Discutam despre campanii sociale cu Laura Buhantov, coordonator PR la IDIS "Viitorul"
IDIS Viitorul este o instituţie cu o vizibilitate foarte bună în presa, care desfăşoară diverse proiecte. Povesteşte-mi pe scurt, cum aţi ajuns la ideea realizării proiectului “Stimularea responsabilităţii civice în cadrul campaniei electorale din 2009””?
Într-adevăr, IDIS „Viitorul” se bucură de o vizibilitate foarte bună, şi nu doar în spaţiul mediatic. IDIS a devenit un brand care a depăşit deja cadrul Republicii Moldova. Şi asta nu doar fiindcă de mai bine de 16 ani desfăşoară diferite proiecte, organizează conferinţe şi distribuie comunicate de presă, dar fiindcă are o contribuţie majoră la formularea politicilor socio-economice.
Unul din departamentele noastre, pe care îl numim Societate competitivă, se ocupă, printre altele, şi de desfăşurarea campaniilor pe subiecte sensibile. În 2003, IDIS a gestionat o campanie de promovare a descentralizării efective şi autonomiei locale. În 2005, tot IDIS şi-a direcţionat eforturile pentru a spori rata de participare la alegeri, tot în cadrul unei campanii. Sloganele de atunci erau: „Alege ziua de mâine cu votul de azi”, „Tu faci (in)diferenţa”, „Cere acum schimbări democratice”.
Era şi firesc să continuăm iniţiativele noastre de a promova votul conştient şi de a monitoriza ţinerea legăturii dintre promisiunile electorale şi acţiunile ulterioare ale noilor-aleşi. Iată de ce colegii mei au decis să elaboreze un concept de campanie, care a „câştigat” un tender al Comisiei Europene.
În Moldova s-au desfăşurat mai multe campanii sociale. Care crezi că este contribuţia lor la educaţia societăţii?
Campaniile sociale au început a fi desfăşurate în Republica Moldova relativ recent, prin „mijlocirea” organizaţiilor internaţionale. Astfel, agenţiile de publicitate şi casele de producţie au trebuit să înveţe din mers cu ce se mănâncă publicitatea socială.
Cert e că iniţiativele sociale cresc nivelul de informare, de cunoştinţe, promovează practici pozitive. O campanie de succes are impact. Or, impactul este cuantificat: numărul de persoane care ştiu cum se transmite HIV-SIDA, ştiu numărul liniei fierbinţi anti-trafic sau că spălatul pe mâini este necesar.
Continuarea interviului pe blogul Eden Design