Agenția de Guvernare Electronică anunță concurs de angajare pentru suplinirea postului vacant de Specialist/specialistă în instituții publice (monitorizare și evaluare, gestionare priorități UE)


Instituția publică „Agenția de Guvernare Electronică” anunță concurs de angajare pentru suplinirea postului vacant de Specialist/specialistă în instituții publice (monitorizare și evaluare, gestionare priorități UE) în cadrul Serviciului planificare, monitorizare și evaluare, Direcția Planificare Strategică și Cooperare Internațională

 

I. Context general:


Agenția de Guvernare Electronică (AGE), creată din anul 2010 este instituția publică care transformă digital serviciile statului, Misiunea AGE este să construim cel mai prietenos stat digital, un stat care răspunde rapid, simplu și sigur nevoilor cetățenilor, mediului de afaceri.


AGE administrează un ecosistem digital guvernamental, care include platforme și sisteme informaționale ale căror scop este ca fiecare interacțiune cu statul să fie la un click distanță.


O altă prerogativă a AGE este de a monitoriza și raporta Guvernului despre acțiunile realizate întru îndeplinierea priorităților stabilite în documentele strategice ale Executivului, dar și a angajamentelor faţă de UE pentru procesul de aderare.


AGE a stabilit în timp un număr impresionant de parteneriate naționale și internaționale, iar pe viitor își propune extinderea acestora pentru domenii precum: creșterea de capacitate, incluziunea digitală, adopția serviciilor digitale, modernizarea continuă a infrastructurii de e-guvernare, s.a.


Întru completarea acestui mandat, dar și pentru funcționarea precoce a Direcției Planificare Strategică și Cooperare Internațională, AGE angajează Specialist/specialistă în instituții publice, care va:

  • Participa la planificarea strategică pentru instituție; 
  • Asigura monitorizarea și evaluarea acțiunilor instituționale planificate anual, pe termen mediu și lung, inclusiv cele aferente angajamentelor de aderare la UE;
  • Elabora rapoarte periodice cu referință la gradul de realizare a acțiunilor instituționale planificate anual, pe termen mediu și lung, inclusiv cele aferente angajamentelor de aderare la UE;
  • Monitoriza și contribui la completarea sondajelor naționale și internaționale și a clasamentelor regionale și internaționale pentru domeniul transformare digitală și modernizarea serviciilor publice;
  • Coordona procesul de implementare a anumitor activităţi cu finanțare din surse externe (ale partenerilor inernaționali).

II. Responsabilitățile de bază ale funcției:


2.1 Planificarea strategică pentru instituție:


• Analiza documentelor strategice elaborate de Guvern pentru domeniul de activitate al AGE și cele aferente procesului de aderare la UE, sector – transformare digitală și modernizarea serviciilor publice;
• Analiza cadrului bugetar pe termen mediu și a acțiunilor instituționale incluse pentru următorii ani;
• Participarea la planificarea strategică instituțională și elaborarea primelor proiecte de documente în acest scop (anual, multi-annual);
• Coordinarea proiectelor de documente pentru planificare strategică cu alte subdiviziuni ale AGE.


2.2 Monitorizarea și evaluarea acțiunilor instituționale planificate anual, pe termen mediu și lung, inclusiv cele aferente angajamentelor de aderare la UE:


• Analiza Planului de acțiuni anual și multi-anual;
• Urmărirea progresului, monitorizarea țintelor, colectarea și analiza datelor, evaluarea riscurilor pentru acțiunile anuale și multi-anuale planificate de către AGE și prirotiățile stabilite în Planul Național de Aderare RM-UE, sector – transformare digitală și modernizarea serviciilor publice;
• Comunicarea continuă cu alte subdiviziuni ale AGE în vederea actualizării informației privind acțiunile stabilite anual, pe termen mediu și lung.

 

2.3 Elaborarea rapoartelor periodice cu referință la gradul de realizare a acțiunilor instituționale planificate anual, pe termen mediu și lung, inclusiv cele aferente angajamentelor de aderare la UE:


• Colectarea și sinteza informației;
• Analiza calitativă și cantitativă a datelor;
• Corelarea progresului cu raportarea anterioară și evaluarea gradului de aliniere la documentele strategice elaborate de Guvern pentru domeniul de activitate al AGE, și prirotiățile stabilite în Planul Național de Aderare RM-UE, sector – transformare digitală și modernizarea serviciilor publice;
• Elaborarea versiunii inițiale a fiecărui raport și consultarea acestuia cu toate subdiviziunile AGE;
• Redactarea versiunii finale a fiecărui raport, validarea acestuia cu subdiviziunile AGE și expedierea către autoritatea compotentă.

