Îmbunătățirile infrastructurii de-a lungul bulevardului Dacia au ca scop reducerea vitezei și crearea spațiilor sigure pentru pietoni
Bulevardul Dacia este una dintre principalele străzi care trece prin Chișinău, capitala Moldovei.
Datele din Sistemul automatizat a statisticilor privind accidentele rutiere arată că numai pe bulevardul Dacia au fost înregistrate 420 de accidente rutiere rezultând în 27 de decese și 529 de răniri , în perioada 2014 - 2019. 40% dintre aceste accidente au fost cu implicarea pietonilor, dintre care peste 60% au fost loviți pe spațiile destinate circulației acestora, cum ar fi pe trotuare sau insule de refugiu. Trecerile de pietoni de-a lungul bulevardului erau, majoritatea, nesemnalizate, iar marcajele rutiereerau șterse, ceea ce înseamnă că șoferii puteau deseori să treacă cu viteză înaltă fără a observa pietonii.
Începând cu 2020, Automobil Club din Moldova (ACM), cu suportul Fundației pentru Drumuri mai Sigure, Alianței Estice pentru Transport Sigur și Durabil (EASST) și a Primăriei municipiului Chișinău a depus eforturi enorme pentru a transforma bulevardul Dacia în vederea îmbunătățirii siguranței, accesibilității și mobilității chișinăuienilor.
În septembrie am prezentat ultimul set de îmbunătățiri efectuate la intersecția Matei Millo/Fulgulești. Doar la această intersecție au fost înregistrate 7 decese și 83 de răniți în anul 2018.
Îmbunătățirile noastre includ indicatoare noi de trecere pentru pietoni, marcaje accentuate, benzi îngustate și limitatoare de viteză, toate concepute pentru a reduce viteza vehiculului și a oferi spații sigure trecerii pietonilor.
Vitalie Mihalache, directorul Direcției Generale de Transport Public și Căi Comunicații de la Chișinău a menționat:
„Acest proiect reprezintă o inovație pentru orașul nostru. În procesul de implementare a acestuia, am avut ocazia să obținem experiență internațională și să aplicăm noi standarde de proiectare în domeniul siguranței traficului rutier.
Semnificativ este faptul că agenția noastră municipală a fost cea de-a treia parte – executantă – în colaborare cuAutomobil Club din Moldova. Acest lucru le-a permis să schimbe vechile abordări ale designului și să transforme trecerile de pietoni ținând cont de practicile europene și cu accent pe siguranța celor mai vulnerabili utilizatori ai drumurilor. Acest lucru le-a permis să schimbe vechile abordări ale designului și să transforme trecerile de pietoni ținând cont de practicile europene,i cu accent pe siguranța celor mai vulnerabili utilizatori ai drumurilor.Vom continua să încorporăm experiența acumulată și în alte proiecte de renovare și îmbunătățire a siguranței.”
Tatiana Mihailova, Director și Manager de Proiecte la ACM:
„Protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor împotriva riscului rutier este o prioritate pentru ACM. În ultimii ani, multe orașe din întreaga lume au început să prioritizeze siguranța și confortul pietonilor în spațiile publice, în defavoarea mașinilor. De câțiva ani acordăm o atenție deosebită ulevardului Dacia, deoarece datele statistice privind accidența rutieră dezvăluie peste 25 de decese în 5 ani.”
„Transformarea acestei ultime treceri de pietoni s-a bazat pe practici din țări precum Olanda și Regatul Unit al Marii Britanii. Spre exemplu, pentru prima dată, așa element ca ”perna de la Berlin” a fost utilizat, pentru a determina conducătorii auto să reducă viteza.Nevoile bicicliștilor și ale persoanelor cu dizabilități au fost, de asemenea, luate în considerare, instalând indicatoare suplimentare, pavaj tactil, insule de refugiu, balustrade etc. toate incluse în proiect.”
„Împreună cu Departamentul Transport Public și Căi de Comunicații și Inspectoratul Național pentru Securitate Publică , monitorizăm intersecția vizată și colectăm informații direct de la utilizatorii drumului. Primul feedback din partea locuitorilor locali arată o tendință pozitivă – 73% se simt mult mai în siguranță folosind trecerea reabilitată.”Bulevardul Dacia este una dintre principalele străzi care trece prin Chișinău, capitala Moldovei.
