CIDDC lansează Programul de formare Analiza tranzacțională



CIDDC lansează Programul de formare Analiza tranzacțională

Centrul de Informare şi Documentare privind Drepturile Copilului (CIDDC), în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării și OLSDÎ Briceni, Edineț, Ocnița, Soroca, cu suportul financiar oferit de ERIKS Development Partner, anunță desfășurarea, pe parcursul anului de studii 2022-2023, a Programului de formare „Analiza tranzacțională”.

Programul este adresat personalului didactic și de conducere de la toate treptele de școlaritate din învățământul general din raioanele Briceni, Edineț, Ocnița și Soroca.

Participanții, urmare a programului, vor dezvolta/forma următoarele competențe:

- clarificarea rolului de educator/învățător/ profesor/ piholog școlar/ director;

- înțelegerea sistemului educațional din perspectiva analizei tranzacționale (copii - cadre didactice - părinți - autorități);

- înțelegerea propriului stil de lucru în echipă, cu calitățile personale unice și aspectele de îmbunătățit;

- identificarea stilului de lucru al copiilor/părinților/colegilor, cu calitățile personale și aspectele de îmbunătățit;

- înțelegerea conceputului de "strokes" (calorii psihologice) - ce sunt, care este nevoia noastră, tipurile de stroke-uri;

- exersarea competențelor-cheie ale relațiilor armonioase în școală (cu colegii, elevii și părinții) -  a da și a primi; a cere și a refuza;

- înțelegerea propriilor stări ale eu-lui – Părinte/Adult/Copil și a modului în care acestea influențează modul în care ne manifestăm în relații;

- înțelegerea pozițiilor de viață și a poziției de viață recomandate („Eu sunt OK, Tu ești OK”) în relația cu copiii și adulții;

- identificarea triunghiului dramatic și a rolurilor relaționale aferente (Persecutor, Salvator, Victimă);

- identificarea relației de tip „joc psihologic”; exemple de jocuri psihologice în mediul educațional;

- identificarea strategiilor de evitare a jocurilor psihologice (contractarea și cadrarea);

- echilibrul interior, alinierea personală și sistemică în rolul educațional.

Sunt create două grupuri de participanți:

Grupul 1: Educatori, metodiști, directori IET

Orarul formărilor online în semestrul I: 11 octombrie, 2 noiembrie  (orele 13.00-15.00)

Doritorii de a participa la program se pot înregistra până la 3 octombrie 2022, accesând linkul de mai jos:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeG8s1uzYsOrvsZh_RSl7SbPnySeELi6HLo1fGd8YvPXhH1IA/viewform?usp=sf_link

 Grupul 2: Cadre didactice și de conducere de la treapta primară, gimnazială, liceală, psihologi școlari

Orarul formărilor online în semestrul I: 27 septembrie, 11 octombrie, 2 noiembrie, 6 decembrie (orele 15.00-17.00)

Doritorii de a participa la program se pot înregistra până la 23 septembrie 2022, accesând linkul de mai jos

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdWBRS715Q7wOF6dLhirePEjZyQRyW1TiKeEcjQ45QcNHY4-g/viewform?usp=sf_link

Participarea la program este confirmată prin certificat în vederea completării portofoliului de dezvoltare profesională.

Cine sunt formatorii programului?

Sunt Raluca Laura Mohanu, Master Coach acreditat internațional și facilitator sistemic.

Mottoul meu este „Fii schimbarea pe care vrei să o vezi în lume!” (Mahatma Gandhi) și este reflectat în numele companiei mele de coaching, Steps for Change.

Sunt o studentă permanentă a comportamentului uman, prima mea formare terapeutică  fiind în domeniul analizei tranzacționale. Am susținut sute de ore de training în domeniul analizei tranzacționale cu audiențe diverse și de fiecare dată m-a uimit cât de puternice și clare sunt acest instrumente în îmbunățirea relațiilor dintre oameni.

Sunt pasionată de educație, iar învățarea continuă este una dintre valorile mele principale. Lucrez de peste 10 ani cu învățători, profesori și directori de școală, având o colaborare constantă de training și coaching pentru organizația “Teach for Romania”.

Stilul meu de lucru este direct și pragmatic, dăruind energie și prezență. Nu în ultimul rând, mă definesc perseverența și ... zâmbetul J!

Sunt Iosif Moldovanu, consultant, facilitator și coach cu o experiență de peste 30 de ani în promovarea drepturilor copilului în diverse medii culturale, în educația formală  și cea nonformală.

Am facilitat programe de formare pentru educatori, profesori și directori în domeniul educației pentru drepturile omului/copilului, formarea competențelor pentru cultură democratică, participarea copilului în procesul decizional, comunicarea nonviolentă, politica de protecție a copilului etc.

Îmi place procesul de formare bazat pe întrebări și reflecții critice asupra experiențelor personale. Pentru mine sunt importante respectarea demnității umane, prețuirea diversității culturale și pacea.