Cerere de exprimare a interesului privind Realizarea activităților de training cu studenții anului I și II, privind formarea motivației pentru formarea profesională în domeniul educației și realizarea carierei didactice MD-StateUni-400322-CS-INDV



Cerere

CERERE DE EXPRIMARE A INTERESULUI

 

Republica Moldova

Denumirea subproiectului „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice”

 

Nr Acord subfinanțare MD-MOED- 6542-ASF-U-09 din 24.10.2022

Nr. Referinţă: MD-StateUni-400322-CS-INDV

 

Titlul sarcinii: Realizarea activităților de training cu studenții anului I și II, privind formarea motivației  pentru formarea profesională în domeniul educației și realizarea carierei didactice.

 

Universitatea de Stat din Moldova în cadrul implementării subproiectului „Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice” a primit subfinanțare de la Ministerul Educației și Cercetării din Republica Moldova în cadrul realizării Proiectului învățământului superior din Moldova, finanțat de către Banca Mondială și intenționează să aplice o parte din surse pentru servicii de consultanță.

Prin intermediul acestui subproiect Universitatea de Stat din Moldova ne orientează spre  dezvoltarea unui sistem eficient de educație pedagogică prin prisma metodologiei axate pe  un  parteneriat consolidat cu școala (Cluster educațional/ Education cluster), prin utilizarea modelului: de la practică spre teorie, care deschide noi perspective în sens profesional.

Astfel, configurarea unui nou model de formare a cadrelor didactice prin consolidarea eforturilor reprezentanților sistemului de învățământ general și sistemului de învățământ superior prin crearea Clusterului Educațional în incinta USM, care va redimensiona și consolida eforturile actorilor cheie în formarea profesorilor prin utilizarea modelului: de la practică la teorie prin crearea unui centru polivalent „Education Cluster” va integra într-un spațiu comun mai multe medii educaționale după cum urmează: 4 săli multifuncționale; 3 laboratoare; 1 centru de dezvoltare profesională în educație; 1 spațiu de co-working.

Crearea hubului educațional va contribui la sporirea calitativă și cantitativă a performanței studenților de la Domeniul Educație și îmbunătățirea angajării în câmpul muncii

Serviciile de instruire includ realizarea activităților de training cu studenții anului I și II, privind formarea motivației  pentru formarea profesională în domeniul educației și realizarea carierei didactice, durata activității -  25 de zile.

Termenii de referință (TOR) sunt anexați la prezenta cerere de exprimare a interesului sau pot fi găsiți pe următorul site web: https://usm.md/?p=26103  

Universitatea de Stat din Moldova invită experții eligibili  să își exprime interesul pentru prestarea serviciilor de realizare a activităților de training cu studenții anului I și II, privind formarea motivației  pentru formarea profesională în domeniul educației și realizarea carierei didactice.  

Consultanții interesați vor expedia informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile de instruire privind realizarea activităților de training cu studenții anului I și II, privind formarea motivației  pentru formarea profesională în domeniul educației și realizarea carierei didactice.

Consultantul care urmează să fie selectat trebuie să dețină următoarele calificări:

  • studii superioare în domeniul educației sau domenii conexe;
  • experiență de cel puțin 5 ani în privind realizarea activităților de training în domeniul educației și realizarea carierei didactice;
  • cunoașterea specificului formării profesorilor școlari, demonstrată prin CV;
  • experiență de monitorizare a procesului de integrare profesională a tinerelor cadre didactice, acumulată în funcție de profesor sau manager școlar;
  • cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (atât scrisă cât și vorbită);
  • flexibilitate și abordări inovative în aplicarea strategiilor de formare/instruire;
  • abilități de lucru în echipă și gestionare a echipelor în procesul de training;

Se atrage atenția consultanților interesați asupra secțiunii III, punctele 3.14, 3.16 și 3.17 din Regulamentul privind achizițiile pentru debitorii IPF iulie 2016, revizuite în noiembrie 2017 și august 2018 (Regulamentul privind achizițiile publice), care stabilește politica Băncii Mondiale privind conflictul de interese.

Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda Selecția a consultanților individuali prevăzută în Regulamentul privind achizițiile.

Informații suplimentare pot fi obținute la adresa de mai jos în timpul orelor de lucru: Birou nr. 109, Bloc Central USM,  str. Alexe Mateevici nr. 60

Cererile ar trebui să includă scrisoarea de exprimare a interesului, CV, dovada studiilor /stagiilor de instruire și formare privind conceptualizarea și realizarea trainingurilor, sau experiența relevantă în domeniu.

