Știri sociale
Posturile de televiziune N4 si EuTV au admis in mod repetat incalcari
grave ale reglementarilor privind reflectarea campaniei electorale, in
afara de faptul ca alaturi de NIT si Moldova 1 au continuat sa trateze
inechitabil, tendentios si neechilibrat actorii politici antrenati in
procesul electoral. Concluziile au fost constatate in cel de-al
patrulea raport de monitorizare a prezentei actorilor politici in
programele posturilor de televiziune realizat de Asociatia Presei
Electronice din Moldova (APEL) in perioada 18-24 martie 2009, transmite
Info-Prim Neo.
In cadrul sedintei s-a discutat despre „Rolul PR-ului in campania electorala", unul destul de actual in contextul situatiei politice existente la moment in Republica Moldova.
Iulian Bercu, directorul agentiei de PR „Profile" si Alexandru Bejenari, directorul agentiei de PR „Parc Communication", invitatii evenimentului, le-au vorbit studentilor despre PR-ul politic, la ce etapa de dezvoltare se afla PR-ul politic autohton, ce abilitati ar trebui sa aiba si ce ar trebui sa cunoasca un specialist in PR, angajat in campania de promovare a unui partid politic etc.
In a doua parte a sesiunii „PR Students Club", studentii au adresat intrebari despre strategiile de promovare utilizate de partidele politice in campania electorala actuala.
Concluzii:
- Succesul unei campanii de PR depinde in foarte mare masura de carisma liderului de partid, pentru ca el este cel care se intalneste direct cu alegatorii, cel care creaza impresiile despre partid;
- In campania electorala actuala partidele politice au o strategie de promovare bine determinata;
- Sunt folosite instrumente de PR mult mai multe si mai diversificate decat in campaniile anterioare;
- In acelasi timp, din pacate, se apeleaza in continuare la PR-ul negru;
- Partidele politice vor apela tot mai des la serviciile tehnologilor politici autohtoni si mai putin la cei din exterior etc.
Proiectul „PR Students Club" este implementat de Asociatia Specialistilor in Relatii Publice si Comunicare (ASRP) si reprezinta o intrunire neformala bilunara a studentilor cu specialistii din domeniul relatiilor publice, in cadrul careia se discuta diverse subiecte ce tin de PR, Comunicare, Advertising, etc.
Reamintim ca Asociatia Specialistilor in Relatii Publice (ASRP) activeaza in Republica Moldova din anul 2006 si are scopul de a dezvolta domeniul de relatii publice autohton prin informarea permanenta a profesionistilor din acest domeniu despre noutatile referitoare la relatiile publice, organizarea de traininguri si intilniri unde sunt puse in discutii problemele cu care se confrunta acestia zi de zi, crearea unui cadru legal adecvat care ar reglementa activitatea de relatii publice in Republica Moldova etc.
Cu inalt respect,
Ludmila Buzulan
Program coordinator
Association of Public Relations and Communication Specialists
60 Alexei Mateevici street, Chisinau, office 430, RM
Cell: +373 69338318
Email: liubu_1401@yahoo.com
La dezbaterile civice au participat tinerii lideri din comunitatile moldovenesti. Acestia au pus in discutie subiecte precum: rostul institutiei legislative intr-o societate democratica, votul constient si informat, procedura de vot propriu-zisa. „Implicarea tinerilor in dezbateri pe teme de educatia civica antreneaza responsabilitatea si dorinta de implicare. Tinerii, fiind informati din surse veridice, sunt in masura sa explice semenilor lor importanta unui vot constient.", sustine directorul de proiect Ghenadie Mocanu.
Tinerii lideri relateaza ca au aflat mai multe despre rolul cetateanului si s-au convins atat de necesitatea exprimarii optiunilor politice prin vot, cat si de cea a evaluarii respectarii promisiunilor electorale de catre alesi:
„Observ ca unii tinerii sunt pasivi, nu se intereseaza de politica. Iata de ce cred ca sunt deosebit de utile astfel de dezbateri, care ii mai trezesc din amorteala." (Olesea Mihailuc, 22 de ani, orasul Cahul)
„A vota e o datorie civica a fiecarui cetatean. As spune chiar ca prin asta demonstrezi ca esti om si iti pasa de ce se intampla si in ce directie merg lucrurile." (Tkaci Alexandru, 28 de ani, orasul Tighina)
Fiecare dezbatere civica a debutat cu prezentarea produselor campaniei IDIS „Viitorul" „Trezeste-te si voteaza". Tinerii au primit un Ghid al alegatorului si o brosura care surprind esenta alegerilor parlamentare si explica atributiile si responsabilitatile institutiei legislative. Amintim ca au mai fost organizate trei concerte de stimulare a participarii la scrutinul din 5 aprilie 2009. În total, au fost distribuite peste 300 de Ghiduri ale alegatorului, 75.000 de brosuri, 20.000 de postere, 25.000 de abtibilduri si 40.000 de calendare. În prezent, la posturile TV si radio locale ruleaza o serie de cinci spoturi civice. Toate materialele motivationale au fost finantate de Uniunea Europeana.
Pentru mai multe informatii, contactati: Coordonatorul relatii publice al Institutului pentru Dezvoltare si Initiative Sociale (IDIS) „Viitorul", Laura Bohantov, tel: 221844, GSM: 069918296, e-mail laura.bohantov@viitorul.org
Mai multe articole …
- Moldova: Dezvoltarea fara obstacole a societatii civile trebuie sa devina o prioritate pentru noile
- Caravana electorala "De la femei la femei" in satele raionului Ungheni
- UNTB este dezamagita de abuzurile autoritatilor Republicii Moldova
- ADEPT face publice toate promisiunile electorale facute in aceasta campanie
- Observatori descriu campania electorala drept calma, desi semnaleaza vandalizari si atacuri
- Comportamentul unor concurenti electorali submineaza competitivitatea procesului electoral, LADOM
- Alegerile parlamentare vor fi monitorizate de 3134 de observatori
- Doar 2 partide au inclus in platformele lor asigurarea de sanse egale pentru femei si barbati
- Balada celor 9 tineri alegatori sau "bate si ti se va deschide" in versiune moldoveneasca
- Cu cine votam pentru un mediu curat si dezvoltare durabila
Pagina 3229 din 3707
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md




