IP Universitatea Tehnică a Moldovei anunţă concurs pentru Contractarea Serviciilor de consultanţă pentru Instruire privind utilizarea echipamentului pentru laboratoarele Realitatea virtuală în activitatea de studii și de cercetare, subproiect DATASEA
CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI
(Servicii de consultanță – selectarea companiei)
Republica Moldova
Denumirea subproiectului: Modernizarea curricula pentru formarea competențelor profesionale în Securitatea Informationala, ManaGementul InfoRmatiei, ȘtIința DaTelor, pentru sporirea competitivițății și a securității datelor IMM-urilor (DATASEA)
Nr. MD-MOED-6542-ASF-U-13 din 24.10.2022
Nr. Referinţă : MD-TECHUNI-354183-CS-CQS
Titlul sarcinii: Instruire privind utilizarea echipamentului pentru laboratoarele Realitatea virtuală în activitatea de studii și de cercetare
Serviciile de consultanță includ: instruirea personalului didactic, științifico-didactic și celui auxiliar-didactic în utilizarea echipamentului pentru laboratoarele Realitatea virtuală în activitatea de cercetare, precum și pentru obținerea competențelor necesare în instruirea studenților.
Timpul alocat pentru realizarea sarcinii este de 1 lună.
Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: https://utm.md/wp-content/uploads/2024/06/cerere-de-exprimare-a-interesului.-instruire-privind-utilizarea-echipamentului-pentru-laboratoarele-realitatea-virtuala-in-activitatea-de-studii-si-de-cercetare.pdf sau pot fi obținuți la adresa de mai jos esenia.turchin@adm.utm.md.
Universitatea Tehnică a Moldovei invită companiile de consultanță eligibile (“Consultanți”) să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor de organizare şi desfăşurare a instruirii privind utilizarea echipamentului pentru laboratoarele Realitatea virtuală în activitatea de studii și de cercetare. Instruirea va fi realizată de către 2 experţi, pe parcursul a 10 zile, câte 4 ore pe zi.
Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile de organizare şi desfăşurare a instruirii privind utilizarea echipamentului pentru laboratoarele Realitatea virtuală în activitatea de studii și de cercetare.
Experiența generală a companiei
- Minim 5 ani experiență în domeniul organizării instruirii în domeniul ingineresc relevant sarcinii;
- Capacități de gestionare a unor evenimente cu grupuri mari de beneficiari.
Experiența specifică a companiei în prestarea serviciilor similare
- Experiență, minim 3 ani, de prestare a serviciilor educaționale pentru diferite categorii de beneficiari, inclusiv studenți, cadre didactice, specialişti din domeniul ingineresc;
- Cel puțin 5 activități similare organizate (ateliere de lucru, training-uri, cursuri de instruire etc.).
Experiența profesională a echipei de experți implicată în realizarea sarcinii
- Echipa de specialiști implicați în realizarea sarcinii include 2 persoane care deţin studii superioare în domeniul ingineriei.
- Membrii echipei dețin experiență de proiectare a programelor de instruire pentru specialiştii din domeniul ingineriei (din sectorul educaţional sau cel real).
- Managerul echipei deţine experienţă de minim 3 ani în organizarea activităților de instruire pentru specialiștii din sectorul real, şi/sau cadrele didactice.
Experții-cheie nu vor fi evaluați la etapa de stabilire a Listei scurte.
Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 (Regulamentul privind achizițiile publice), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.
Consultanții se pot asocia cu alte companii pentru a-și îmbunătăți calificările, dar ar trebui să indice clar dacă asociația este sub forma unei asocieri mixte și/sau a unui contract de subconsultanță. În cazul unei asocieri, toți partenerii din asociere vor fi răspunzători solidar pentru întregul contract, dacă sunt selectați.
Compania de consultanță va fi selectată în conformitate cu metoda de selecție – “Selecția bazată pe calificarea consultanților”, prevăzută în Regulamentul de achiziții.
Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru esenia.turchin@adm.utm.md, între orele: 08.00-17.00.
Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, prin poștă, sau prin e-mail) până la data de: 18.07.2024, ora 14:00, (ora locală a Moldovei), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.
