Repetat: Termeni de referință pentru selectarea unui/ unei Consultant/ Consultante cu experiență în realizarea unui studiu cu privire la programele de reabilitare și reeducare a adolescenților/ tinerilor deținuți în P10, precum și a minorelor și mamelor
AO Asociația pentru Abilitarea Copilului și Familiei AVE Copiii (în continuare AO AVE Copiii) este o organizație neguvernamentală, apolitică, non profit care are drept scop promovarea și respectarea drepturilor copilului în Republica Moldova. AO AVE Copiii oferă asistență socială, educațională și acces la servicii (sociale, educaționale, medicale, psihologice etc.) celor mai vulnerabili copii și tineri, în special separați de părinți, victime ale violenței de orice gen și în orice mediu, în contact cu sistemul de justiție, precum și capacitează resursa umană din domeniul protecției copilului.
AO AVE Copiii cu suportul partenerilor contribuie la școlarizarea și reabilitatea adolescenților/ tinerilor deținuți în Penitenciarul 10 pentru băieți. Această experiență de puțin peste 7 ani a permis identificarea printre provocări și cele legate de reintegrarea socio-comunitară după ispășirea pedepsei, a copiilor/ tinerilor ajunși în sistemul penitenciar. În scopul adresării acestor provocări prin acțiuni eficiente și sustenabile AO AVE Copiii planifică realizarea unui studiu cu privire la programele de reabilitare și reeducare a adolescenților/ tinerilor deținuți în P10, precum și a minorelor și mamelor cu copii deținute în P7, inclusiv a activităților de pregătire către eliberare și integrare familială a acestora. Acest studiu va fi împărtășit cu autoritățile, iar acțiunile ulterioare - ajustate pentru a răspunde nevoilor/ provocărilor identificate.
Obiectivul acestor Termeni de Referință: Identificarea a doi/ două Consultanți/ Consultante, inclusiv unul/ una național(ă), iar altul/ alta – internațional(ă) cu experiență în realizarea de studii/ cercetări privind situația copiilor/ tinerilor/ femeilor în contact cu sistemul de justiție.
Scopul serviciilor de consultanță
Studiul cu privire la programele de reabilitare și reeducare a adolescenților/ tinerilor deținuți în P10, precum și a minorelor și mamelor cu copii, deținute în P7 din Republica Moldova urmează să ofere informații structurate privind programele existente în acest sens, gradul lor de adaptare la necesitățile copiilor/ tinerilor/ mamelor cu copii aflați/ aflate în detenție, pentru asigurarea condițiilor și oportunităților de pregătire a acestora către eliberare și ulterioară reintegrare socială, dar și alte detalii informative constatate în proces. În acest sens, studiul, la fel, va oferi dovezi cu privire la necesitățile copiilor/ tinerilor/ mamelor cu copii aflați/ aflate în detenție, membrilor familiilor lor, precum și ale specialiștilor din sistemul penitenciar. Alte aspecte considerate vor include (lista nu este una exhaustivă) și:
- Profilul copiilor/ tinerilor/ mamelor cu copii aflați/ aflate în detenție: vârstă, gen, rural/ urban, nivel de studii, statut de protecție a copilului, situație familială etc.;
- Abilități de viață necesare pentru integrarea socială a copiilor/ tinerilor/ mamelor cu copii la ieșire din detenție;
- Accesul copiilor/ tinerilor/ mamelor cu copii ieșiți din locuri de detenție, la servicii și prestații sociale, studii profesionale etc.
Studiul va fi elaborat în limba engleză și tradus, ulterior, în română. Studiul va fi redat într-un format concis de maxim 30 de pagini (fără anexe) și într-un limbaj profesionist și ușor asimilabil.
Structura Studiului:
Introducere
Contextualizarea studiului
Constatări și Concluzii
Descrierea problemelor și provocărilor reieșind din metodologia aplicată.
Recomandări
Recomandări cheie cu privire la concluziile studiului.
Anexe
Metodologia și instrumentele de colectare a datelor.
Altele considerate importante.
