Directorul executiv al API, Petru Macovei, a spus ca „limbajul utilizat de unele institutii media in aceasta perioada este exagerat de critic, nu intotdeauna argumentat si deseori defaimator in adresa concurentilor electorali pe care nu ii sustin, ceea ce poate eroda increderea publicului si influenta negativ mersul campaniei electorale".
Expertii nu au atestat schimbari majore in modul de reflectare a campaniei electorale de catre mass-media audiovizuale supuse monitorizarii. „Posturile care faceau partizanat politic in favoarea unuia sau altui partid au continuat sa faca acest lucru. Posturile care distorsionau informatia si discreditau cu buna stiinta unele partide de opozitie au continuat sa o faca. Postur ile publice cu acoperire nationala si-au mentinut politica de asistare a partidului de guvernamant de a se mentine la putere", a mentionat expertul CIJ, Nicolae Negru.
Si presa scrisa continua sa reflecte campania electorala din doua perspective diferite motivate de simpatiile si antipatiile editorilor. De asemenea, in aceasta perioada se atesta o micsorare a numarului de stiri cu subiect electoral si aparitia tot mai multor articole de opinie, inclusiv scrisori si apeluri publice.
Raportul a fost elaborat in cadrul proiectului „Monitorizarea mass-media in campania electorala pentru alegerile parlamentare 2009", sustinut financiar de catre Reprezentanta in Moldova a Fundatiei Eurasia, cu resursele Agentiei Suedeze pentru Cooperare si Dezvoltare Internationala (Sida/Asdi) si Agentiei Statelor Unite pentru Dezvoltare Internationala (USAID).
Coalitia 2009 este o uniune benevola de organizatii neguvernamentale din R. Moldova care a u drept scop sa contribuie la asigurarea unor alegeri libere, corecte, transparente si democratice ale Parlamentului R. Moldova si continua activitatile de promovare a unor alegeri libere si corecte demarate de Coalitia 2005 si 2007. Coalitia 2009 intruneste peste 70 de organizatii neguvernamentale.
www.info-prim.md









