Centrul Național pentru Energie Durabilă anunță noi locuri de muncă pentru experți din diaspora

Instituția Publică Centrul Național pentru Energie Durabilă (IP CNED) cu sprijinul proiectului „Eficiență energetică și energii regenerabile în Republica Moldova”(E4M), finanțat de BMZ și implementat de către GIZ Moldova, încurajează revenirea în țară a specialiștilor în domeniul eficienței energetice. Astfel, CNED a creat noi oportunități de muncă pentru specialiști din diasporă, iar E4M încurajează angajarea acestora printr-un acord de subvenționare.

Centrul Național pentru Energie Durabilă (CNED) lansează apel către specialiștii din diasporă și le propune următoarele trei poziții vacante din cadrul instituției:  

  • Specialist/ă în comunicare; 
  • Specialist/ă în construcții; 
  • și Specialist/ă în politici. 

Candidații trebuie să facă parte din diaspora moldovenească sau să fi revenit în Republica Moldova în ultimul an dintr-un stat al Uniunii Europene, preferabil din Germania, unde a deținut permis de muncă sau reședință pe bază de studii de Doctorat.  

Criteriile de eligibilitate specifice pentru cele trei poziții pot fi găsite pe site-ul https://cned.gov.md/ro/carierehttps://cned.gov.md/ro/carierehttps://cned.gov.md/ro/carierehttps://cned.gov.md/ro/carierehttps://cned.gov.md/ro/cariere, făcând click pe fiecare anunț în parte. 

Specialiștii vor fi integrați în echipa CNED, având statut de angajați cu normă întreagă și desfășurându-și activitatea  la sediul din mun. Chisinau.

Pentru a aplica la una dintre pozițiile propuse, transmite CV-ul pe adresa office@cned.gov.md cu subiectul e-mailului „Specialist din diasporă”.

Termen limită pentru aplicare: 28 februarie 2025.

Persoana de contact: Grimailo Ana, telefon: 022499444, ext. 6 

Această inițiativă reflectă angajamentul proiectului E4M de a spori eficiența energetică în Republica Moldova, asigurând dezvoltarea durabilă a sistemelor energetice rezidențiale.

Despre CNED 

Centrul Național pentru Energie Durabilă are un rol esențial în implementarea politicii energetice a statului, acționând în conformitate cu legislația specifică pentru a promova eficiența energetică și utilizarea surselor regenerabile de energie. Funcțiile sale extinse acoperă diverse aspecte ale acestor domenii și includ eficiența energetică, surse regenerabile de energie, gestionare resurselor financiare, colaborare și dezvoltare.

Despre E4M 

Proiectul “Eficiență energetică și energie din surse regenerabile în Republica Moldova" (E4M) este finanțat de către Ministerul Federal German pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (BMZ) și implementat de către Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ ). E4M își propune să accelereze tranziția către un viitor energetic durabil în Republica Moldova prin consolidarea capacităților autorităților naționale și municipale și facilitarea implementării măsurilor eficiente energetic. 

Specialist/ă în Comunicare

Sarcini de bază:

  • Dezvoltare de mesaje atractive pentru diverse canale de comunicare, inclusiv comunicate de presă, buletine informative și postări pe social media. 
  • Gestionarea comunicării cu mass-media prin cultivarea și menținerea unor relații stabile cu jurnaliștii și instituțiile de presă. 
  • Gestionarea comunicării în situații de criză și a oricăror impasuri care pot afecta reputația organizației. 
  • Efectuarea de cercetări de piață și analizarea tendințelor de comunicare pentru a dezvolta strategia de comunicare. 
  • Pregătirea de rapoarte, prezentări și alte documente legate de activitățile și rezultatele comunicării. 
  • Monitorizarea și evaluarea eficacității strategiilor de comunicare și ajustarea acestora, dacă este necesar, pentru a atinge rezultatele dorite. 
  • Colaborarea cu parteneri externi, stakeholderi și agenții pentru a sprijini eforturile de comunicare și a crește vizibilitatea organizației. 

Studii: Diplomă de licență sau de master în Comunicare, Relații Publice, Studii Media sau un domeniu similar. 

Experiență:

Cel puțin 5 ani de experiență într-un rol de comunicare, cu abilități demonstrate în dezvoltarea și implementarea strategiilor de comunicare. 

Experiență în gestionarea relațiilor cu mass-media, comunicarea în situații de criză și implicarea stakeholderilor reprezintă un avantaj. 

Cunoștințe:

  • Cunoașterea instrumentelor și tehnologiilor de comunicare, inclusiv a platformelor digitale și de social media. 
  • Abilități de comunicare scrisă și verbală, inclusiv competențe de a adapta mesajele pentru public
  • divers. 
  • Abilități organizatorice excelente, inclusiv atenție la detalii și capacitate de gestionare a mai multor sarcini simultan. 
  • Capacitatea de a lucra atât independent, cât și în grup, într-un mediu de echipă dinamic.  

Condiții aferente funcției:

 În prezent este parte a diasporei sau a revenit în Republica Moldova în ultimele șase luni. - 1 an +    Germania sau alte state membre ale UE.

 Are studiile necesare prevăzute pentru funcția respectivă.

 În ultimii 5 ani nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

 Nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție.

Documente ce urmează a fi prezentate: CV

Termen de aplicare: 24 februarie 2025, ora 17:00.

Modalitatea de depunere a documentelor: prin e-mail, la office@cned.gov.md.

Persoana de contact: Grimailo Ana, telefon: 022499444 ext. 6.