Termene și Livrabile: Consultanții/ Consultantele vor oferi livrabilele conform tabelului și termenelor indicate mai jos
Nr |
Livrabil |
Termene |
1 |
Metodologia studiului și instrumentele pentru colectarea datelor (Livrabil nr.1) |
2 zile de la semnarea Contractului, inclusiv 1 zi consultanță națională și 1 zi - internațională *02 Decembrie 2024 |
2 |
Analiza informațiilor existente (literatură, rapoarte, date statistice, la nivel național și internațional etc.) (Livrabil nr.2) |
4 zile, inclusiv 2 zile consultanță națională și 2 zile - internațională *06 Decembrie 2024 |
3 |
Constatările rezultate din procesul de colectare a datelor (Livrabil nr.3) |
9 zile, inclusiv 6 zile consultanță națională și 3 zile - internațională *17 Decembrie 2024 |
4 |
Concluzii și recomandări (Livrabil nr.4) |
5 zile, inclusiv 3 zile consultanță națională și 2 zile - internațională *23 Decembrie 2024 |
5 |
Facilitarea evenimentului de prezentare și validare a studiului (Livrabil nr.5) Notițe de la eveniment (Livrabil nr.6) |
2 zile, inclusiv 1 zi consultanță națională și 1 zi - internațională *26 Decembrie 2024 *27 Decembrie 2024 |
6 |
Versiunea finală a studiului (Livrabil nr.7) |
3 zile, inclusiv 2 zile consultanță națională și 1 zi - internațională *30 Decembrie 2024 |
Total zile de muncă |
25 de zile |
* dar nu mai târziu de
Interval de timp pentru livrarea consultanței: 02 - 30 Decembrie 2024
Termeni de plată:
25% după validarea Livrabilului nr.1;
75% după validarea Livrabilului nr.7.
Condiții de eligibilitate pentru consultanță:
Vor fi considerate oferte depuse de Consultanți individuali.
Profilul Consultantului/ Consultantei național(e)
- Cunoștințe avansate a domeniului de protecție a copilului, inclusiv de protecție a copiilor în contact cu sistemul de justiție;
- Cunoștințe avansate a programelor de reabilitare și reeducare a adolescenților/ tinerilor/ adulților aflați în locurile de detenție;
- Experiență de minim 3 ani de realizarea de studii/ cercetări privind situația copiilor/ tinerilor/ femeilor în contact cu sistemul de justiție;
- Reputație ireproșabilă în livrarea serviciilor de consultanță;
- Mânuire perfectă a limbii române (scris, citit, vorbit);
- Cunoștințe (cel puțin nivel B) a limbii engleze.
Profilul Consultantului/ Consultantei internațional(e)
- Cunoștințe avansate a domeniului de protecție a copilului, inclusiv de protecție a copiilor în contact cu sistemul de justiție;
- Cunoștințe avansate a practicilor internaționale în domeniul reabilitării și reeducării adolescenților/ tinerilor/ adulților aflați în locurile de detenție;
- Experiență de minim 5 ani de realizare de studii/ cercetări privind situația copiilor/ tinerilor/ femeilor în contact cu sistemul de justiție;
- Reputație ireproșabilă în livrarea serviciilor de consultanță;
- Mânuire perfectă a limbii engleză (scris, citit, vorbit).
Dosarul de participare la concurs (în continuare Dosarul) va conține Oferta tehnică, conform Anexei 1 și anexele aferente acesteia, precum și Oferta financiară, conform Anexei 2.
Dosarul va fi expediat la office@avecopiii.md cu indicare la tema mesajului "Studiu programe de reabilitare și reeducare în penitenciare”.
Termen limită de depunere a dosarelor: pînă la identificarea candidaților potriviți.
Condiții de acceptare a dosarelor de participare la concurs:
Pentru asigurarea condițiilor egale de participare la concurs, AO AVE Copiii va accepta doar dosarele care vor fi prezentate conform acestor Termeni de referință.
Toate dosarele incomplete, precum și cele trimise în afara termenului, vor fi respinse fără explicații.
