Despre imaginea de sine și branding personal
8 iunie sau o nouă zi propice pentru a învăța. De această dată, participantele Programului Național de Mentorat pentru Femei din Moldova ”Inspir-o !”, organizat sub egida Centrului Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD), au aflat ce înseamnă imaginea de sine și branding personal. Tatiana Turchina a fost persoana care le-a expus această tematică prin intermediul diverselor activități.
Astfel, într-o primă parte, a fost discutată o întrebare multiaspectuală și anume ”Cum mă văd eu, cum mă văd alții”, pentru ca ulterior să poată fi făcută o trecere către subiect, avînd în vizor răspunsurile persoanelor prezente. De aceea, următorul aspect analizat a fost Brandul personal. Trecînd cu rapiditate peste exemple de branduri cunoscute, o mai mare atenție s-a acordat întrebării privind necesitatea creării lui. Iar suplimentar rolului, au fost identificate componentele și valoarea ce o aduce un brand personal fiecăruia dintre noi sau celor care-și propun crearea acestuia. Până la urmă, toate cele discutate au dus la ideea concluzivă că brandul este imaginea pe care cineva și-o face despre o altă persoană, după interacțiunea dintre ele.
O dată identificate avantajele creării unui brand personal, s-a purces la parcurgerea teoretică a pașilor necesari până a ajunge la acest ”produs finit”. Respectiv, sunt 4 etape a fi trecute : Descoperirea, Dezvoltarea, Comunicarea și Menținerea Brandului. Toate acestea sunt posibile doar când merg mână-n mână cu un proces detaliat de autocunoaștere.
Finalmente, participantele au învățat și câteva reguli cu privire la tematica imaginii personale, precum că aceasta se construiește treptat și nu apare peste noapte, iar în procesul conceperii brandului, este primordială responsabilitatea, întrucît alții l-ar putea prelua ca exemplu.
Pentru mai multe informații
Ciorchină Alexandrina – comunicare și PR
e-mail: alexandrina.ciorchina@gmail.com
Acest proiect este realizat de Centrul „Parteneriat pentru Dezvoltare” cu suportul Fundaţiei Est-Europene, prin intermediul Agenţiei Suedeze pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională (Sida) și cu suportul Ambasadei Statelor Unite ale Americii în Republica Moldova prin intermediul Programului de Granturi pentru Democrație din resursele acordate de Guvernul SUA.