Datele din Sistemul automatizat a statisticilor privind accidentele rutiere arată că numai pe bulevardul Dacia au fost înregistrate 420 de accidente rutiere rezultând în 27 de decese și 529 de răniri , în perioada 2014 - 2019. 40% dintre aceste accidente au fost cu implicarea pietonilor, dintre care peste 60% au fost loviți pe spațiile destinate circulației acestora, cum ar fi pe trotuare sau insule de refugiu. Trecerile de pietoni de-a lungul bulevardului erau, majoritatea, nesemnalizate, iar marcajele rutiereerau șterse, ceea ce înseamnă că șoferii puteau deseori să treacă cu viteză înaltă fără a observa pietonii.
Începând cu 2020, Automobil Club din Moldova (ACM), cu suportul Fundației pentru Drumuri mai Sigure, Alianței Estice pentru Transport Sigur și Durabil (EASST) și a Primăriei municipiului Chișinău a depus eforturi enorme pentru a transforma bulevardul Dacia în vederea îmbunătățirii siguranței, accesibilității și mobilității chișinăuienilor.
În septembrie am prezentat ultimul set de îmbunătățiri efectuate la intersecția Matei Millo/Fulgulești. Doar la această intersecție au fost înregistrate 7 decese și 83 de răniți în anul 2018.
Îmbunătățirile noastre includ indicatoare noi de trecere pentru pietoni, marcaje accentuate, benzi îngustate și limitatoare de viteză, toate concepute pentru a reduce viteza vehiculului și a oferi spații sigure trecerii pietonilor.
Vitalie Mihalache, directorul Direcției Generale de Transport Public și Căi Comunicații de la Chișinău a menționat:
„Acest proiect reprezintă o inovație pentru orașul nostru. În procesul de implementare a acestuia, am avut ocazia să obținem experiență internațională și să aplicăm noi standarde de proiectare în domeniul siguranței traficului rutier.
Semnificativ este faptul că agenția noastră municipală a fost cea de-a treia parte – executantă – în colaborare cuAutomobil Club din Moldova. Acest lucru le-a permis să schimbe vechile abordări ale designului și să transforme trecerile de pietoni ținând cont de practicile europene și cu accent pe siguranța celor mai vulnerabili utilizatori ai drumurilor. Acest lucru le-a permis să schimbe vechile abordări ale designului și să transforme trecerile de pietoni ținând cont de practicile europene,i cu accent pe siguranța celor mai vulnerabili utilizatori ai drumurilor.Vom continua să încorporăm experiența acumulată și în alte proiecte de renovare și îmbunătățire a siguranței.”
Tatiana Mihailova, Director și Manager de Proiecte la ACM:
„Protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor împotriva riscului rutier este o prioritate pentru ACM. În ultimii ani, multe orașe din întreaga lume au început să prioritizeze siguranța și confortul pietonilor în spațiile publice, în defavoarea mașinilor. De câțiva ani acordăm o atenție deosebită ulevardului Dacia, deoarece datele statistice privind accidența rutieră dezvăluie peste 25 de decese în 5 ani.”
„Transformarea acestei ultime treceri de pietoni s-a bazat pe practici din țări precum Olanda și Regatul Unit al Marii Britanii. Spre exemplu, pentru prima dată, așa element ca ”perna de la Berlin” a fost utilizat, pentru a determina conducătorii auto să reducă viteza.Nevoile bicicliștilor și ale persoanelor cu dizabilități au fost, de asemenea, luate în considerare, instalând indicatoare suplimentare, pavaj tactil, insule de refugiu, balustrade etc. toate incluse în proiect.”
„Împreună cu Departamentul Transport Public și Căi de Comunicații și Inspectoratul Național pentru Securitate Publică , monitorizăm intersecția vizată și colectăm informații direct de la utilizatorii drumului. Primul feedback din partea locuitorilor locali arată o tendință pozitivă – 73% se simt mult mai în siguranță folosind trecerea reabilitată.”
Video aici.