Adresa: or. Chişinău, bd. Ştefan cel Mare, 168, bir. 108
Tel: +373 69668248, 022-23-51-59
E-mail: esenia.turchin@adm.utm.md
Semnătura Președintelui comitetului de evaluare
Nume Prenume___________________
CERERE DE PROPUNERI
Nr. Referinţă : MD-TECHUNI-354183-CS-CQS
Țara: Republica Moldova
Universitatea Tehnică a Moldovei
Denumirea proiectului: Proiectul Învățământul Superior din Moldova
ID Proiect: P167790
Denumirea subproiectului: Modernizarea curricula pentru formarea competențelor profesionale în Securitatea Informationala, ManaGementul InfoRmatiei, ȘtIința DaTelor, pentru sporirea competitivițății și a securității datelor IMM-urilor (DATASEA)
Nr. Acord de subfinanțare: Nr. MD-MOED-6542-ASF-U-13 din 24.10.2022
Denumirea Serviciilor de consultanță:
Instruire privind utilizarea echipamentului pentru laboratoarele Realitatea virtuală în activitatea de studii și de cercetare
Data: 27.06.2024
Universitatea Tehnică a Moldovei
Denumirea subproiectului: Modernizarea curricula pentru formarea competențelor profesionale în Securitatea Informationala, ManaGementul InfoRmatiei, ȘtIința DaTelor, pentru sporirea competitivițății și a securității datelor IMM-urilor (DATASEA)
Instituția Publică Universitatea Tehnică a Moldovei
Nr. Referinţă: MD-TECHUNI-354183-CS-CQS
TERMENII DE REFERINȚĂ PENTRU
Instruire privind utilizarea echipamentului pentru laboratoarele Realitatea virtuală în activitatea de studii și de cercetare
1. DESCRIEREA SUCCINTĂ A SUBPROIECTULUI
Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.
Costul total al creditului este de 35,7 milioane Euro (echivalentul a 39,4 milioane USD) finanțat de Asociația Internațională pentru Dezvoltare (IDA) și este acordat Republicii Moldova în sprijinul învățământului superior din Moldova.
Obiectivul proiectului este de a îmbunătăți orientarea către piața muncii a instituțiilor de învățământ superior selectate și mecanismele de asigurare a calității. Proiectul este organizat în jurul a trei componente și include intervenții sistemice în domeniile calității, finanțării și managementului învățământului superior.
O componentă a PÎSM este Programul de Îmbunătățire a Învățămîntului Superior (PÎÎS) care urmează să fie implementat de instituțiile de învățământ superior și colegiile pedagogice selectate pentru a răspunde unora dintre cele mai stringente necesități ale acestora în scopul orientării către piața muncii.
Astfel, pentru realizarea obiectivelor PÎÎS, Ministerul a semnat cu Universitatea Tehnică a Moldovei Acordul de subfinanțare a subproiectului Modernizarea curricula pentru formarea competențelor profesionale în Securitatea Informationala, ManaGementul InfoRmatiei, ȘtIința DaTelor, pentru sporirea competitivițății și a securității datelor IMM-urilor (DATASEA).
Beneficiarii acestui subproiect (studenții actuali și viitori), care ulterior vor fi angajați, vor putea obține, grație acestor intervenții, calificări specifice locului de muncă, orientate spre tehnologie și inovații.
2. OBIECTIVELE SUBPROIECTULUI
Obiectivul general major al subproiectului DATASEA este de a îmbunătăți calitatea programelor de studii în domeniul Tehnologii ale Informației și Comunicațiilor (TIC), prin actualizarea și adaptarea curriculară la nevoile pieței muncii și tendințele în domenii cu gradul cel mai ridicat de dinamism și inovare: știința datelor și securitatea informațională. Acest obiectiv include dezvoltarea de programe noi de studii universitare și formare continuă, reproiectarea unor programe existente prin introducerea de noi cursuri, și modernizarea infrastructurii de învățământ-cercetare, prin dotarea laboratoarelor cu echipamentele necesare. Acest proces va ajuta la pregătirea specialiștilor capabili să facă față provocărilor inerente unei economiei bazate pe tehnologii.
3. DOMENIUL DE ACTIVITATE A SUBPROIECTULUI
Prestarea serviciilor de organizare şi desfășurare a activității de instruire privind utilizarea echipamentului pentru laboratoarele Realitatea virtuală în activitatea de studii și de cercetare.
De instruire vor beneficia 46 cadre didactice. Grupul de experţi va organiza 10 sesiuni timp de 10 zile, cu durata de 4 ore pe zi.
4. SARCINI SPECIFICE
Consultantul va avea următoarele sarcini specifice:
- Elaborarea agendei instruirii pentru durata reglementată de 40 ore, cu specificarea subiectelor propuse spre examinare, metodelor, instrumentelor și obiectivelor specifice pentru fiecare subiect abordat, reperele de timp, și coordonarea acesteia cu managerul de subproiect.
