AO ”AVE Copiii” angajează doi/ două Asistenți sociali/ asistente sociale la Centrul de plasament temporar pentru persoane strămutate de pe teritoriul altor state din cadrul Blocului de studii nr. 6 al Universității de Stat din Moldova



AO Asociația pentru Abilitarea Copilului și Familiei ”AVE Copiii” angajează doi/ două Asistenți sociali/ asistente sociale la Centrul de plasament temporar pentru persoane strămutate de pe teritoriul altor state din cadrul Blocului de studii nr. 6 al Universității de Stat din Moldova”, mun. Chișinău str. N. Testemițeanu 6

POZIȚIE: full-time

OBIECTIVELE POSTULUI:

Sub supravegherea specialistului principal în protecția copilului, ambii/ ambele Asistenți sociali/ Asistente sociale gestionează cazurile copiilor și familiilor refugiați din Ucraina, plasați în Centrul de plasament temporar pentru persoane strămutate de pe teritoriul altor state, din cadrul Blocului de studii nr. 6 al Universității de Stat din Moldova.

SARCINI/ ATRIBUȚII DE BAZĂ

Asistentul social/asistenta socială

  1. înregistrează în Registru pentru Sesizări, toate sesizările identificate pe cazurile de violență, neglijare, exploatare și trafic față de copii precum și autosesizările pe cazurile similare;
  2. înregistrează în Primero CPIMS+ datele tuturor copiilor refugiați din Ucraina, din Centru;
  3. înregistrează imediat datele tuturor persoanelor cazate în Centru, în Sistemul electronic unificat de evidență a beneficiarilor și a suportului oferit de AVE Copiii;
  4. evaluează necesitățile cazurilor din gestiune, planifică asistența necesară în cooperare cu autoritățile locale competente și se asigură de livrarea acesteia la timp;
  5. organizează procurări pentru cazurile din gestiune și livrează asistență către beneficiari;
  6. monitorizează cazurile, inclusiv dar nelimitat prin revizuire periodică în funcție de gravitatea problemei și în coordonare cu specialistul principal în protecția copilului decide închiderea acestora;
  7. oferă asistență informațională, morală și juridică beneficiarilor din Centru;
  8. planifică activitățile relative postului și le implementează eficient; monitorizează termenele și face toate demersurile necesare pentru ajustarea acestora; previne întârzierile și adresează toate provocările în acest sens;
  9. monitorizează folosirea de către beneficiar a asistenței primite;
  10. informează beneficiarii din Centru despre conținutul Regulamentului Centrului și normele de conduită, despre regulile de securitate în Centru și pe teritoriu acestuia ;
  11. facilitează accesul beneficiarilor la serviciile de asistență medicală;
  12. sensibilizează beneficiarii cu privire la respectarea regulilor de igienă personală, de menținere a curățeniei în camere, pe hol și în curtea Centrului;
  13. facilitează contactul beneficiarilor cu organizații guvernamentale și nonguvernamentale;
  14. oferă suport în soluționarea conflictelor dintre locatari;
  15. asigură și coordonează livrarea activităților cu copii și adulți, de către diverși prestatori;
  16. oferă suport la organizarea deplasărilor beneficiarilor la cinema, expoziții, diferite evenimente culturale;
  17. participă la elaborarea de rapoarte bi-lunare, lunare, trimestriale, semestriale și anuale;
  18. participă la ședințele organizate de managementul superior;
  19. execută orice alte dispoziții date de Directorului Executiv în realizarea strategiilor Asociației;

 

Data începerii activităţii: IMEDIAT

Studii și CALIFICĂRI NECESARE PENTRU OCUPAREA POTULUI:

Pregătire și instruire necesare

Studii superioare de licență în domeniul asistenței sociale sau educație și/ sau studii de master în asistență socială;

Avantaje Formare în Managementul de caz în protecția copilului și în Protecția copilului și/ sau în Prevenirea și combaterea violenței față de copii.

