Concurs de granturi pentru 5 organizații mass-media - implementarea proiectului "Consolidarea cadrului de protecție a consumatorului în Republica Moldova"

Centrul analitic independent Expert-Grup, în calitate de partener principal, în consorțiu cu Institutul pentru Politici și Reforme Europene, implementează concursul de selectare a 5 organizații mass-media pentru desfășurarea proiectului "Consolidarea cadrului de protecție a consumatorului în Republica Moldova" finanțat de către Uniunea Europeană și Fundația Soros Moldova.

Obiectivul general al proiectului vizează ca drepturile consumatorilor să fie cunoscute și aplicate în Moldova. Acesta contribuie la îndeplinirea obiectivului global al prezentei cereri de propuneri de consolidare a capacității organizațiilor societății civile în procesul de punere în aplicare a acordului de asociere, inclusiv la nivel local, ținând cont de faptul că protecția consumatorilor este o componentă-cheie a agendei de asociere și a procesului de integrare europeană. Și anume, corespunde lotului 2 al cererii de propuneri: sprijinirea punerii în aplicare a protecției consumatorilor bazate pe drepturi prin activități de advocacy.
Obiectivul va fi realizat prin intermediul a două obiective specifice complementare.

Scopul achiziției

Acest concurs de oferte are scopul de a selecta 5 organizații mass-media care vor primi subgranturi, în valoare de până la 15,000.00 EUR pentru fiecare organizație mass-media, pentru a sprijini activitățile de comunicare și conștientizare ale proiectului, desfășurate în întreaga țară. Proiectul este inclus în anexa nr.1 la HG nr. 246 din 2010, astfel și subgrantul acordat în cadrul acestuia face obiectul scutirilor de la plata impozitului pe venit, accize, taxe vamale, și TVA.  
Câte o organizație mass-media va fi selectată din fiecare dintre următoarele 5 regiuni de dezvoltare, așa cum sunt definite de Legea nr. 438/2006 privind dezvoltarea regională în Republica Moldova: Nord, Centru, Sud, Unitatea teritorială autonomă Găgăuzia și municipiul Chișinău.
În cadrul concursului, organizațiile media vor concura doar cu alte organizații din aceeași regiune de dezvoltare. Fiecare dintre organizațiile mass-media selectate vor sprijini campania de conștientizare privind protecția consumatorilor prin elaborarea unei investigații jurnalistice și altor 5 produse media, la discreția acestora: articole, emisiuni radio/tv, podcasturi etc. pe teme legate de protecția consumatorilor. Toate cele 5 organizații mass-media selectate vor fi ghidate de câte unul dintre cei 5 experți selectați în cadrul proiectului.
Experții vor ajuta beneficiarii să identifice subiectul pentru investigațiile lor jurnalistice și vor ghida organizațiile mass-media selectate în elaborarea produselor media legate de protecția consumatorilor (investigații, articole, emisiuni tv/radio, podcasturi etc.). Subiectele vor fi, de asemenea, consultate și convenite cu echipa de proiect și cu delegația UE.
Având în vedere că adesea consumatorii din regiunea transnistreană cumpără produse/servicii de consum pe malul drept al Nistrului, care este controlat de autoritățile constituționale, toate materialele informative vor fi traduse în limba rusă și diseminate prin canalele de comunicare din regiunea respectivă. Dacă materialele de comunicare vor fi produse în limba rusă, atunci acestea vor fi traduse în limba română și vor fi diseminate.

Livrabile

Fiecare dintre cei 5 subgrantiști va începe prin a propune expertului desemnat subiectele pentru investigația jurnalistică și cele 5 produse media (articole, emisiuni TV/radio etc). După aprobarea subiectelor, subgrantiștii vor întocmi schițele investigației jurnalistice și a celorlalte 5 produse media. Schițele vor fi discutate și aprobate de echipa de proiect. Proiectele produselor media vor fi revizuite de experții din cadrul proiectului. Produsele media vor fi publicate, diseminate și discutate.

Cerințe generale pentru organizația mass-media aplicantă

  1. să fie înregistrată legal în Republica Moldova;
  2. să semneze și respecte "Codul de etică al jurnaliștilor moldoveni";
  3. să facă dovada unei politici editoriale independente (autoevaluare);

Toți termenii de referință, precum și un Ghid de aplicare, se găsesc aici: https://bit.ly/Concurs_Mass-media

Introduceti descrierea imaginii