Propunerile trebuie să fie expediate la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la  data de: 20.02.2024, ora 17:00, (ora locală a Republicii Moldova), indicând titlul sarcinii pentru care se aplică.

Adresa: Chișinău, str. Alexe Mateevici nr.60

Tel/fax: 022241240

E-mail: tatiana.sorocean@usm.md

Semnătura Managerului de proiecT

Corlat Sergiu

Universitatea de Stat din Moldova

Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice”

 

Nr. Referinţă: MD-StateUni-400322-CS-INDV

 

TERMENI DE REFERINȚĂ

Titlul sarcinii: Realizarea activităților de training cu studenții anului I și II, privind formarea motivației  pentru formarea profesională în domeniul educației și realizarea carierei didactice

Informații generale despre proiect

Proiectul învățământului superior din Moldova (PÎSM) este un proiect finanțat de Banca Mondială care urmează să fie implementat în perioada mai 2020 - decembrie 2025.

Costul total al creditului este de 35,7 milioane Euro (echivalentul a 39,4 milioane USD) finanțat de Asociația Internațională pentru Dezvoltare (IDA) și este acordat Republicii Moldova în sprijinul învățământului superior din Moldova.

Obiectivul proiectului este de a îmbunătăți orientarea către piața muncii a instituțiilor de învățământ superior selectate și mecanismele de asigurare a calității. Proiectul este organizat în jurul a trei componente și include intervenții sistemice în domeniile calității, finanțării și managementului învățământului superior.

O componentă a PÎSM este Programul de Îmbunătățire a Învățămîntului Superior (PÎÎS) care urmează să fie implementat de instituțiile de învățământ superior și colegiile pedagogice selectate pentru a răspunde unora dintre cele mai stringente necesități ale acestora în scopul orientării către piața muncii.

Astfel, pentru realizarea obiectivelor Ministerul Educației și Cercetării a semnat cu Universitatea de Stat din Moldova acordul de subfinanțare a subproiectului Valorificarea parteneriatului consolidat școală-universitate „Cluster educațional” în formarea cadrelor didactice”

 

Prin intermediul acestui subproiect Universitatea de Stat din Moldova va contribui la dezvoltarea unui sistem eficient de educație pedagogică prin prisma unor noi accente metodologice axate pe un parteneriat consolidat cu școala.

Astfel, configurarea unui nou model de formare a cadrelor didactice prin consolidarea eforturilor reprezentanților sistemului de învățământ general și sistemului de învățământ superior prin crearea Clusterului Educațional în incinta USM, care va redimensiona și consolida eforturile actorilor cheie în formarea profesorilor prin utilizarea modelului: de la practică la teorie prin intermediul unui centru polivalent „Education Cluster” va integra într-un spațiu comun mai multe medii educaționale: 4 săli multifuncționale; 3 laboratoare; 1 centru de dezvoltare profesională în educație; 1 spațiu co-working.

Crearea hubului educațional va contribui la sporirea calitativă și cantitativă a performanței studenților de la Domeniul Educație și îmbunătățirea angajării în câmpul muncii.

Proiectul propus este orientat spre atingerea a 3 Obiective specifice după cum urmează:

O.1.  Modernizarea  resurselor necesare pentru asigurarea condițiilor atractive pentru viitoarele cadre didactice.

O.2. Sporirea numărului de studenți înscriși la programele de licență și master a programelor specificate în punctul A2.3 a prezentei aplicații și îmbunătățirea procesului de aliniere a sistemului de învățămînt superior la cerințele pieței de muncă.

O.3. Consolidarea cooperării cu reprezentanţii pieței muncii pentru a creşte capacitatea de absorbţie a absolvenţilor programelor de către piaţa muncii.

  1. Obiectivul sarcinii

Obiectivul principal al sarcinii este realizarea activității de training cu studenții anului I și II , privind formarea motivației  pentru formarea profesională în domeniul educației și realizarea carierei didactice

Serviciile de instruire includ realizarea activităților de training cu studenții anului I și II , privind formarea motivației  pentru formarea profesională în domeniul educației și realizarea carierei didactice. Grup de instruire – a 300 studenți de la Universitatea de Stat din Moldova, durata activității 25 zile.

