mai sus către dl Vitalie Topor, Șef Oficiu politici, evaluare și dezvoltare patrimoniu, iar activitatea sa se va desfășura în strânsă colaborare și sub supravegherea dlui Vitalie Topor, fiind coordonată de persoanele delegate din cadrul USM.
6.4 Angajamente instituționale
Plata pentru serviciile de supraveghere tehnică a construcțiilor va fi efectuată procentual din suma totală dată spre plată de către antreprenor pentru lucrările executate.
Fiecare plată pentru serviciile de supraveghere tehnică a construcțiilor va fi efectuată reieșind din procentul de executare a lucrărilor facturate. Acest procent se va calcula utilizând raportul sumei lucrărilor efectuate de către antreprenor, indicată în factura fiscală, la suma totală a contractului de antrepriză. Procentul va fi indicat de către antreprenor în solicitarea de plată pentru lucrările executate și confirmate în factura fiscală eliberată. Ponderea formată se va aplica la suma contractului în cauză.
7 DECLARAȚIE DE CONFIDENȚIALITATE
Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință vor aparține Universității de Stat din Moldova. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității de Stat din Moldova.
8 Eligibilitate
Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework). Consultantul va semna Declarația privind conflictul de interese.
- Agenția de Guvernare Electronică anunță concurs de angajare pentru suplinirea postului vacant de Inginer integrare a sistemelor informaționale
- Specialist principal/ofițer de comunicare, Direcția promovarea imaginii de țară, Instituția Publică Agenția de Investiții
- Prezentator / prezentatoare știri TV (weekend)
- BNM angajează casier/ă superioar/ă, Grupul procesarea numerarului
- Servicii de consultanță pentru livrarea unui atelier de promovarea bunăstării și prevenirea arderii profesionale
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md