Specialist/ă în Construcții

Sarcini de bază:

  • Oferirea de suport în elaborarea Termenilor de Referință pentru servicii și documente de procurări. 
  • Analizarea datelor din rapoartele de audit energetic, din design-uri tehnice și din devize de lucrări. 
  • Verificarea calității lucrărilor de construcție și a stării tehnice a clădirilor. 
  • Propunerea de soluții în cazul identificării neconformităților în lucrările de construcție. 
  • Oferirea de sprijin în dezvoltarea și implementarea instrumentelor de finanțare. 
  • Redactarea proceselor verbale, rapoartelor de lucru sau a altor documente tehnice. 
  • Sprijinirea monitorizării și raportării progresului în atingerea obiectivelor instituționale. 
  • Facilitarea interacțiunii cu contractanții care execută lucrările de construcție și cu alți parteneri relevanți. 

Studii:

      Diplomă de licență sau master în Construcții, Inginerie Civilă sau un domeniu similar. 

      Certificare în domeniul construcțiilor sau specialistiză tehnică autorizată. 

Experiență:

  • Cel puțin 5 ani de experiență în lucrări de construcție în sectorul rezidențial. 
  • Experiența anterioară în implementarea proiectelor de Eficiență Energetică în sectorul rezidențial constituie un avantaj. 

Cunoștințe:

  • Cunoaștere profundă a legislației Republicii Moldova în ceea ce privește lucrările de construcție a clădirilor. 
  • Abilități de operare a sistemelor digitale, în special programe de calcul tabelar, precum AutoCAD, Microsoft Excel și Google Sheets. 
  • Abilități organizatorice excelente, inclusiv atenție la detalii și capacitate de gestionare a mai multor sarcini simultan. 
  • Înțelegerea necesității de a furniza rezultate clare pentru clienți și deschidere către feedback. 
  • Capacitatea de a lucra atât independent, cât și în grup, într-un mediu de echipă dinamic. 

Condiții aferente funcției:

  • În prezent este parte a diasporei sau a revenit în Republica Moldova în ultimele șase luni.
  • Are studiile necesare prevăzute pentru funcția respectivă.
  • În ultimii 5 ani nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
  • Nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție.

Documente ce urmează a fi prezentate: CV

Termen de aplicare: 24 februarie 2025, ora 17:00.

Modalitatea de depunere a documentelor: prin e-mail, la office@cned.gov.md.

Persoana de contact: Grimailo Ana, telefon: 022499444 ext. 6.

Specialist/ă în Conformitate

Sarcini de bază:

  • Participarea la activități de implementare, elaborare și aprobare a documentelor de politici, proiectelor de actelor normative și normativ-tehnice, inclusiv standardelor în domeniul certificării produselor conform impactului energetic și cerințelor de design ecologic. 
  • Acordarea de asistență informativă și consultativă autorităților administrației publice centrale și local, precum și persoanelor fizice și juridice privind consumul eficient de energie. 
  • Implicarea în dezvoltarea și implementarea mecanismelor și documentelor de politici care promovează consumul eficient al resurselor energetice, în special în ceea ce privește certificarea produselor conform impactului energetic și cerințelor de design ecologic, precum și conceptul de achiziții sustenabile (inclusiv achiziții publice). 
  • Crearea, întreținerea și dezvoltarea bazelor de date în domeniul certificării energetice și cerințelor de design ecologic, inclusiv pentru diseminarea informațiilor relevante legate de acest domeniu. 
  • Organizarea și desfășurarea cercetărilor de piață și de impact, referitoare la implementarea politicilor de certificare energetică și design ecologic, precum și promovarea acestui domeniu în rândul actorilor economiei naționale prin participarea la diverse evenimente.  

Studii: Diplomă de licență în Inginerie, Finanțe, Management, Administrație Publică sau un domeniu similar. 

Experiență: Experiență minimă sau lipsă în sectorul energetic, sectorul financiar sau sectorul public. 

Cunoștințe:

  • Abilități analitice bune și capacitatea de a lucra cu date disponibile; o viziune creativă în prezentarea datelor procesate reprezintă un avantaj. 
  • Inteligență emoțională și reziliență în situații stresante. 
  • Capacitatea de a lucra atât independent, cât și în grup, într-un mediu de echipă dinamic. 

Condiții aferente funcției:

  • În prezent este parte a diasporei sau a revenit în Republica Moldova în ultimele șase luni.
  • Are studiile necesare prevăzute pentru funcția respectivă.
  • În ultimii 5 ani nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
  • Nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție.

Documente ce urmează a fi prezentate: CV

Termen de aplicare: 24 februarie 2025, ora 17:00.

Modalitatea de depunere a documentelor: prin e-mail, la office@cned.gov.md.

Persoana de contact: Grimailo Ana, telefon: 022499444 ext. 6.

 




PORTALUL INFORMATIONAL CIVIC.MD

Administratorii portalului nu poartă răspundere pentru conţinutul postărilor şi materialelor plasate de utilizatorii site-ului. Toate anunțurile și articolele sunt adăugate de către membrii comunității. Dacă aveți îngrijorări sau dubii față de un material apărut pe site expediați-ne un mesaj la administrator@civic.md.

Administrația portalului va șterge orice material care instigă la ură sau violență.
Utilizaţi informaţia din acest site pe propriul risc!

Hostingul pentru portalul CIVIC.MD este oferit gratuit de compania Starnet

 starnetlogo

Autentificare/Creare cont

Folosiți câmpurile de mai jos pentru a vă loga într-un cont existent.

Folosiți butoanele sociale pentru a vă loga într-un cont existent sau pentru a deschide un cont nou. Pentru a crea un cont nou fără rețele sociale folosiți linkul de aici

Am uitat Login-ul | Am uitat parola