La 3
decembrie au fost prezentate rezultatele unor studii care demonstreaza ca in
spatiul mediatic autohton exista o anumita doza de ignoranta si chiar se
perpetueaza inegalitatea de gen, in primul rand, datorita necunoasterii
faptului ca egalitatea de gen sta la baza drepturilor umane.
Pornind de la aceste constatari, organizatiile membre ale Consortiului isi
propun orientarea propriilor eforturi, dar si ale societatii in ansamblu spre
promovarea conceptului egalitatii de gen in toate domeniile vietii, ceea ce
contribuie direct la implementarea Planului National €žPromovarea egalitatii
genurilor umane in societate pentru perioada 2006-2009", precum si a Planului
National de Actiuni in Domeniul Drepturilor Omului pentru anii 2004-2008, care
include in capitolul 11 din partea II, sarcina eliminarii atitudinii sexiste si
discriminatorii, a portretizarii stereotip ale femeilor si barbatilor.
Conform prevederilor Regulamentului de activitate, pentru indeplinirea misiunii
principale a Consortiului, la fiecare jumatate de an, una din organizatiile
membre este aleasa pentru functia de Unitate de Coordonare a acestei aliante. In
prezent, aceasta functie este detinuta de Agentia Media €žImpact".
Consortiul Media pentru Egalitatea de Gen a fost constituit din: Agentia
€žDECA-press", Agentia Media €žImpact", Agentia €žMonitor Media", Asociatia Presei
Independente, Centrul €žAcces-Info", Centrul Tanarului Jurnalist, Clubul €žIn
doi", Facultatea de Jurnalism si Comunicare Publica a ULIM, Grupul de presa
€žFlux", €žRadio Sangera", €žJurnal de Chisinau", Publicatia €žLanterna Magica",
Centrul €žParteneriat pentru Dezvoltare", €žZiarul de Garda", Revista €žViata ta",
Uniunea Jurnalistilor din Moldova.









