Activitati si proiecte vizibile – scopuri realizate si impact garantat!



vizibilitateONG0Activitati si proiecte vizibile – scopuri realizate si impact garantat! Aceasta a fost deviza celui de-al doilea atelier de comunicare din cadrul proiectului: “Sporirea vizibilitatii ONG-urilor din domeniul drepturilor omului prin comunicare” implementat in parteneriat cu PNUD Moldova, cu suportul financiar al Ambasadei SUA in Republica Moldova si sustinerea companiei Orange.

La atelier, reprezentantii ONG-urilor din teritorii, beneficiari ai proiectului, si-au prezentat strategiile de comunicare elaborate in cadrul ONG-urilor pentru unul din proiectele organizatiei. Proiectele vizate in strategii au cuprins diverse aspecte ale drepturilor omului: dreptul copiilor la alimentatie, dreptul la integrarea sociala si profesionala, dreptul de a sti, dreptul la diversitatea culturala si etnica, accesul la informatii etc. Beneficiarii proiectelor sunt batranii, copiii din paturile social vulnerabile, tinerii, copiii si tinerii cu dereglari functionale, parintii, publicul larg si agentii economici din comunitatile locale.

Ludmila Tiganu, Specialist Comunicare, PNUD Moldova: "Am fost impresionata de strategiile de comunicare care au fost prezentate de participanti. Intr-adevar au depus mult efort si s-au straduit sa aplice acele cunoştinţe pe care le-au acumulat in prima parte a acestui proiect. Am ramas foarte placut surprinsa de initiativa de care dau dovada acesti oameni care activeaza in diferire comunitati si modul in care cauta anumite surse de finantare pentru a realiza diferite proiecte in beneficiul comunitatii. Ne-a fost foarte greu sa jurizam la sfarsit aceste strategii, pentru ca fiecare din ele contineau idei bune, idei inovatoare, care pot fi aplicate in cadrul proiectului si care pot avea succes".

Vocea participantilor:
Dinu Vacarciuc, Asociatia Obsteasca pentru Apararea Drepturilor Omului “Pro Lex”, Leova: „Atelierul de lucru la care am participat a fost foarte interesant, deoarece insasi comunicarea este un domeniu interesant şi este o componenta importanta in realizarea unui proiect. Am inteles ceea ce am urmarit – cum se elaboreaza o strategie de comunicare, cum se planifica implementarea acestei strategii pe teren si aceasta este foarte util. De acum incolo in implementarea proiectelor vom atrage atentie sporita componentei de comunicare, astfel incat sa sporim vizibilitatea proiectelor si, in final, sa ne atingem scopurile urmarite”.

Olesea Topal, Organizatia obsteasca pentru copii si tineret cu dereglari functionale “STOICII”, Balti: „Nu ne-a fost greu sa elaboram strategia de comunicare deoarece am pornit de la o problema reala. Cat priveste strategiile prezentate de colegi, mi-a placut foarte mult ca le-am discutat deschis, practic, fiecare strategie in parte si sfaturile expertilor. Aceasta experienta o sa ne ajute pe noi ca echipa, in primul rand, sa ne consolidam si sa putem face autoevaluarea si, plus la asta, sa vedem in ce masura am realizat scopurile campaniei de comunicare si care pot fi urmatorii pasi de actiune”.

Liliana Samcov, Asociatia Obsteasca „Demos”, Edinet: „Am participat la cel de-al doilea atelier de lucru din cadrul proiectului si merg acasa cu cunostinte mai vaste in domeniul comunicarii, cu abilitati mai dezvoltate. Timp de doua zile am primit atatea recomandari din partea juriului, incat am foarte mult spatiu pentru a-mi imbunatati strategia de comunicare. Consider ca aceste doua zile au fostul destul de utile pentru mine personal, dar si pentru asociatia pe care o conduc, deoarece activitatea de relatii publice pe care o vom desfasura si in continuare va fi mai calitativa si va avea un impact mult mai mare pentru organizatie”.

Atelierul de comunicare a presupus prezentarea strategiilor de comunicare in fata unui juriu compus din profesionisti in domeniul comunicarii atat din sfera sociala de activitate cat si din cea privata. La sfarsitul fiecarei prezentari, juriul a venit cu anumite sfaturi de imbunatatire a strategiilor, recomandari si propuneri de noi activitati de comunicare care ar putea fi incluse ulterior in planul campaniei de comunicare. La sfarsitul atelierului, au fost premiati castigatorii competitiei, ale caror strategii au parut a fi cele mai relevante pentru proiectele pentru care au fost elaborate.

Astfel, premiul mare de 400$ a fost castigat de Aurica Bodiul, Asociatia Parintilor si Pedagogilor „Stefanesti”. Olesea Topal, Organizatia obsteasca pentru copii si tineret cu dereglari functionale “STOICII” si Dinu Vacarciuc, Asociatia Obsteasca pentru Apararea Drepturilor Omului “Pro Lex” au fost nominalizati pentru premiul de 300$ fiecare. Castigatorii altor doua premii a cate 100$ au fost nominalizati de catre participantii atelierului: Liliana Samcov, ONG „Demos” si Ecaterina Bulicanu, Asociatia pentru Educatie „Neoumanistul”.

Vasile Otel, Asociatia Obsteasca Info-Terra, a fost nominalizat la categoria „Inovatie in comunicare” pentru activitati inedite implementate in cadrul proiectelor organizatiei.
In a doua parte a proiectului “Sporirea vizibilitatii ONG-urilor din domeniul drepturilor omului prin comunicare”, beneficiarii vor incepe implementarea strategiilor de comunicare in teren, fiind asistati, in permanenta, de organizatorii si partenerii proiectului.

Pozele de la ambele ateliere de comunicare pot fi vizualizate pe: http://picasaweb.google.com/home

Pentru detalii:
Ludmila Buzulan, Director Executiv
Asociatia Specialistilor in Relatii Publice si Comunicare (ASRP)
GSM: 069338318
E-mail:liubu_1401@yahoo.com