Orange Digital Center: în 2 luni, absolvenții cursului Design Thinking au dezvoltat 8 proiecte ce soluționează problemele locale și globale prin inovație
Primul curs de Design Thinking din cadrul hubului de învățare pentru viitor Orange Digital Center s-a încheiat cu succes. Pe parcursul a 9 săptămâni, absolvenții au creat 8 proiecte folosind competențele dezvoltate în program și au învățat cum pot să aplice Design Thinking pentru a inova în joburile și activitățile lor.
Programul de învățare Design Thinking a avut loc offline între 21 martie și 20 mai. În această perioadă, cei 36 de absolvenți (24 femei și 12 bărbați) au studiat fundamentele gândirii centrate pe om și au implementat cunoștințele în practică, prin dezvoltarea propriului proiect.
La curs au participat tineri și profesioniști veniți din mai multe domenii de activitate și cu experiență profesională diversă: studenți, antreprenori cu una sau mai multe afaceri, angajați în domenii precum IT, contabilitate, management de proiect și organizații non-guvernamentale.
Pe parcursul celor 32 ore de studiu, echipele au aplicat lucrurile învățate și au generat idei pentru soluționarea a 8 probleme din comunitate, atât locale, cât și globale:
- Dream team - soluție pentru sortarea deșeurilor. Folosind principiile design thinking-ului, echipa a venit cu o alternativă pentru a eficientiza implementarea procesului la consumatori și instituțiile responsabile.
- Artech - platformă online pentru educația financiară a tinerilor. Prima iterație va fi implementată în vara acestui an.
- Green Thinking - crearea unei schițe pentru sistemul de plăți electronice în domeniul medical și elaborarea unei liste de soluții funcționale la nivel internațional.
- The Pioneers - joc interactiv pentru bugetare participativă, inclusiv implementarea împreună cu cetățenii din Cimișeni, Criuleni.
- Five Drops - digitalizarea abonamentelor pentru transportul public și înlocuirea abonamentelor de hârtie cu cele digitale.
- Oranges – crearea unui ghid pentru reducerea risipei alimentare, bazat pe cercetarea elaborată în timpul cursului.
- Sunny – eficientizarea transportului public printr-un sistem de utilizare, educație și schimbare a comportamentului utilizatorului.
- Izzy – generare de acțiuni folosind design thinking, inteligența artificială și studii de caz internaționale pentru a rezolva problemelor legate de lacurile poluate.
Maria Gînga, fondatoare de start-up și absolventa cursului Design Thinking.
„Design thinking este un curs extrem de util - chiar dacă ești expert în domeniul tău, acest concept se aplică la fiecare proces dintr-un proiect mai amplu. Este benefic pentru că îți permite să vezi lumea dintr-o perspectivă mai largă, să identifici problemele și să fii pregătit/ă să generezi soluții eficiente pentru acestea.” - a subliniat Maria Gînga, fondatoare de start-up și absolventa cursului Design Thinking.
În urma cursului Design Thinking participanții vor implementa câteva dintre proiectele dezvoltate în program pentru a aduce inovația în activitățile profesionale și personale – de la crearea produselor pentru clienți și îmbunătățirea proceselor publice până la realizarea propriilor idei în practică.
Dacă ești curios/curioasă să afli mai multe despre oportunitățile pe care le poți accesa și tu la Orange Digital Center, urmărește paginile hubului de Facebook, Instagram și digitalcenter.orange.md.
Programul de învățare Design Thinking este lansat de Fundația Orange și este realizat în parteneriat cu Acceleratorul de Inovații și Antreprenoriat Dreamups, sub umbrela Orange Digital Center.
Orange Digital Center este o inițiativă socială a Grupului Orange și este implementat în Republica Moldova de Fundația Orange, în parteneriat cu Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” și proiectul Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie.
Mai multe detalii despre Orange Digital Center sunt disponibile pe digitalcenter.orange.md