„Construim viitorul acasă” este sloganul primei campanii naționale de comunicare despre dezvoltarea regională
La 1 aprilie 2015, Ministerul Dezvoltării Regionale și Construcțiilor (MDRC) și Agențiile de Dezvoltare Regională (ADR) au lansat campania de comunicare despre dezvoltarea regională "Construim viitorul acasă". Campania se desfășoară cu sprijinul Guvernului Germaniei și Uniunii Europene, oferit prin intermediul proiectului "Modernizarea serviciilor publice locale în Republica Moldova", implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ).
Pe parcursul a două luni, 4 posturi TV și 2 radio vor rula spoturi care relatează despre cum proiectele de dezvoltare regională au reușit să contribuie la creșterea calității vieții. Astfel, în perioada 2011-2014 în au fost investiți aproape 736 de milioane de lei, atât din Fondul Național pentru Dezvoltare Regională, cât și din surse externe.
Spoturile mizează pe dialogul dintre personaje - oameni simpli - precum și pe imaginile de la proiecte reale de dezvoltare regională, cu rezultate tangibile: crearea serviciilor de salubrizare, construirea de apeducte și alimentarea cu apă potabilă, recondiționarea locațiilor cu potențial turistic ș.a.
"Prin această campanie, vrem ca cetățenii să conștientizeze că e nevoie de implicarea lor personală, pentru ca proiectele de dezvoltare regională să aibă sorți de izbândă", afirmă ministrul Dezvoltării Regionale și Construcțiilor, Vasile Bîtca.
"Sunt încântat că o asemenea bună comunicare are loc și că se vizualizează contribuția domeniului dezvoltării regionale la creșterea calității vieții. Este important ca cetățenii să conștientizeze că anume cooperarea locală poate aduce bunăstare. Este nevoie ca autoritățile locale să coopereze pentru a presta în comun servicii publice de calitate", susține ambasadorul Uniunii Europene în Republica Moldova, Pirkka Tapiola.
Cele 3 spoturi video și 3 audio ale campaniei, produse de Centrul Media pentru Tineri, pot fi accesate pe canalul Youtube al MDRC, precum și pe site-ul instituțional al MDRC, http://mdrc.gov.md/campanie/, al Agențiilor de Dezvoltare Regională, www.adrnord.md, www.adrcentru.md, www.adrsud.md, și proiectului GIZ - www.serviciilocale.md.
Pe lângă spoturi, au fost elaborate bannere care surprinde reușitele din domeniul dezvoltării regionale, pe regiuni de dezvoltare (Nord, Centru și Sud) și priorități:
- Reabilitarea infrastructurii fizice: rețele de apă și canalizare, drumuri
- Îmbunătățirea mediului și atractivității turistice
- Diversificarea economiei și sprijin pentru dezvoltarea sectorului privat: incubatoare de afaceri, zone economice libere, parcuri industriale.
Tot în 2015, MDRC va adopta și va pune în aplicare o Strategie de comunicare publică, concepută cu sprijinul GIZ. Partenerul de dezvoltare mai sprijină instruirea funcționarilor din domeniul dezvoltării regionale în comunicare internă și externă. Totodată, comunicatorii de la MDRC și ADR-uri beneficiază de consultanță, ateliere tematice și vizite de studiu. Cu sprijinul Guvernul Suediei, a fost angajat un consultant pe comunicare pentru MDRC.
Proiectul „Modernizarea serviciilor publice locale în Republica Moldova" este implementat de Agenţia de Cooperare Internaţională a Germaniei (GIZ) şi este sprijinit financiar de Ministerul German pentru Cooperare Economică şi Dezvoltare (BMZ), Agenţia Suedeză pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională (Sida), Ministerul Afacerilor Externe al României şi Uniunea Europeană.
Sub-pagina web a campaniei: http://mdrc.gov.md/campanie/