 

2.4 Monitorizarea și completarea (după caz) a sondajelor naționale și internaționale și a clasamentelor regionale și internaționale pentru domeniul transformare digitală și modernizarea serviciilor publice:


• Monitorizarea constantă a surselor online relevante pentru a identifica sondajele și clasamentele deschise în domeniul transformării digitale și modernizării serviciilor publice;
• Colectarea și analiza datelor pentru fiecare sondaj;
• Coordonarea activității companiilor contractate de AGE pentru efectuarea sondajelor;
• Completarea (după caz) a sondajelor și clasamentelor relevante activităţii AGE;
• Comunicarea cu entitățile naționale și internaționale care organizează sondaje și clasamente relevante activităţii AGE.

2.5 Coordonarea procesului de implementare a anumitor activităţi și/ sau evenimente cu finanțare din surse externe (ale partenerilor inernaționali):


• Comunicarea cu partenerii internaționali care finanțează activitatea și sau evenimentul;
• Coordonarea și implementarea acțiunilor agreate, în baza interacțiunii cu subdiviziunile relevante ale AGE;
• Raportarea către partenerii internaționali pe subiectul activităților și/ sau evenimentelor stabilite.

III. Condiții de participare la concurs


Cerințe obligatorii


• Cetățenia Republicii Moldova și domiciliul permanent în Republica Moldova;
• Studii de licență sau masterat în unul din următoarele domenii: administrație publică, management sau managementul proiectelor, relații internaționale și integrare europeană, științe sociologice;
• Minimum 5 ani de experiență în una din ariile relevante domeniului: planificare strategica, monitorizare și evaluare, management sau managementul proiectelor;
• Experiență de conlucrare cu cel puțin 2 instituții publice;
• Experiență de conlucrare cu cel puțin 2 organizații internaționale;
• Abilități excelente de comunicare;
• Abilități excelente de organizare individuală, dar și în echipă;
• Cunoașterea obligatorie a limbii române și limbii engleze - nivel avansat (cel puțin nivel B2 - vorbit și scris). Cunoașterea limbii ruse va constitui un avantaj.
Calități și competențe necesare:
• abilități analitice, de sinteză și prezentare a informației;
• spirit de inițiativă și asumare de angajamente;
• orientare spre rezultat și calitate;
• identificare de consens și soluții;
• responsabilitate, onestitate, disciplină, dinamism și imparțialitate;
• gândire creativă, spirit de echipă și atitudine pozitivă.

IV. Pentru participare la concurs se depune următorul dosar:


• CV în format Europass. Modelul acestui format poate fi descărcat accesând următorul link https://www.eeas.europa.eu/sites/default/files/standard_cv.docx În CV, obligatoriu, va fi inclusă următoarea declarație: „Datele înscrise în CV sunt veridice, accept verificarea acestora”.
• Scrisoare de intenție prin intermediul căreia se va explica interesul față de funcție și contribuția profesională care poate fi adusă de către candidat/ă la suplinirea postului vacant;

Dosarul urmează a fi depus până la data de 19.08.2025 ora 17:00, la adresa de email hr@egov.md. Tot la această adresă pot fi transmise și mesaje de clarificare cu referință la concursul de angajare.

„Așteptăm cu interes candidatura dumneavoastră pentru a partaja împreună eforturile și rezultatele care edifică un viitor digital mai bun.”

 




PORTALUL INFORMATIONAL CIVIC.MD

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Toate anunțurile și articolele sunt adăugate de către membrii comunității. Dacă aveți îngrijorări sau dubii față de un material apărut pe site expediați-ne un mesaj la support@portal.civic.md.

Administrația portalului va șterge orice material care instigă la ură sau violență.
Utilizaţi informaţia din acest site pe propriul risc!

Autentificare/Creare cont

Folosiți câmpurile de mai jos pentru a vă loga într-un cont existent.

Folosiți butoanele sociale pentru a vă loga într-un cont existent sau pentru a deschide un cont nou. Pentru a crea un cont nou fără rețele sociale, folosiți butonul de mai jos.

Înregistrează-te

Am uitat Login-ul | Am uitat parola