Cerere de exprimare a interesului privind sarcina Instruire privind utilizarea softurilor de diagnostic a predispozițiilor și capacităților pentru profesiile din domeniul educațional MD-StateUni-400344-CS-CQS



Cerere de exprimare a interesului privind sarcina Instruire privind utilizarea softurilor de diagnostic a predispozițiilor și capacităților pentru profesiile din domeniul educațional MD-StateUni-400344-CS-CQS

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

 

Republica Moldova

Denumirea subproiectului „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice”

 

Nr Acord subfinanțare MD-MOED- 6542-ASF-U-09 din 24.10.2022

Nr. Referinţă: MD-StateUni-400344-CS-CQS

 

            Titlul sarcinii: Instruire privind utilizarea softurilor de diagnostic a predispozițiilor și capacităților pentru profesiile din domeniul educațional

 

Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.

În cadrul realizării Proiectul învățământului superior din Moldova, finanțat de Banca Mondială, Universitatea de Stat a obținut subproiectul „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice” și respectiv a semnat contractul de finanțare cu Ministerul Educației și Cercetării și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.

Prin intermediul acestui subproiect Universitatea de Stat din Moldova își propune dezvoltarea unui sistem eficient de educație pedagogică prin prisma metodologiei axate pe un parteneriat consolidat cu școala (Cluster educațional/ Education cluster), prin utilizarea modelului: de la practică spre teorie, care deschide noi perspective în sens profesional.

Astfel, configurarea unui nou model de formare a cadrelor didactice prin consolidarea eforturilor reprezentanților sistemului de învățământ general și sistemului de învățământ superior prin crearea Clusterului Educațional în incinta USM, care va redimensiona și consolida eforturile actorilor cheie în formarea profesorilor prin utilizarea modelului: de la practică la teorie prin crearea unui centru polivalent „Education Cluster” va integra într-un spațiu comun mai multe medii educaționale după cum urmează: 4 săli multifuncționale; 3 laboratoare; 1 centru de dezvoltare profesională în educație; 1 spațiu de co-working.

Crearea hubului educațional va contribui la sporirea calitativă și cantitativă a performanței studenților de la Domeniul Educație și îmbunătățirea angajării în câmpul muncii.

Serviciile de consultanță constau în instruirea a 15 profesori universitari, timp de 5 zile, privind utilizarea softurilor de diagnostic al predispozițiilor și capacităților pentru profesiile în domeniul educațional.  Apoi pe parcursul a 4 luni ( aprilie- iulie, 10 zile), se va realiza supervizarea privind corectitudinea aplicării softurilor în Laboratorul de psihologie educațională și consiliere psihologică.

Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: https://usm.md/?p=27236

Universitatea de Stat din Moldova invită companii/firme eligibile (Consultanți) să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor de realizare a activităților de training/ formare cu profesori universitari (5 zile), privind utilizarea softurilor de diagnostic al predispozițiilor și capacităților pentru profesiile din domeniul psiho-educațional și pentru supervizare, pe parcursul a 4 luni (10 zile), privind corectitudinea aplicării softurilor în Laboratorul de psihologie educațională și consiliere psihologică. Durata totală de activitate- 18 zile, în perioada aprilie- iulie 2024.

Instruirea a 15 profesori universitari (pe parcursul a 5 zile, 6 ore pe zi) privind utilizarea softurilor de diagnostic al predispozițiilor și capacităților pentru profesiile din domeniul educațional și supervizarea, pe parcursul a 4 luni(10 zile), privind corectitudinea aplicării softurilor în Laboratorul de psihologie educațională și consiliere psihologică.

 

Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificarea necesară și experiența relevantă pentru a presta serviciile de realizare a activităților de training, privind utilizarea softurilor de diagnostic al predispozițiilor și capacităților pentru profesiile în domeniul psiho-educațional.

Experiența generală a companiei

  • Experiență de utilizare a platformelor electronice sau a altor tehnologii moderne în activitățile de evaluare psihologică și activități de instruire a grupurilor;
  • Experiență în activitate de cel puțin 3 ani pe partea de evaluare psihologică individuală și de grup;

Experiența specifică a companiei în prestarea serviciilor similare

  • Experiență de cel puțin 2 ani în construcția și validarea instrumentelor psihologice standardizate de evaluare a personalității și a aptitudinilor;
  • Minim 3 ani experiență în domeniul instruirii privind utilizarea softurilor de diagnostic în domeniul educațional și psihologie;

Experiența profesională a echipei de experți implicată în realizare  a sarcinii

  • Echipa implicată în realizarea sarcinii, să includă minim 2 specialiști consacrați în problematica diagnosticului psihologic;
  • Echipa implicată să aibă minim 3 ani de experiență în domeniul instruirii cadrelor didactice din învățământul superior;
  • Managerul echipei să dețină experiență în elaborarea programelor de instruire și gestionarea trainingurilor;
  • Managerul de echipă să dețină capacitate tehnică și managerială corespunzătoare domeniului psiho-educațional;
  • Minim un membru al echipei să posede cunoaștere avansată a limbii române, sau a limbii engleze.

