Solidarity Fund PL în Moldova angajează Specialist/ă Managementul Conformității



Solidarity Fund PL în Moldova angajează Specialist/ă Managementul Conformității

Termenul limită de aplicare: 13 octombrie 2024

Poziția: Specialist/ă Managementul Conformității

Organizație: Solidarity Fund PL în Moldova 

Tipul contractului: Contract individual de muncă

Limbi de lucru: Română, rusă, engleză,

Implicare: Norma deplină

Modalitate de lucru: Hibrid (birou & la distanță)

Context:

Solidarity Fund PL în Moldova (SFPL în MD) este sucursală a Solidarity Fund PL — o fundație a Trezoreriei de Stat, gestionată și cofinanțată de Ministerul Afacerilor Externe al Republicii Polone, care a fost înființată cu scopul de a mobiliza cooperarea poloneză pentru dezvoltare. Reprezentanța SFPL în MD este activă din 2013 și este formată dintr-o echipă de peste 50 de persoane care implementează soluții sistemice pentru stimularea dezvoltării locale, urbane și regionale, având misiunea de a crea un mediu comun de siguranță, libertate, și prosperitate pentru oamenii din Moldova. Începând cu februarie 2023, organizația s-a alăturat grupului de entități evaluate pe pilonii UE și i se poate încredința sarcini de execuție bugetară în cadrul managementului indirect.

Activitatea noastră este orientată spre o nouă perspectivă de cooperare pentru dezvoltare în care oamenii din Moldova au curajul și determinarea de a evolua în comunități reziliente. Implicarea oamenilor și adaptarea instrumentelor de dezvoltare la necesitățile reale din teritoriu stă la baza abordării noastre de lucru, menită să consolideze capitalul de încredere socială întru binele comunităților locale. Prin dialog și cooperare cu partenerii la nivel local, regional și central, venim în sprijinul conceptualizării și implementării politicilor publice, valorificând potențialul societății moldovenești. Împreună cu oamenii din satele și orașele din Moldova realizăm programe și proiecte, stimulând procese de dezvoltare și contribuind astfel la îmbunătățirea calității vieții cetățenilor.

Pentru mai multe detalii despre activitatea organizației, accesați: https://solidarityfund.md/

Scopul poziției:

Asigurarea desfășurării activității organizației conform actelor normative interne, legislației în vigoare cât și standardelor de etică și conformitate.

Acest rol este responsabil de verificarea conformității proceselor desfășurate, oferirea recomandărilor/soluțiilor potrivite pentru asigurarea unui nivel înalt de conformitate și contribuire la realizarea obiectivelor organizației.

Sarcini și responsabilități:

  • Elaborează și/sau ajustează, consultă actele normative interne, precum: politici, regulamente, proceduri, instrucțiuni, etc.;
  • Elaborează și/sau ajustează modele de documente interne aferente proceselor desfășurate în cadrul organizației (de ex. contracte de finanțare, de prestări servicii, etc);
  • Monitorizează respectarea cadrului normativ intern, legislației naționale și a contractelor de grant cu donatorii, prin verificarea conformității proceselor desfășurate în organizație;
  • Oferă asistență, consultanță și ghidare membrilor echipei în privința aspectelor de conformitate în cadrul proceselor precum: achiziții, sub-grantare, arhivare, management financiar și/sau organizațional, etc;
  • Promovează o cultură de învățare în cadrul echipei prin organizarea și desfășurarea atelierelor de lucru, sesiunilor de instruire privind actele normative interne elaborate sau modificările introduse la acestea;
  • Contribuie la pregătirea materialelor necesare pentru utilizare în cadrul atelierelor, sesiuni de instruire, vizitelor de studiu a echipei;
  • Colaborează cu echipa și oferă sprijin în identificarea soluțiilor potrivite de optimizare a proceselor din cadrul organizației;
  • Consultă și revizuie documente înainte de lansarea unor procese/activități în cadrul organizației;
  • Contribuie la procesul de planificare și oferă suport în elaborarea rapoartelor interne și externe despre activitatea organizației;
  • Asigură un mediu de încredere și respect în cadrul organizației prin menținerea unei comunicări asertive și colaborării respectuoase cu echipa;
  • Alte sarcini conexe activități de conformitate care reies din necesitățile organizației și/sau stabilite de management.

Oportunități:  

  • Derularea activității într-o echipă deschisă și organizație internațională în continuă dezvoltare;
  • Posibilități de creștere profesională și dezvoltare continuă;
  • Oportunitatea de a explora și implementa instrumente și abordări inovative.

 Competențe și calificări necesare:

  • Studii superioare, calificări profesionale în unul din domeniile relevante (economie, administrarea afacerilor, drept, finanțe și contabilitate sau alte domenii conexe);
  • Experiență de activitate în conformitate, control intern, audit intern, finanțe sau contabilitate de minim 2 ani;
  • Experiență în elaborare de regulamente, proceduri, modele de documente interne și instrucțiuni;
  • Experiență de lucru în proiecte, inclusiv finanțate de Uniunea Europeană;
  • Fluență în limba română, nivel de limba engleză B2/C1– scris și conversațional, nivel de limbă rusă B2/C1– scris și conversațional (cunoașterea limbii poloneze constituie avantaj);
  • Abilități de monitorizare și analiză a modificărilor legislative și competențe de interpretare a acestora în contextul necesităților organizației;
  • Abilități excelente de comunicare scrisă și verbală, atenție la detalii și asigurarea acurateței în toate documentațiile elaborate/consultate în cadrul proceselor desfășurate;
  • Flexibilitatea de a lucra într-un mediu de schimbare și dinamic și capacitatea de a prioritiza sarcinile în funcție de necesitățile organizației;
  • Capacitatea de a lucra independent cât și în echipă și de a respecta termenii limită.

