A.O. Centrul Internațional ,,La Strada” anunță concurs de angajare pentru două funcții vacante de consilier/ă al/a Telefonului de Încredere pentru Femei și Fete



Serviciului de asistență telefonică gratuită pentru victimele violenței în familie și violenței împotriva femeilor (Telefonul de Încredere pentru Femei și Fete 0 8008 8008) este un serviciu public al Ministerului Muncii și Protecției Sociale, prestat la nivel național de către Centrul Internațional ,,La Strada”, prin achiziții publice. Scopul Serviciului constă în prevenirea fenomenului violenței în familie și violenței împotriva femeilor, precum și în asigurarea asistenței și protecției victimelor acestui fenomen. Serviciul funcționează în regim non-stop (24 ore/7 zile pe săptămână) pentru toți apelanții de pe teritoriul Republicii Moldova și de peste hotarele acesteia.

Denumirea funcției: consilier/ă

Data limită pentru aplicare: 4 septembrie 2024, ora 18.00.

Scopul funcției este de a contribui la funcționarea calitativă a Telefonului de Încredere pentru Femei și Fete, conform Regulamentului de Activitate și Standardelor minime de calitate.

Sarcini de bază:

  • Acordă suport informațional la telefon beneficiarilor Serviciului (victimelor violenței în familie și violenței împotriva femeilor, membrilor de familie, altor persoane care dețin informații despre pericolul iminent de săvârșire a unor acte de violență, reprezentanților grupurilor profesionale) cu privire la măsurile de prevenire și intervenție în cazuri de violență în familie și violență împotriva femeilor;
  • Acordă suport informațional privind drepturile victimelor, măsurile de protecție, serviciile disponibile pentru asistența victimelor;
  • Acordă consiliere psihologică în vederea depășirii situațiilor de criză emoțională în cazuri de violență în familie și violență împotriva femeilor;
  • Asigură identificarea victimelor violenței în familie și violenței împotriva femeilor din numărul total de apelanți, evaluează nevoile imediate și riscurile pentru viața și sănătatea acestora;
  • Facilitează colaborarea multidisciplinară prin oferirea asistenței în ceea ce privește stabilirea legăturii cu organizațiile partenere ale Serviciului, organizează referirea beneficiarilor în vederea accesării serviciilor specializate, și la necesitate, reprezintă interesele acestora în relațiile cu alte organizații;
  • Informează și consiliează victimele în situație de criză, asigură referirea cazului în regim de urgență către organele competente, având drept scop eliminarea pericolelor existente, asigură securitatea și nevoilor imediate ale victimelor și copiilor acestora;
  • Monitorizează cazurile referite autorităților spre asistență și protecție, în vederea asigurării necesităților și intereselor legale ale victimelor violenței în familie și violenței sexuale.

Cerințe față de candidat:

  • Studii superioare, preferabil în domenii sociale (psihologie, asistență socială, pedagogie, etc);
  • Cunoașterea limbilor română, rusă (cunoașterea limbii engleză constituie un avantaj comparativ);
  • Experiența de lucru cu grupuri social-vulnerabile constituie un avantaj comparativ;
  • Experiență în utilizarea computerului, în special Microsoft Office (MS Word, Excel, Power Point).

Consilierul trebuie să posede următoarele competențe:

  • De comunicare asertivă cu colegii și beneficiarii/ele;
  • De lucru în echipă;
  • De autodezvoltare continuă;
  • De ascultare activă;
  • De empatie în raport cu alte persoane.

În exercitarea sarcinilor de muncă, consilierul trebuie să dea dovadă de următoarele atitudini și comportamente:

  • Să manifeste o atitudine respectuoasă în relațiile cu alte persoane;
  • Să dea dovadă de abilități de gestionare a situațiilor de conflict;
  • Să ia în considerare nevoile speciale ale categoriilor speciale de populație;
  • Să dea dovadă de corectitudine, flexibilitate și abilități de lucru cu persoane vulnerabile;
  • Să rezoneze cu valorile și principiile de lucru ale organizației.

Selectarea candidaților se va realiza conform următoarelor etape:

  • Concursul dosarelor;
  • Proba interviului;
  • Proba scrisă.

Dosarul de concurs va include:

  • CV-ul;
  • Scrisoarea de motivare.

Condiții de muncă:

  • Activitate desfășurată într-o echipă dedicată, cu experiență de mai bine de 23 de ani în domeniul promovării drepturilor femeilor și copiilor în Republica Moldova;
  • Regim de muncă flexibil, în ture (aproximativ 8-10 ture/lună), cu posibilitatea desfășurării muncii prin cumul;
  • Formare profesională inițială și continuă în domeniul de activitate al Serviciului;
  • Posibilități de creștere profesională.

Persoanele interesate pot expedia dosarul (CV-ul și o scrisoare de intenție) la adresa de email: ddabija@lastrada.md. Pentru alte detalii: 060628947

Doar persoanele selectate vor fi contactate pentru interviu.

Mai multă informație despre domeniile de activitate ale organizației găsiți pe www.lastrada.md