Experții-cheie nu vor fi evaluați la etapa de stabilire a Listei scurte.

Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din „Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF” iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 („Regulamentul privind achizițiile publice”), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.

Consultanții se pot asocia cu alte companii pentru a-și îmbunătăți calificările, dar ar trebui să indice clar dacă asociația este sub forma unei asocieri mixte și/sau a unui contract de subconsultanță. În cazul unei asocieri, toți partenerii din asociere vor fi răspunzători solidar pentru întregul contract, dacă sunt selectați.

Compania de consultanță va fi selectată în conformitate cu metoda de selecție - „Selecția bazată pe calificarea consultanților” prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.

Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru 8:00-17:00, Birou nr. 109, Bloc Central USM,  str. Alexe Mateevici nr. 60, tel. 067560420, tatiana.sorocean@usm.md

Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la  data de: 8 aprilie 2024, ora 17:00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.

Adresa: Chișinău, str. Alexe Mateevici nr.60

Tel/fax: 022241240

E-mail: tatiana.sorocean@usm.md

 

Semnătura Managerului de proiect

Otilia Dandara

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CERERE DE PROPUNERI

 

Nr. Referință :  : MD-StateUni-400344-CS-CQS

 

 

 

 

 

Țara: Republica Moldova

 

 

Universitatea de Stat din Moldova

 

 

Denumirea proiectului: Proiectul Învățământul Superior din Moldova

  • ID Proiect: P167790

 

 

Denumirea subproiectului: Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice”

 

Nr. Acord de subfinanțare: MD-MOED- 6542-ASF-U-09 din 24.10.2022

 

Denumirea Serviciilor de consultanță:

Instruire privind utilizarea softurilor de diagnostic a predispozițiilor și capacităților pentru profesiile din domeniul psiho-educațional

 

 

 

 

 

Data: ___________

 

 

 

 

Universitatea de Stat din Moldova

Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice”

 

Nr. Referinţă:  MD-StateUni-400344-CS-CQS

 

TERMENI DE REFERINȚĂ PENTRU ACHIZIȚIONAREA SERVICIULUI DE

Instruire privind utilizarea softurilor de diagnostic a predispozițiilor și capacităților pentru profesiile din domeniul psiho-educațional

  1. Scurtă descriere a subproiectului

 

Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 – decembrie 2025.

Costul total al creditului este de 35,7 milioane Euro (echivalentul a 39,4 milioane USD) finanțat de Asociația Internațională pentru Dezvoltare (IDA) și este acordat Republicii Moldova în sprijinul învățământului superior din Moldova.

Obiectivul proiectului este de a îmbunătăți orientarea către piața muncii a instituțiilor de învățământ superior selectate și mecanismele de asigurare a calității. Proiectul este organizat în jurul a trei componente și include intervenții sistemice în domeniile calității, finanțării și managementului învățământului superior.

O componentă a PÎSM este Programul de Îmbunătățire a Învățămîntului Superior (PÎÎS) care urmează să fie implementat de instituțiile de învățământ superior și colegiile pedagogice selectate pentru a răspunde unora dintre cele mai stringente necesități ale acestora în scopul orientării către piața muncii.

Astfel, pentru realizarea obiectivelor Ministerul Educației și Cercetării a semnat cu Universitatea de Stat din Moldova acordul de subfinanțare a subproiectului Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice”

  1. Obiectivele subproiectului

Proiectul propus este orientat spre atingerea a 3 Obiective specifice după cum urmează:

O.1.  Modernizarea  resurselor necesare pentru asigurarea condițiilor atractive pentru viitoarele cadre didactice.

O.2. Sporirea numărului de studenți înscriși la programele de licență și master a programelor specificate în punctul A2.3 a prezentei aplicații și îmbunătățirea procesului de aliniere a sistemului de învățământ superior la cerințele pieței de muncă.

O.3. Consolidarea cooperării cu reprezentanţii pieței muncii pentru a creşte capacitatea de absorbţie a absolvenţilor programelor de către piaţa muncii.

  1. Domeniul de activitate al subproiectului

Prin intermediul acestui subproiect Universitatea de Stat din Moldova va contribui la dezvoltarea unui sistem eficient de educație pedagogică prin prisma unor noi accente metodologice axate pe un parteneriat consolidat cu școala.

Astfel, configurarea unui nou model de formare a cadrelor didactice prin consolidarea eforturilor reprezentanților sistemului de învățământ general și sistemului de învățământ superior prin crearea Clusterului Educațional în incinta USM, care va redimensiona și consolida eforturile actorilor cheie în formarea profesorilor prin utilizarea modelului : de la practică la teorie prin intermediul unui centru polivalent „Education Cluster” va integra într-un spațiu comun mai multe medii educaționale: 4 săli multifuncționale; 3 laboratoare; 1 centru de dezvoltare profesională în educație; 1 spațiu co-working.

Crearea hubului educațional va contribui la sporirea calitativă și cantitativă a performanței studenților de la Domeniul Educație și îmbunătățirea angajării în câmpul muncii.