            Experiență necesară executării sarcinilor și responsabilităților postului

Minim 5 ani în asistența socială a copiilor aflați în situație de risc și de Management de caz în protecția copilului;

Minimum 2 ani în management de baze de date și/ sau de gestiune electronică a dosarelor de management de caz în protecția copilului;

           

Cunoștințe specializate

Legislație: Convenția ONU cu privire la Drepturile copilului, Liniile directoare ONU cu privire la îngrijirea alternativă, Comentariul General nr.14 (2013) privind dreptul copilului de a avea ca primă considerație interesele sale superioare, Comentariul General nr.6 (2005) cu privire la tratamentul copiilor neînsoțiți și separați în afara țării lor de origine; Legea 140/2013 privind protecția specială a copiilor aflați în situație de risc și a copiilor separați de părinți, HG 270/2014 cu privire la aprobarea Instrucțiunilor privind mecanismul intersectorial de cooperare pentru identificarea, evaluarea, referirea, asistența și monitorizarea copiilor victime și potențiale victime ale violenței, neglijării, exploatării și traficului;

Cunoașterea și aplicarea corespunzătoare a procedurilor Managementului de caz în domeniul protecției copilului;

Cunoașterea cadrului de funcționare a domeniului de asistență socială, inclusiv servicii și prestații sociale, proceduri de acces la servicii și prestații sociale pentru copii în situație de risc și familii vulnerabile;

Cunoștințe limbi străine: Nivel avansat de comunicare scrisă și verbală în Română și Rusă;

                        Nivel de bază de comunicare scrisă și verbală în Engleză;

                        Cunoașterea unei alte limbi este un avantaj;

Competențe digitale și/ sau tehnice: Pachetul Microsoft Office (Excel, Word, PowerPoint) la nivel intermediar;

                        Abilități avansate de navigare în Internet și de mânuire a cutiilor poștale electronice.

COMPETENȚE PROFESIONALE ȘI CALITĂȚI PERSONALE ASOCIATE POSTULUI:

Competențe personale: lucru eficient sub presiune; proactivitate; adaptabilitate și flexibilitate; reziliență

Competențe de comunicare scrisă și verbală: redactarea de rapoarte de evaluare inițială și complexă în Managementul de caz; redactare de prezentări cu privire la activitatea desfășurată; redactarea de scrisori/ adresări/ răspunsuri/ note informative cu privire la cazurile din gestiune; analiza datelor (colectarea datelor și data clearing, modelarea datelor și prezentarea datelor etc.); redactare de rapoarte de activitate; negociere; empatie; ascultare activă

Competențe organizaționale: planificarea și managementul timpului; prioritizarea sarcinilor de lucru pentru atingerea obiectivelor funcției

Competențe de leadership: soluționare de probleme (obiectivitate și luare de decizii înțelepte în situații dificile, flexibilitate, creativitate, gândire critică, analiză, cercetare, evaluare); oferire și primire de feedback (comunicare excelență scrisă și verbală, empatie, ascultare activă); rezolvarea conflictelor (ascultare activă, inteligență emoțională, profesionalism, răbdare);

CONDIŢII: Contract INDIVIDUAL de MUNCĂ cu perioadă determinată (4 luni, cu posibilitate de prelungire)

 

Cerinţe DE aplicare:

Data limită pentru depunerea dosarului: 01 septembrie 2024, ora 00:00.

Conținutul dosarului candidatului:

            CV completat în format Europass http://europass.cedefop.europa.eu și scrisoarea de motivare vor fi depuse la adresa electronică office@avecopiii.md cu indicare la Tematica mesajului ”Concurs de post – Asistent social”.

 

Pentru informații suplimentare contactați: +37360311044 – Constanța Gaideu

Doar persoanele dosarele cărora vor fi preselectate pentru interviu, vor fi contactate.