Contractare Servicii Instruire
Solicitare ofertă comercială
Date generale:
A.O. Asociația pentru Formare Antreprenorială și Dezvoltare (AFAD) din mun. Bălți lansează invitația de participare la tender cu privire la contractarea prestatorilor servicii de instruire.
Achiziționarea serviciilor are loc în cadrul proiectului „Dezvoltarea CAPACITĂȚILOR DE EXPORT pe ambele maluri ale Nistrului (AdTrade)”, finanțat de către Suedia și Marea Britanie și implementat de PNUD.
Context:
Pentru crearea unui mediu favorabil de afaceri în regiunea de nord, avem nevoie să dezvoltăm un ecosistem antreprenorial sustenabil care va sprijini întreprinderile, dar și va contribui la promovarea și sporirea capacităților de export. Astfel, în direcția Promovării activităților de export în rândul beneficiarilor Business Skills Hub, ne propunem organizarea atelierelor de lucru, realizarea evaluării capacităților de export, elaboraerea planului de export pentru antreprenori și stimularea participării la expoziții, bilitând ÎMMM-urile pentru ca acestea să poată accesa piețe noi, să-și sporească potențialul de export și competitivitatea. Prin intermediul sprijinului direcționat și al colaborării, proiectul AdTrade are ca scop crearea unui mediu favorabil care promovează creșterea și dezvoltarea ÎMMM-urilor, contribuind și la redresarea economică și prosperitatea regiunii și a Republicii Moldova în general.
Obiectul contractului de achiziții:
Identificarea și selectarea celei mai bune oferte comerciale în prestarea serviciilor de instruire, cu tema: “Creștere prin EXPORT: De la Local la Global, Ghid pentru Accesarea Piețelor Internaționale”, pentru beneficiarii Centrului de Suport în Afaceri ”Business Skills Hub ” din mun. Bălți.
Termenii de referință cu descrierea programului de instruire:
Perioada de realizare: 05 decembrie 2024
Format: offline
Timp alocat per activitate: până la 6 ore (academice) per atelier
Locul de desfășurare a activității: mun. Bălți, str.Kiev 75, sediul Centrului de Suport în Afaceri „Business Skills Hub”
Responsabilități:
- Elaborarea agendei pentru 1 zi (6 ore academice cu prezență fizică), care să răspundă la nevoile specifice de consolidare a capacităților în export a grupului țintă – antreprenori din regiunea de Nord a țării.
- Coordonarea activităților agendei și de livrare a atelierului în relație cu obiectivele propuse şi rezultatele așteptate ale proiectului;
- Elaborarea unui raport narativ de activitate în baza activității desfășurate;
Temă: Creștere prin Export - de la Local la Global, Ghid pentru Accesarea Piețelor Internaționale”
Cerințe față de tematicile incluse în agendă vor include, dar nu se vor rezuma la subiectele:
1. Introducere în Export și Pregătirea Afacerii pentru Piețele Internaționale (1,5 ore):Importanța exportului pentru dezvoltarea afacerii. Evaluarea pregătirii afacerii pentru export (capacități, resurse, competitivitate).Identificarea produselor/serviciilor cu potențial de export.
2. Cercetarea și Selectarea Piețelor-Țintă (1,5 ore): Cum să alegi piețele-țintă potrivite pentru afacerea ta. Utilizarea surselor de informare (statistici comerciale, rapoarte de piață). Factori-cheie în evaluarea piețelor (cultură, reglementări, cerere).
3. Reglementări și Cerințe Legale pentru Export (0,5 oră): Documentația necesară pentru export (factura comercială, certificat de origine, etc.). Înțelegerea reglementărilor vamale și fiscale. Cerințe specifice ale piețelor-țintă (etichetare, standarde de calitate).
4. Strategii de Intrare pe Piețele Internaționale (1 oră): Modele de intrare pe piață (distribuitori, parteneriate, vânzări online). Prețuri competitive și strategii de poziționare. Dezvoltarea unui plan de marketing internațional.
5.Identificarea potențialilor parteneri. Comunicarea și promovarea exportului (1 oră): Canale de distribuție și prioritizarea acestora; Identificarea profilului partenerilor potriviți în piața-țintă; Procesul de selectare a partenerilor potențiali potriviți și evaluarea compatibilității. Procesul de vânzare directă. Apeluri la rece și structura unei prime conversații cu potențialul partener;
6.Networking (0,5 oră): Feedback personalizat din partea expertului. Schimb de contacte și oportunități de colaborare între participanți.
Cerinţe faţă de aplicanţi:
- Studii în domenii aferente modulului la care se aplică;
- Cel puţin doi ani de experienţă în facilitarea de sesiuni de instruire în domeniul pentru care se aplică;
- Cunoaşterea limbii române. Cunoaşterea limbii ruse este un avantaj.
Criterii de evaluare:
Prezentarea setului complet indicat în structura dosarului;
Experiența relevantă în domeniul solicitat;
Relevanța cu domeniul sarcinii;
Oferta cea mai avantajoasă respectând indicatorul preț/calitate.
Persoanele interesate sunt încurajate să trimită dosarul, care să conţină:
1) CV-ul
2) Agenda atelierului
3) Oferta tehnică, ce cuprinde o scurtă viziune asupra executării eficiente a sarcinilor
4) Ofertă financiară (costul per oră de activitate sau atelier, cu toate taxele incluse).
Dosarul de aplicare va fi completat în limba română și expediat prin email la adresa: svetlana.melnic@afad.md cu mențiunea Instruire Export
Termenul limită de expediere a dosarelor este 03 Decembrie, 2024.
Detalii la numărul de telefon 069099552, Svetlana Melnic.
Doar persoanele selectate vor fi contactate, dosarele incomplete nu se vor evalua.
Vă mulțumim anticipat pentru participare!