 

  1. Sarcinile specifice

Instruirea a 15 profesori universitari (pe parcursul a 5 zile, 6 ore pe zi) privind utilizarea softurilor de diagnostic al predispozițiilor și capacităților pentru profesiile din domeniul educațional și supervizarea, pe parcursul a 4 luni (10 zile), privind corectitudinea aplicării softurilor în Laboratorul de psihologie educațională și consiliere psihologică.

Pe parcursul realizării contractului Consultantul va avea următoarele sarcini specifice:

  • Coordonarea cu managerul de proiect și șeful departamentului de specialitate, a programului de instruire a profesorilor universitari;
  • Coordonarea cu managerul de proiect și șeful departamentului de specialitate, a materialelor – suport necesare în procesul de instruire privind utilizarea softurilor de diagnostic al predispozițiilor și capacităților pentru profesiile din domeniul psiho-educațional;
  • Organizarea și desfășurarea timp de 5 zile a activităților de instruire cu profesorii universitari;
  • Oferirea suportului metodologic privind utilizarea softurilor de diagnostic al predispozițiilor și capacităților pentru profesiile din domeniul educațional;
  • Realizarea activităților de supervizare, pe parcursul a 4 luni, privind corectitudinea aplicării softurilor în Laboratorul de psihologie educațională și consiliere psihologică.
  • Prezentarea raportului final de activitate în care se vor descrie serviciile acordate și va completa un act de primire-predare a serviciilor.
  1. Cerințe de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare)

 

Experiența generală a companiei – 30 puncte

  • Experiență de utilizare a platformelor electronice sau a altor tehnologii moderne în activitățile de evaluare psihologică și activități de instruire a grupurilor;
  • Experiență în activitate de cel puțin 3 ani pe partea de evaluare psihologică individuală și de grup;

Experiența specifică a companiei în prestarea serviciilor similare - 30 puncte

  • Experiență de cel puțin 2 ani în construcția și validarea instrumentelor psihologice standardizate de evaluare a personalității și a aptitudinilor;
  • Minim 3 ani experiență în domeniul instruirii privind utilizarea softurilor de diagnostic în domeniul educațional și psihologie;

Experiența profesională a echipei de experți implicată în realizare  a sarcinii - 40 puncte

  • Echipa implicată în realizarea sarcinii, să includă minim 2 specialiști consacrați în problematica diagnosticului psihologic;
  • Echipa implicată să aibă minim 3 ani de experiență în domeniul instruirii cadrelor didactice din învățământul superior;
  • Managerul echipei să dețină experiență în elaborarea programelor de instruire și gestionarea trainingurilor;
  • Managerul de echipă să dețină capacitate tehnică și managerială corespunzătoare domeniului psiho-educațional;
  • Minim un membru al echipei să posede cunoaștere avansată a limbii române, sau a limbii engleze.

Echipa Consultantului va include minim 2  persoane-cheie cu calificare profesională în domeniul diagnosticului psihologic.

Pentru confirmarea cerințelor de calificare solicitate vor fi prezentate Certificate de calificare, contracte realizate, CV-urile persoanelor sau orice alte documente doveditoare.

  1. Durata sarcinii, timpul estimat de începere și realizare a sarcinii

Realizarea sarcinii este preconizată pentru perioada aprilie-iulie 2024, cu livrabilele prezentate după cum urmează:

Sarcini, activități, livrabile

Volum de lucru

Termen de realizare

 Elaborarea draftului  programului de instruire și a materialelor-suport, coordonarea cu beneficiarul

Livrabil 1 Program de instruire

2        zile

Aprilie 2024

Organizarea și desfășurarea activităților de instruire privind utilizarea softurilor de diagnostic al predispozițiilor și capacităților pentru profesiile din domeniul educațional

5 zile

Aprilie  2024

Organizarea și desfășurarea activităților de supervizare, pe parcursul a 4 luni, privind corectitudinea aplicării softurilor în Laboratorul de psihologie educațională și consiliere psihologică.

10 zile

Aprilie– iulie 2024

Raport final de activitate

Livrabil 2. Raport de activitate

              1 zi

August 2024

Total

18    zile

 

 

Documentele, elaborate în limba română, sau engleză și  vor fi prezentate în format Word și PDF, atât în variantă tipărită (un exemplar), cât și electronică.

 

  1. Cerințe de raportare și aranjamente instituționale

Consultantul va raporta: Consultantul/expertul contractat va coordona activitatea cu managerul și asistentul de subproiect.

Liderul echipei va raporta managerului de subproiect și șefului departamentului de specialitate. Managerul de subproiect și șeful departamentului de specialitate vor supraveghea procesul de prestare a serviciilor de consultanță și vor gestiona realizarea contractului.

Beneficiarul va pune la dispoziția companiei contractate suportul necesar pentru realizarea sarcinilor: informații despre structurile instituționale, programe de studii, spații educaționale necesare realizării activităților etc.

  1. Declarație de confidențialitate

Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință sunt atribuite Universității de Stat din Moldova. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității de Stat din Moldova.

  1. Eligibilitate

Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework).

 

 

Semnătura Managerului de proiect

Otilia Dandara