Ce este comunicatul de presa? de Ina Gutium

Ce este comunicatul de presa?

Comunicatul de presa este o declaratie publica oferita mijloacelor de informare in masa pentru a fi publicata/ transmisa daca acestea o doresc. Jurnalistii primesc de obicei mai multe comunicate de presa decit pot folosi sau chiar citi. Iata de ce comunicatul de presa trebuie sa fie atractiv, sa iasa in evidenta prin continut si aspect.

Cum trebuie sa arate un comunicat de presa?

  • hirtia folosita trebuie sa aiba antetul organizatiei. De asemenea, e de dorit ca hirtia folosita sa fie colorata, pentru a atrage atentia;
  • in partea de sus a paginii trebuie trecuta data comunicatului si numerele de telefon la care puteti fi contactati;
  • textul comunicatului trebuie scris cu un caracter de litera (font) citet (de preferat 12-14 puncte);
  • textul trebuie scris la un rind jumatate ori doua rinduri pentru a fi usor de citit mai ales ca ziaristul ori editorul este probabil suficient de obosit;
  • un bun comunicat de presa este scurt. Nu depasiti decit in cazuri exceptionale o pagina, si sub nici un motiv doua pagini.
  • intr-un comunicat, o fraza nu este niciodata continuata de pe o pagina pe urmatoarea. La sfirsitul primei pagini scrieti "continuarea pe pagina urmatoare". La sfirsitul comunicatului, puneti "sfirsit".

Ce trebuie sa contina un comunicat de presa?

  • titlul este uneori singurul lucru citit de ziaristi - el trebuie sa fie scurt, la obiect si atractiv. Un titlu bun contine in general un verb de actiune;
  • primul paragraf trebuie sa-l motiveze pe cititor sa citeasca comunicatul pina la sfirsit. Apelati la ratiune dar si la sentimente. Spre exemplu, in loc de: "Fenomenul traficului de femei ia amploare", puteti scrie: "Svetlana Papusoi se prostitueaza ca sa supravietuiasca. A plecat in strainatate minata de promisiunile unui lucru sigur si bine platit, in speranta ca va putea pune de o parte ceva bani. Insa n-a fost sa fie asa. Nici nu mai spera sa si-i mai vada pe ai sai vreo-data. Doar cu ajutorul organizatiei X a reusit sa se reintoarca."

Primele doua paragrafe trebuie sa contina raspunsul la urmatoarele intrebari:

  • ce eveniment se organizeaza;
  • cine il organizeaza;
  • unde are loc evenimentul;
  • cind va avea loc, data si ora exacta;
  • de ce acest evenimentul este semnificativ.

Urmeaza partea centrala a comunicatului, in care se prezinta in detaliu evenimentul. O poveste umana in limbaj accesibil care sa exprime esenta evenimentului.

La sfirsit indicati numele persoanei de contact. Mentionati ca puteti oferi documentatie suplimentara si, eventual, la cerere, fotografii.

De obicei, comunicatul este trimis pe numele unui ziarist anume pentru a spori sansele ca el sa fie citit de cineva. Dupa ce v-ati asigurat ca a ajuns la redactia respectiva, verificati daca ziaristul l-a primit si oferiti-va sa ii transmiteti materiale suplimentare daca doreste. Nu trebuie uitat faptul ca este totusi la latitudinea redactiilor sa publice comunicatul de presa.

Nu uitati ca rolul comunicatului de presa este sa deschida "apetitul" ziaristului pentru activitatea dumneavoastra.

 

www.e-democracy.md

 



Pro Bono Banner Placement

Autentificare/Creare cont

Folosiți câmpurile de mai jos pentru a vă loga într-un cont existent.

Folosiți butoanele sociale pentru a vă loga într-un cont existent sau pentru a deschide un cont nou. Pentru a crea un cont nou fără rețele sociale folosiți linkul de aici

Am uitat Login-ul | Am uitat parola