- Coordonarea programului de instruire cu managerul de subproiect, pentru a asigura organizarea și planificarea eficientă a activităților, fiind stabilite spaţiile, echipamentele şi materialele necesare derulării procesului.
- Elaborarea, multiplicarea și distribuirea materialelor didactice pentru fiecare subiect din cadrul programului de instruire, pentru a asigura o învățare de calitate.
- Organizarea logistică a activităților, inclusiv stabilirea agendei, organizarea pauzelor de cafea (apă potabilă, ceai/cafea, biscuiți), pentru a asigura desfășurarea fără probleme a acestora.
- Asigurarea evaluării activităților desfăşurate și analiza feedback-ului.
- Prezentarea raportului final.
5. CERINȚE DE CALIFICARE SI BAZA DE EVALUARE (criterii de evaluare)
Criterii de calificare |
Punctaj maxim |
1. Experiența generală a companiei |
20 |
2. Experiența specifică a companiei în prestarea serviciilor similare |
40 |
3. Echipa de experți pentru prestarea serviciilor solicitate |
40 |
Experiența generală a companiei
- Minim 5 ani experiență în domeniul organizării instruirii în domeniul ingineresc relevant sarcinii;
- Capacități de gestionare a unor evenimente cu grupuri mari de beneficiari.
Experiența specifică a companiei în prestarea serviciilor similare
- Experiență, minim 3 ani, de prestare a serviciilor educaționale pentru diferite categorii de beneficiari, inclusiv studenți, cadre didactice, specialişti din domeniul ingineresc;
- Cel puțin 5 activități similare organizate (ateliere de lucru, training-uri, cursuri de instruire etc.).
Experiența profesională a echipei de experți implicată în realizarea sarcinii
- Echipa de specialiști implicați în realizarea sarcinii include 2 persoane care deţin studii superioare în domeniul ingineriei.
- Membrii echipei dețin experiență de proiectare a programelor de instruire pentru specialiştii din domeniul ingineriei (din sectorul educaţional sau cel real).
- Managerul echipei deţine experienţă de minim 3 ani în organizarea activităților de instruire pentru specialiștii din sectorul real şi/sau cadrele didactice.
Pentru confirmarea cerințelor de calificare solicitate vor fi prezentate Certificate de calificare, contracte realizate, CV-urile persoanelor sau orice alte documente doveditoare.
Se vor indica cerințele/ calificările/ experiența de bază a fiecărui membru al echipei de bază.
6. DURATA SARCINII, TIMPUL ESTIMAT DE ÎNCEPERE ȘI REALIZARE A SARCINII
Prestarea serviciilor este estimată a fi inițiată în luna septembrie 2024 cu livrabilele prezentate după cum urmează:
DENUMIREA LIVRABILELOR |
Termenul limită de prezentare |
Agenda activităţii tematice |
10 zile de la semnarea contractului |
Suport curricular |
Septembrie 2024 |
Liste cu evidența participanților |
Septembrie 2024 |
Chestionare de evaluare. Analiza datelor |
Septembrie 2024 |
Raport de activitate |
Octombrie 2024 |
Documentele, elaborate în limba română, vor fi prezentate în format Word și PDF, atât în variantă tipărită (un exemplar), cât și electronică.
Raportarea se va realiza timp de 15 zile de la finalizarea activităților de instruire.
7. CERINȚE DE RAPORTARE ȘI ARANJAMENTE INSTITUȚIONALE
Liderul echipei va furniza rapoarte către managerul de subproiect și către coordonatorul instituțional. Managerul de subproiect va fi responsabil de supervizarea procesului de furnizare a serviciilor de consultanță și de gestionarea implementării contractului.
Beneficiarul va asigura companiei contractate sprijinul necesar pentru îndeplinirea sarcinilor, furnizând informații despre structurile instituționale, programele de studii, spațiile educaționale necesare pentru desfășurarea activităților, etc.
8. DECLARAȚIE DE CONFIDENȚIALITATE
Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință vor aparține Universității Tehnice a Moldovei. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității Tehnice a Moldovei.
9. ELIGIBILITATE
Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentul privind achizițiile publice Consultantul va semna Declarația privind conflictul de interese.
SEMNĂTURA MANAGERULUI DE PROIECT
NUME PRENUME___________________