ABA ROLI Moldova angajează un consultant național care va elabora specificațiile tehnice pentru proiectarea, dezvoltarea, configurarea și implementarea Sistemului informațional „e-CSP”
Funcția: Business Analyst (Consultant)
Proiect: Susținerea Reformei Justiției Penale și Combaterea Corupției (2021-2025), implementat de ABA ROLI Moldova, cu suportul financiar al Biroului pentru Combaterea Traficului e Droguri și Aplicarea Legii din Cadrul Departamentului de Stat al SUA
Locație: Chișinău, Moldova
Perioada de activitate: Octombrie - Decembrie 2024
Termenul de realizare: până la 40 de zile lucrătoare
DESPRE PROGRAM
În contextul susținerii reformării și consolidării sistemului de justiție, American Bar Association Illinois sucursala Chișinău (ABA ROLI Moldova) implementează Programul pentru Susținerea Reformei Justiției Penale și Combaterea Corupției, cu sprijinul financiar al Biroului pentru Combaterea Traficului de Droguri și Aplicare a Legii al Departamentului de Stat al SUA (INL). Unul dintre obiectivele prevăzute în acest program este fortificarea capacităților instituționale ale Consiliul Superior al Procurorilor. În contextul tendinței de digitalizare, inclusiv în sectorul justiției, s-a conturat necesitatea dezvoltării unui sistem informațional care să-i permită CSP-ului să-și exercite atribuțiile în mod complex, calitativ și prompt.
PREZENTARE GENERALĂ
Proiectul „Dezvoltarea instrumentelor electronice pentru Consiliul Superior al Procurorilor (e-CSP)” a fost inițiat de Consiliul Superior al Procurorilor pentru a-și exercita culoarul de atribuții conferite de legea constituțională și legea organică, care se materializează prin gestionarea întregii cariere a procurorilor, de la formularea propunerilor de numire în funcție, promovarea în funcții de conducere, detașarea, transferul, coordonarea procedurilor aferente instruirii profesionale continue, până la sancționarea disciplinară și formularea propunerilor de eliberare din funcție a acestora.
Scopul principal al Sistemului informațional „e-CSP” este de a crește performanța de lucru a Consiliului Superior al Procurorilor și a reduce din povara administrativă în procesul de luare a deciziilor în cadrul autorității publice.
În acest context ABA ROLI Moldova va oferi suportul Consiliului Superior al Procurorilor pentru elaborarea conceptului Sistemului informațional „e-CSP”, prin angajarea unui consultant național care va elabora specificațiile tehnice pentru proiectarea, dezvoltarea, configurarea și implementarea Sistemului informațional „e-CSP”.
ATRIBUȚII
Consultantul va efectua următoarele activități:
- Studierea actelor normative, politicilor publice și procedurilor legate de domeniul tehnologiilor informaționale din Republica Moldova;
- Examinarea celor mai bune practici internaționale în proiectarea, dezvoltarea și implementarea platforme similare în alte țări ale UE;
- Intervievarea principalelor, părțile interesate, subiecții relevanți CSP, colegiile din subordine, Inspecția procurorilor, Aparatul CSP);
- Elaborarea proiectului de specificații tehnice pentru Sistemul Informațional „e-CSP”;
- Consultarea specificațiilor tehnice elaborate pentru Sistemul Informațional „e-CSP” cu părțile interesate;
- Sprijinirea CSP în elaborarea secțiunilor/compartimentelor relevante ale documentației de licitație și în dezvoltarea conceptului de „e-CSP”;
- Revizuirea și adaptarea documentele conform feedback-ului CSP.
LIVRABILE
În procesul de realizare a acestui proiect, Consultantul va prezenta următoarele livrabile:
- Specificațiile funcționale ale Sistemului informațional (lista cerințelor funcționale, inclusiv diagrame de flux, diagrame model de business, diagrame cazuri de utilizare) – în max. 40 de zile de la începutul sarcinii;
- Specificații non-funcționale - în max. 1.5 luni de la începutul sarcinii.
- Specificații funcționale și tehnice finale pentru componenta(ele) IT conform cerințelor – în max. 3 săptămâni de la ultimul feedback trimis de CSP.
CALIFICĂRI ȘI EXPERIENȚA NECESARĂ
- Licențiat în domeniul ingineriei/tehnologiilor informaționale, administrare publică, altor domenii relevante TIC, tangențiale elaborării caietelor de sarcini pentru crearea softului;
- Minim 5 ani experiență în domeniul tehnologiei informaționale.
- Familiarizat cu arhitectura și platformele de guvernare electronică din Republica Moldova;
- Experiență relevantă dovedită în planificarea proiectelor, planificarea resurselor legate de proiecte IT;
- Excelentă înțelegere a dezvoltării și programării bazei de date;
- Înțelegerea excelentă a procesului de proiectare a sistemului;
- Cunoașterea cadrului de reglementare în domeniul tehnologiilor informaționale;
- Istoricul dovedit de analiză de afaceri și scrierea specificațiilor tehnice pentru platforme și servicii în sectorul public (cel puțin 3 în ultimii 2 ani);
- Cunoașterea celor mai bune practici internaționale pentru platforme similare utilizate în alte autorități/instituții publice;
- Abilități analitice bune;
- Experiență cu programe/proiecte finanțate de donatori și documente standard de licitație ar fi un avantaj;
- Abilitatea de a comunica și de a scrie eficient în română și engleză.
DOSARUL DE PARTICIPARE
Dosarul de participare va include:
- CV-ul;
- Scrisoarea de intenție, în care să fie descrisă experiența în scrierea caietelor de sarcini pentru companii de dezvoltare (cu anexarea documentelor confirmative);
- 3 persoane de referință, care pot confirma experiența pe care o are candidatul.
MODALITATEA DE APLICARE
Persoanele interesate sunt rugate să expedieze dosarul de participare la adresa electronică ecaterina.vornicescu@americanbar.org, cu indicarea subiectului “Business analyst_Consiliul Superior al Procurorilor.
Termenul limită pentru aplicare: 1 octombrie 2024
Alte anunturi de angajare
- Apel public privind selectarea unui expert/grup de experți responsabili de evaluarea și dezvoltarea politicilor interne a CNTM
- ICRC is hiring Accountant
- CCR is hiring Country Director for Moldova office
- East Europe Foundation is hiring a Program/Office Assistant
- Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului anunță concurs pentru funcția de specialist principal, Secția formare antreprenorială
- Specialist/-ă în Comunicare și Relații Publice, A.O. „CONCORDIA. Proiecte Sociale”
- Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului anunță concurs pentru funcția de specialist superior, Secția evaluare riscuri și analiză, Fondul pentru antreprenoriat și creștere economică a Moldovei
- A.O. „Femei pentru Femei” contractează trainere și traineri pentru crearea și livrarea unei Formări de Formatori de la egal la egal pe subiecte de educație sexuală
- HelpAge Moldova selectează un formator/ o formatoare sau o echipă de formatori ce va presta servicii de instruire în domeniul comunicării organizaționale și asigurarea vizibilității unui ONG
- Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului anunță concurs pentru funcția de specialist superior/specialistă superioară, Secția Primire și Procesare Dosare, Direcția Operațiuni