Organizații vizate:
Granturi (Finanțări)
- Detalii
- Categorie: Granturi
Granturi pentru finanțarea loturilor demonstrative de diseminare a practicilor de gestionare a apei în cadrul exploatației agricole (tehnologii eficiente de irigare) în zonele rurale vulnerabile la schimbările climatice
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
Finanțarea Loturilor demonstrative de diseminare a practicilor de gestionare a apei în cadrul exploatației agricole (tehnologii eficiente de irigare) în zonele rurale vulnerabile la schimbările climatice
Data limită de aplicare, termen extins: 16 IUNIE 2023
Grup țintă: mici fermieri orientați comercial care cultivă până la 10 hectare, înregistrați ca subiecți de activitate antreprenorială, sub orice formă juridică, în special femei și tineri fermieri, din zonele rurale vulnerabile din punct de vedere climatic.
Criterii de eligibilitate pentru solicitanții de finanțare:
Solicitantul este persoană juridică și se încadrează într-una dintre aceste categorii:
(a)Fermieri privați, rezidenții Republicii Moldova, care sunt înregistrați și își desfășoară activitatea antreprenorială (orice formă juridică, inclusiv gospodăriile țărănești și întreprinderile individuale) în regiune rurală. Întreprinderile înregistrate în orașele Chișinău sau Bălți trebuie să prezinte adițional dovada înregistrării filialei în zonă rurală.
(b)Instituții de cercetare științifică agricolă și/sau întreprinderi agricole/forestiere de stat. În cazul când acestea au o adresă legală în Chișinău si/sau Bălți ele pot beneficia de granturi dacă au terenuri agricole situate în mediul rural sau extraurban;
(c)Universitățile Moldovei (facultățile cu profilul agricol), colegii agricole, și alte instituții de cercetare și învățământ strâns legate de domeniu agricol.
Toți beneficiarii trebuie să îndeplinească următoarele criterii de eligibilitate:
- cultivă între 2 – 10 ha teren (proprietate și/sau arendă)
Excepție: criteriul de maximum 10 ha nu se aplică instituțiilor de cercetare, întreprinderilor agricole/silvice de stat, universităților și colegiilor agricole.
- trebuie să fie dispuși să dedice o parte din terenurile loturilor demonstrative, precum și loturilor
- menține evidență contabilă în conformitate cu procedurile și standardele contabile acceptabile
- va cofinanța investiția de 7,500 USD cu contribuția financiară proprie de minimum 30% și alte costuri necesare pentru bună funcționare a exploatației agricole în cadrul lotului demonstrativ.
- nu are datorii la bugetul public (această cerință se referă la fermierii privați)
- are cel puțin 3 ani de experiență în activitatea agricolă de la înregistrarea acesteia, confirmată prin prezentarea certificatului de înregistrare.
- are situația financiară satisfăcătoare (cumulativ pentru ultimii trei ani nu este negativă), confirmată prin rapoartele financiare. Această cerință se referă la fermierii privați.
- trebuie să prezinte o viziune clară pentru viitorii trei ani referitoare la culturile ce urmează a fi crescute.
- este de acord că în baza lotului demonstrativ să fie organizate cursuri de instruiri pentru fermieri pe durata proiectului TRTP.
Nu sunt eligibili pentru finanțare pentru detalii accesați AICI
Activități și cheltuieli eligibile:
Activități eligibile - Creșterea culturilor horticole cu valoare adăugată înaltă:
- Fructe;
- Legume;
- Struguri de masă;
- Pomușoare precum și plante aromatice și medicinale;
- Excepție: Producerea strugurilor tehnici (pentru vin)
Cheltuieli eligibile:
- Pompe pentru apă
- Filtre pentru apă
- Benzi de picurare
- Micro-aspersoare
- Accesorii aferente sistemului de irigare
- Echipament pentru fertigare.
A se lua în considerare:
- Acoperirea cheltuielilor pentru procurarea bunurilor din cadrul proiectului se face la valoarea bunurilor fără TVA;
- Toate activele achiziționate din mijloacele Proiectului vor fi noi și vor fi livrate cu garanție.
Activități și cheltuieli neeligibili pentru detalii accesați AICI
Valoarea finanțării: Valoarea maximă a grantului va acoperi 70% din cheltuielile eligibile, dar nu va depăși 7.500 USD
Contribuția beneficiarului: Beneficiarii vor contribui în numerar cu cel puțin 30 % din valoarea cheltuielilor eligibile.
Transferul drepturilor de proprietate pentru detalii accesați AICI
Documente solicitate pentru detalii accesați AICI
Procedura de solicitare și debursare a grantului
Procesul prevede următoarele etape:
Părțile interesate trebuie să completeze formularul de cerere și să pregătească documentația necesară. Toate condițiile apelului de grant sunt plasate pe pagina web a UCIP: www.ucipifad.md/granturi. Formularul de cerere și setul de documente, semnate și ștampilate de către solicitant, vor fi depuse:
- fie fizic în plicuri sigilate la biroul UCIP
- fie prin e-mail documente scanate în formatul PDF (în acest caz originalele documentelor trebuie sa fie prezentate mai târziu)
UCIP va examina cererea verificând conformitatea acesteia cu cerințele acestui apel de propuneri.
Atunci când va fi aprobată, UCIP va depune pachetele de cereri la Comisia de Evaluare a Granturilor, care le va evalua pe baza următoarei grile de evaluare pentru detalii accesați AICI
Datele de contact pentru depunerea cererilor și clarificări.
Cererea se depune la următoarea adresă: bd. Ștefan cel Mare și Sfint, nr. 162, of. 1303, MD-2004, Chișinău, Republica Moldova.
Dacă este trimisă în plic, acesta trebuie să conțină următoarele informații: numele apelului de propuneri; numele și adresa de contact a solicitantului, inclusiv numărul de telefon și adresa de e-mail.
Dacă este trimisă prin e-mail, cererea se trimite la office@ucipifad.md și conține aceleași informații.
Pentru clarificări și detalii suplimentare, scrieți la UCIP IFAD la următoarea adresă de e-mail: office@ucipifad.md și alexandru.belschi@ucipifad.md sau sunați la (022) 223075.
- Call for Applications – National experts from Armenia, Moldova and Ukraine to conduct Organisational Capacity Assessment (OCA) of CSOs
- Consultant local tematic pentru implementarea Reformei 4.6.17–18 „Îmbunătățirea calității prestării serviciilor de sănătate la nivel național”
- Repetat: AO Asociația pentru Abilitarea Copilului și Familiei ”AVE Copiii” angajează Asistent(ă) social(ă) în raionul Ștefan Vodă
- UNDP Qu25/03042: DTSP/International Consultant to support the Ministry of Labour
- Caiet de sarcini pentru selectarea unui expert/companie pentru alinierea cadrului național la acquis-ul european în domeniul economiei sociale și a antreprenoriatului social
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md








