BNM angajează Expert consultant al Serviciului secretariat general
Obiectivul/scopul postului de expert consultant:
- Organizarea și asigurarea activităților de protocol și reprezentare a Guvernatorului BNM și membrilor Comitetului executiv la nivel național și internațional, organizarea evenimentelor naționale și internaționale.
Principalele atribuții:
- Asigură buna desfășurare a acțiunilor de protocol la nivelul conducerii Băncii Naționale a Moldovei (BNM), inclusiv Guvernator și membrii Comitetului Executiv;
- Organizează și coordonează, conform regulilor de protocol, primirea delegațiilor oficiale, a reprezentanților autorităților publice, ai instituțiilor financiare naționale și internaționale, a ambasadorilor și altor personalități din domeniul social, politic și economic, care vizitează BNM;
- Elaborează și execută programele detaliate ale vizitelor oficiale la nivel înalt desfășurate în BNM sau la care participă reprezentanți ai BNM în țară și în străinătate;
- Organizează ceremoniile oficiale din cadrul BNM, inclusiv semnarea acordurilor și convențiilor cu instituții naționale și internaționale;
- Aplică și respectă normele specifice de protocol și ceremonial pe baza reglementărilor naționale și practicii internaționale la toate acțiunile oficiale organizate de BNM;
- Întâmpină și însoțește delegațiile și personalitățile oficiale în timpul vizitelor în BNM;
- Asigură protocolul și ceremonialul la sosirea și plecarea invitaților oficiali ai BNM în punctele de frontieră (aeroport, gară), în colaborare cu instituțiile competente;
- Asigură evidența vizitelor și evenimentelor oficiale în scopul elaborării de rapoarte post-eveniment și materiale de informare protocolară;
- Elaborează regulamente, instrucțiuni, norme ce țin de activitatea de protocol.
Cerințe obligatorii:
- Studii superioare în domeniul relațiilor internaționale, politice și administrative, drept, limbi moderne, științe economice, sociale;
- Experiență de cel puțin 4 ani în domeniul protocolului, sau relații internaționale. Cunoștințe în domeniul achizițiilor publice constituie un avantaj;
- Limba română nativ, limba engleză avansat, cunoașterea altor limbi străine constituie un avantaj;
- Cunoștințe de operare calculator la nivel avansat;
- Profesionalism, conștiinciozitate, dinamism, consecvență, proactivitate, atenție, spirit de ordine, capacitate de a rezolva probleme, abilități de comutare rapidă la diverse probleme profesionale, capacitate de a comunica eficient, gândire ordonată și constructivă, rezistență la efort și stres, flexibilitate și adaptabilitate la situații noi, la complexitate și volum de lucru, capacitate multitasking. Capacitate de a lucra cu un grad înalt de autonomie, abilități de partajare a cunoștințelor, ghidare și consiliere în domeniul activităților de protocol și reprezentare.
Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:
- Experienţă în domeniul achizițiilor publice;
- Experiență profesională în domeniul secretariat, logistică;
- Cunoașterea altor limbi străine.
Beneficiile oferite de BNM:
- Experiență profesională într-o bancă centrală;
- Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
- Mediu de muncă modern și prietenos;
- Procese de activitate digitalizate;
- Flexibilitate în programul de muncă;
- Pachet salarial competitiv;
- Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termen-limită:
- 26 august 2025.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs:
Bibliografie:
- Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr. 548/1995;
- Regulamentul cu privire la delegarea salariaților entităților din Republica Moldova, aprobata prin HG nr. 10 din 05.01.2012;
- Regulamentul cu privire la achizițiile publice de valoare mica, aprobat prin HG nr. 870/2022.
- Cartea ”Arta protocolului, Eticheta oficială în secolul XXI”, autor Sandra Gătejeanu Gheorghe, Editura Litera 2022,
- Cartea ”Protocolul de stat și interstatal, Istorie și actualitate”, autor Oreste Tărîță, Editura Bons Offices, 2022,
- Cartea ”Managementul evenimentelor”, autori Dumitru Oprea, Gabriela Meșiniță, Marius Alexa, Editura Polirom, 2016.
Pentru participarea la concurs, completați formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit. Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-143 sau 022- 822-245.
Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obţinute în ţara şi/sau instituţiile de învăţămînt respective.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Documente necesare pentru a fi prezentate la concurs;
Documente necesare pentru a fi prezentate la angajare.
Politica de personal a Băncii Naţionale a Moldovei are drept obiectiv selectarea şi angajarea persoanelor profesioniste din diferite domenii (economie, jurisprudenţă, tehnologii informaţionale, etc).
Angajarea la Banca Naţională a Moldovei se efectuează în bază de concurs, în conformitate cu Codul muncii al Republicii Moldova nr. 154-XV din 28.03.2003 (intrat în vigoare la 1 octombrie 2003), Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Consiliului de Administraţie al BNM nr. 130 din 03.07.2014, Regulamentul intern al Băncii Naţionale a Moldovei, aprobat prin Hotărârea Comitetului executiv al BNM nr. 62 din 16.03.2016. Concursul reprezintă o modalitate de organizare şi desfăşurare a procesului de verificare prealabilă a aptitudinilor profesionale ale candidaţilor pentru ocuparea funcţiilor vacante în Banca Naţională a Moldovei.
Comisiile de testare formate din specialişti din cadrul Băncii Naţionale a Moldovei verifică gradul de cunoaştere de către candidaţi a limbilor moderne, tehnologiilor informaţionale şi a specialităţii.