Criterii de evaluare a dosarelor de participare la concurs:
Criteriile aplicate pentru evaluarea dosarelor acceptate în acest concurs sunt următoarele:
Nr |
Criterii de evaluare |
% |
1 |
Experiență avansată în elaborarea studiilor în domeniul protecției copilului și cunoașterea profundă a dimensiunii de protecție a copilului în sistemul de justiție |
20 |
2 |
Reputație ireproșabilă în livrarea serviciilor de consultanță |
10 |
3 |
Abilități de mânuire perfectă a limbii române (vorbit, scris) |
15 |
4 |
Abilități de mânuire perfectă a limbii engleză (scris, citit, vorbit) (pentru Consultantul/Consultantei internaționale) |
|
5 |
Disponibilitate imediată de oferire a serviciilor de consultanță |
5 |
6 |
Oferta financiară |
50 |
TOTAL |
100 |
Pentru informații suplimentare puteți apela următorul număr de telefon +373 (0) 60 65 57 73.
AO AVE Copiii promovează incluziunea și nu acceptă comportamente discriminatorii sau acte de corupție sub orice formă.
Mariana IANACHEVICI
Director executiv
Ex.: A. Comerzan
Anexa 1
la Termeni de Referință pentru selectarea unui/ unei Consultant/ Consultante cu experiență în realizarea unui studiu cu privire la programele de reabilitare și reeducare a adolescenților/ tinerilor deținuți în P10, precum și a minorelor și mamelor cu copii deținute în P7 din Republica Moldova din 14.11.2024
OFERTĂ tehnică
Date generale despre consultant(ă) |
|
Nume și Prenume |
|
Adresa |
|
|
|
Telefon |
Experiență relevantă Termenelor de referință propuși (max. 300 de cuvinte).
Metodologia propusă (max. 1500 de cuvinte), inclusiv Cronologie și repere, Riscuri și Măsuri de atenuare a acestora, Considerații etice și modul în care consultantul/ consultanta le va aborda.
Anexă: CV completat în format Europass http://europass.cedefop.europa.eu
Data depunerii ofertei _______________________
Nume și Prenume _______________________
(semnătura)
Anexa 2
la Termeni de Referință pentru selectarea unui/ unei Consultant/ Consultante cu experiență în realizarea unui studiu cu privire la programele de reabilitare și reeducare a adolescenților/ tinerilor deținuți în P10, precum și a minorelor și mamelor cu copii deținute în P7 din Republica Moldova din 14.11.2024
OFERTĂ financiară
Date generale despre consultant(ă), inclusiv |
|
Nume și Prenume |
|
Adresa |
|
|
|
Telefon |
Consultant național/ Consultantă națională |
Livrabile |
Nr de zile de muncă |
Preț/ zi (MDL) |
Suma totală (MDL) |
Metodologia studiului și instrumentele pentru colectarea datelor (Livrabil nr.1) |
1 |
||
Analiza informațiilor existente (literatură, rapoarte, date statistice, la nivel național și internațional etc.) (Livrabil nr.2) |
1 |
||
Constatările rezultate din procesul de colectare a datelor (Livrabil nr.3) |
8 |
||
Concluzii și recomandări (Livrabil nr.4) |
1 |
||
Facilitarea evenimentului de prezentare și validare a studiului (Livrabil nr.5) Notițe de la eveniment (Livrabil nr.6) |
1 |
||
Versiunea finală a studiului (Livrabil nr.7) |
1 |
Altele |
Un |
Preț/ un |
Suma totală (MDL) |
|
|||
|
Consultant internațional/ Consultantă internațională |
Livrabile |
Nr de zile de muncă |
Preț/ zi (MDL) |
Suma totală (MDL) |
Metodologia studiului și instrumentele pentru colectarea datelor (Livrabil nr.1) |
1 |
||
Analiza informațiilor existente (literatură, rapoarte, date statistice, la nivel național și internațional etc.) (Livrabil nr.2) |
1 |
||
Constatările rezultate din procesul de colectare a datelor (Livrabil nr.3) |
1 |
||
Concluzii și recomandări (Livrabil nr.4) |
3 |
||
Facilitarea evenimentului de prezentare și validare a studiului (Livrabil nr.5) Notițe de la eveniment (Livrabil nr.6) |
1 |
||
Versiunea finală a studiului (Livrabil nr.7) |
2 |
Altele* |
Un |
Preț/ un |
Suma totală (MDL) |
|
|||
|
*Biletul de avion tur-retur, Cazarea în Chișinău, Diurna vor fi acoperite din oficiu
Prezenta ofertă este valabilă pentru un termen de minimum ___ zile din data de ______________.
Data depunerii ofertei _______________________
Nume și Prenume _______________________
(semnătura)