  1. Domeniul de aplicare (sarcini și responsabilități):

Pe parcursul realizării contractului Consultantul/expertul:

  • Va elabora un program de formare a studenților USM și îl va coordona cu coordonatorul de proiect;
  • Va organiza și desfășura activitățile de instruire a studenților privind formarea motivației pentru formarea profesională în domeniul educației și realizarea carierei didactice;
  • Va prezenta studenților pe suport hârtie, sau electronic materialele prezentate la trainingul privind formarea motivației  pentru formarea profesională în domeniul educației și realizarea carierei didactice;
  • Va oferi consultanță în elaborarea programului de carieră;
  • După realizarea instruirii va prezenta un raport final de activitate în care se vor descrie serviciile acordate și va completa un act de primire-predare a serviciilor.
    1. Durata sarcinii:

 

Sarcini, activități, livrabil

Volum de lucru

Termen de realizare

Elaborarea  programului de training pentru studenții USM și coordonarea cu coordonatorul de proiect

(Livrabilul 1.Programul de instruire elaborat)

3 zile

Circa 10 zile de la semnarea contractului

Organizarea activităților studenților privind formarea motivației  pentru formarea profesională în domeniul educației și realizarea carierei didactice;

(Livrabilul 2. Agenda activităților)

               2 zi

Circa 20 zile de la semnarea contractului

Elaborarea materialelor informative pentru studenți (suport hârtie, sau format electronic): informații despre formarea motivației  pentru formarea profesională în domeniul educației și realizarea carierei didactice

2 zi

Circa 15 zile de la semnarea contractului

Desfășurarea activităților de training cu studenții Universității de Stat din Moldova privind formarea motivației  pentru formarea profesională în domeniul educației și realizarea carierei didactice;

300 studenți (10 gr.)

20zile

Circa 35 zile de la semnarea contractului

în elaborarea programului de carieră.

6 zile

Circa 50 zile de la semnarea contractului

Elaborarea Raportului de activitate pe 3-4 pagini

(Livrabil 3. Raport de activitate)

2 zi

Circa 60 zile de la semnarea contractului

Număr TOTAL de zile estimate

 35 zile de lucru

 

 

5.Cerințele de calificare și baza de evaluare (criterii de evaluare)

Experiență generală: 40 puncte

  • Studii superioare în domeniul educației sau domenii conexe;
  • Abilități de lucru în echipă și gestionare a echipelor în procesul de training;
  • Flexibilitate și abordări inovative în aplicarea strategiilor de formare/instruire.

Corespunderea cu sarcinile proiectului: 50 puncte

  • Experiență de cel puțin 5 ani în privind realizarea activităților de training în domeniul educației și realizarea carierei didactice;
  • Cunoașterea specificului formării profesorilor școlari;
  • Experiență de monitorizare a procesului integrare profesională a tinerelor cadre didactice, acumulată în funcție de profesor sau manager școlar;

Comunicare: 10 puncte

  • Cunoștințe excelente de comunicare în limba română sau engleză (atât scrisă cât și vorbită);
    1. Cerințe de raportare și aranjamente instituționale

Consultantul va raporta: Consultantul/expertul contractat va coordona activitatea cu managerul și asistentul de subproiect; va elabora un raport narativ și un act de primire-predare a serviciilor prestate.

Aranjamente instituționale: Instituția va garanta corectitudinea realizării procesului de achiziții a serviciului de consultanță și angajamentele financiare.

Declarație de confidențialitate

Toate datele și informațiile primite în scopul realizării prezentei sarcini trebuie tratate în mod confidențial și urmează să fie utilizate numai în legătură cu executarea acestor Termeni de referință. Toate drepturile de proprietate intelectuală care decurg din executarea acestor Termeni de referință sunt atribuite Universității de Stat din Moldova. Conținutul materialelor scrise obținute și utilizate pe parcursul realizării prezentei sarcini nu poate fi divulgat nici unei terțe părți fără autorizația scrisă prealabilă exprimată a Universității de Stat din Moldova.

  1. Eligibilitate

Consultantul va trebui să fie eligibil conform Regulamentului privind achizițiile pentru debitorii IPF din iulie 2016, revizuit în noiembrie 2017 și august 2018 (https://www.worldbank.org/en/projects-operations/products-and-services/brief/procurement-new-framework).

Semnătura Managerului de proiect

Corlat Sergiu