CIVIC.MD CIVIC.MD

Administrare Cont

  • Creaţi un cont
  • Ați uitat login-ul?
  • V-ați uitat parola?
  • Solicitări de Asistență

Email de contact:

support@portal.civic.md

 


CIVIC.MD CIVIC.MD
  • Portal
  • Știri
    • Știri sociale
    • Povești de Succes
    • Interviuri
    • Responsabilitate Socială Corporativă
  • Anunțuri
    • Angajări
    • Granturi
    • Achiziții
    • Burse și Stagii
    • Instruiri
    • Voluntariat
    • Concursuri
    • Evenimente
    • Cauze sociale
    • Arhiva
  • Resurse
  • Organizații
    • Organizații necomerciale
    • Instituții Publice
    • Institutii de Invatamant
    • Organizații Străine
    • Comerciale
  • Servicii
    • Abonamente
    • Bannere Publicitare
  • Ajutor
  • Căutare
  1. Sunteți aici:  
  2. Știri
  3. Știri sociale
  4. Sute de cetăţeni apelează lunar la liniile fierbinţi pentru a cere ajutor
SC. Summit Events


Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente

Știri sociale

Detalii
19/10/2011

Sute de cetăţeni apelează lunar la liniile fierbinţi pentru a cere ajutor

altSute de cetăţeni apelează lunar liniile fierbinţi, lansate de către organizaţiile non-guvernamentale şi de instituţiile de stat, pentru a cere ajutor sau consultaţii. Reprezentanţii mai multor ONG-uri, dar şi ai instituţiilor de stat, au abordat acest subiect în cadrul Clubului de presă al societăţii civile, transmite Info-Prim Neo.

Ofiţerul de presă al Centrului Internaţional „La Strada”, Nicolae Misail, a declarat că, începând cu luna septembrie 2001, de când a fost lansată linia fierbinte a centrului, consultanţii au recepţionat peste 32 de mii de apeluri. Cei mai mulţi dintre ei au solicitat consiliere privind plecarea peste hotare . Au sunat persoane care intenţionează să plece, dar şi persoane care au fost traficate sau rudele acestora.

Nicolae Misail a menţionat că o tendinţă nouă în apelurile la linia fierbinte o constituie semnalarea cazurilor privind securitatea navigării pe internet a copiilor şi cazurile de exploatare sexuală comercială a copiilor. Cu astfel de probleme se adresează părinţii şi profesorii. De asemenea, ofiţerul de presă a precizat că numărul apelurilor la linia fierbinte, este în descreştere, dar asta se întâmplă nu pentru că fenomenul este în diminuare, dar pentru că ia alte forme.

Preşedintele Centrului pentru Protecţia Consumatorilor, Denis Staruş, a declarat că din 2002, de când a fost lansată linia fierbinte, au fost examinate peste 14 mii de plângeri ale consumatorilor. Concomitent centrul a reprezentat interesele a circa 300 de consumatori în instanţele de judecată. În cele mai dese cazuri, persoanele se plâng pe mărfuri şi pe servicii. În perioada rece a anului, consumatorii se plâng pe majorarea tarifelor pentru întreţinere.

Ofiţerul de presă al Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei Angela Starinschi, a declarat că numărul apelurilor la 2 linii fierbinţi ale centrului, începând cu anul 2006, a ajuns la aproape 4 mii. Din numărul total, doar 10 apeluri au fost efectuate la linia fierbinte la care se reclamă abuzurile din partea angajatorilor centrului. Cealaltă linie e pentru cazurile de corupţie în general. Ofiţerul de presă spune că în unele cazuri în baza sesizărilor se organizează flagrante. De multe ori petiţionarii se adresează şi din rea voinţă, de exemplu în cazul agenţilor comerciali concurenţi, în astfel de cazuri centrul efectuează controale pentru ambii agenţi.

Angela Starinschi a mai spus că în perioada bacalaureatului linia fierbinte este solicitată de părinţi şi elevi. De multe ori se întâmplă că părinţii îşi doresc ca elevii să obţină note mai mari, plătesc bani, iar dacă iau o notă mai mică, sesizează Centrul Anticorupţie, dar atunci nu mai poate fi făcut practic nimic.

Şeful-adjunct al Inspectoratului Principal de Stat pentru Supravegherea Pieţei, Metrologie şi Protecţie a Consumatorilor, Olesea Plotnic, a menţionat în cadrul evenimentului că atunci când parvin sesizări din partea consumatorilor sunt delegate persoane pentru a efectua controale. Cetăţenii care apelează linia fierbinte, de regulă, nu au cunoştinţe juridice, iar în multe cazuri persoanele nici nu sunt cointeresate să înveţe unele practici, deoarece se bazează pe existenţa liniilor fierbinţi.

Şedinţa Clubului de presă al societăţii civile are loc în cadrul programului Consolidarea Societăţii Civile în Moldova.

 

http://info-prim.md

Articol precedent: A șasea sesiune a Programului de instruire „Elaborarea proiectelor din fondurile FNDR și UE”, în Regiunea Nord Precedent Articolul următor: APE recomandă elaborarea unei strategii pentru îmbunătăţirea situaţiei diasporei Următor

SC. Summit Events

Cele mai active în ultima lună

  • Centrul Parteneriat pentru Dezvoltare (CPD) 11
  • Societatea de Cruce Roșie Moldova 10
  • Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) 10
  • Asociația Obștească „Eco-Răzeni” 7
  • Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) 6
Nius-Prof SRL
Civic Digital Solutions
Portalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimentePortalul CIVIC.MD: Activitati ONG, anunturi, granturi, job-uri, voluntariat, evenimente


 
  • Despre Portal
  • Contacte
  • Confidențialitate
  • Întrebări frecvente
  • Creare cont
  • Resetare Parola
  • Reset user
  • Susține
  • Abonamente
  • Newsletter

2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS 

Email: support@portal.civic.md