O noua conceptie de reflectare a campaniei electorale in mass-media este in pregatire
Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) si Asociatia Presei Electronice (APEL) vor elabora, cu participarea Comisiei Electorale Centrala (CEC), Conceptia de reflectare in mass-media a campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din 2009. Aceasta este una dintre activitatile comune planificate in cadrul colaborarii dintre CCA si APEL, transmite Info-Prim Neo.
Presedintele CCA, Gheorghe Gorincioi, a declarat marti, 16 septembrie,
in cadrul unei conferinte de presa ca exista deja cateva schite pentru
noua conceptie si ca autorii vor tine cont de experienta altor state.
Gheorghe Gorincioi a mentionat ca, in timpul vizitei sale la Chisinau,
coraportorul Consiliului Europei pentru R. Moldova, Josette Durrieu, a
atentionat CCA si Consiliul de Observatori al Companiei publice
„Teleradio-Moldova” asupra importantei reflectarii impartiale a
viitoarei campanii electorale.
Potrivit presedintelui APEL, Alexandru Dorogan, APEL se va implica in
redactarea noii conceptii. De obicei, aceasta este elaborata de catre
CEC si CCA. Presedintele APEL spune ca va fi revizuita si imbunatatita
conceptia din 2005, care va servi ca si baza. Este important ca in noua
conceptie sa apara cateva aspecte noi. Pe langa normele clare si timpii
de emisie pentru publicitatea electorala, ea ar trebui sa dea
posibilitatea radiodifuzorilor de a-si elabora o conceptie proprie,
creativa de oglindire a campaniei electorale, este de parere Alexandru
Dorogan. Potrivit lui, este important sa fie reglementata reflectarea
campaniei electorale in buletinele de stiri si nu doar in clipurile
electorale, care s-au epuizat si nu prezinta o forma interactiva de
prezentare a concurentilor electorali.
APEL si CCA vor monitoriza posturile de televiziune in perioada
preelectorala si, in mod special, in timpul campaniei electorale. Este
important ca in campania electorala sa fie respectate atat dreptul
electoratului de a fi i nformat si de a cunoaste toti candidatii, cat
si drepturile concurentilor electorali si a radiodifuzorilor, spune
presedintele APEL.
Consiliul Coordonator al Audiovizualului si Asociatia Presei
Electronice au semnat, la sfarsitul anului 2007, un acord de cooperare
pe segmentul audiovizualului din R. Moldova, prin care s-au angajat sa
colaboreze, pastrandu-si autonomia si independenta, intru implementarea
prevederilor actelor normative de reglementare din domeniu. Partile se
declara, in mare parte, multumite de cooperarea de pana acum. Pe
parcursul a opt luni, CCA si APEL au elaborat Strategia de acoperire a
teritoriului national cu programe audiovizuale si Codul de conduita a
radiodifuzorilor, au organizat doua seminare zonale pentru
radiodifuzori si distribuitori de servicii si o conferinta pentru
producatorii de programe autohtone, au monitorizat functionarea
Companiei publice regionale „Teleradio-Gagauzia” etc.
CCA si APEL au o agenda de ac tivitati comune pana in toamna anului
2009. Actualmente, partile lucreaza la o serie de modificari, care
urmeaza a fi operate la Legea cu privire la publicitate. Proiectul va
fi propus spre examinare Parlamentului in luna octombrie. Tot in
octombrie, va fi organizat un seminar privind trecerea de la
televiziunea analoga la cea digitala, iar la 23-24 septembrie –
conferinta cu tema „Standarde nationale si europene de etica in
domeniul audiovizualului”.
www.info-prim.md