Dosarul de aplicare va conține: 

  • CV-ul actualizat; 
  • O scrisoare de intenție (max. 1 pagină), care să includă descrierea experienței relevante, precum și motivația candidatului/-tei de a ocupa postul în cauză.

Procedura de aplicare:

Persoanele interesate vor transmite dosarul de aplicare (CV, scrisoarea de intenție) în format electronic până la data de 13 octombrie 2024, ora locală 23:59 la adresa de email hr@solidarityfund.md, menționând la subiect „Specialist/ă Managementul Conformității”.

Criterii de evaluare:

  • Studii superioare, calificări profesionale într-un domeniu relevant, conform ToR – max. 15 puncte;
  • Experiență de activitate în conformitate, control intern, audit intern, finanțe sau contabilitate de minim 2 ani – max. 15 puncte;
  • Experiență în elaborare de regulamente, proceduri, modele de documente interne și instrucțiuni – max. 10 puncte;
  • Experiență de lucru în proiecte, inclusiv finanțate de Uniunea Europeană – max. 5 puncte;
  • Competențe lingvistice conform ToR – max. 10 puncte;
  • Dosar de aplicare complet – max. 5 puncte.

Pentru detalii privind procesul de evaluare a candidaților, accesați link-ul.

Procedura de selecție și evaluare:

Specialistul/a Resurse Umane analizează conținutul documentelor și concordanța cu Termenii de referință și împreună cu echipa de recrutare și selecție decide lista celor invitați la prima etapă a interviului și propune candidații pentru al doilea interviu, iar în unele cazuri, ambele etape ale interviurilor sunt comasate într-un singur interviu.    

La primul interviu cu echipa de recrutare și selecție, aceasta verifică informația relevantă în contextul angajării și corespunderea competențelor candidatului cu cerințele postului vacant, precum și motivația acestuia. După caz, candidatului i se cere să realizeze o sarcină, stabilind termenii și condițiile de realizare. Echipa de recrutare selectează și propun candidații care trec la următoarea etapa a interviului.   

Al doilea interviu cu managementul organizației constituie ultima etapă a procesului de recrutare unde se discută așteptările părților și se negociază condițiile contractuale. 

Vă informăm că, conform grilei de salarizare a organizației, remunerarea lunară pentru Specialist/ă Managementul Conformității (nivel de calificare – Specialist) constituie de la 23 184,00 MDL brut până la 29 808,00 MDL brut în dependență de competențele și experiența candidatului. Contractul individual de muncă se încheie inițial pe durată determinată de 3 luni, ulterior poate fi prelungit până la data de 14 noiembrie 2025.

Solidarity Fund PL în Moldova își rezervă dreptul de a anula procesul de recrutare și selecție indiferent la ce etapă s-ar afla.  

*Candidații selectați în urma evaluării dosarelor vor fi contactați și invitați la interviu.   

** Candidatul are dreptul de a stabili de sine stătător limitele confidențialității datelor furnizate și de a menționa care din documentele anexate la dosar sunt confidențiale.    

***Datele cu caracter personal vor fi prelucrate de Solidarity Fund PL în Moldova în scopul desfășurării procesului de recrutare și selecție, în conformitate cu prevederile legislației în vigoare și regulilor interne. Furnizarea datelor cu caracter personal se efectuează în mod voluntar. Datele cu caracter personal pot fi transmise partenerilor de dezvoltare, auditorilor, organelor publice de drept, avocaților – în scopul controlului Solidarity Fund PL în Moldova, protecției drepturilor, rezolvării litigiilor. Datele cu caracter personal  nu vor fi transmise altor părți terțe fără acordul prealabil al aplicantului. Datele cu caracter personal vor fi păstrate de către Solidarity Fund PL în Moldova timp de 6 luni după expirarea termenului de depunere a dosarelor dacă nu este solicitat altfel de către candidat. Orice întrebări privind datele cu caracter personal pot fi direcționate către Solidarity Fund PL în Moldova prin poșta electronica info@solidarityfund.md.  

****Procesul de recrutare și selecție se va desfășura astfel încât să se evite discriminarea pe criterii de sex, vârstă, handicap, rasă, religie, naționalitate, convingeri politice, apartenență sindicală, origine etnică, confesiune religioasă, orientare sexuală, identitate de gen, angajare temporară sau permanentă, sau cu normă întreagă sau parțială – sub formă directă sau indirectă, conform Politicii privind combaterea hărțuirii și discriminării. În cazul depistării unor nereguli în procesul de recrutare și selecție le puteți raporta conform Procedurii de Dezvăluire de informații.