BNM anunță concurs pentru postul vacant de șef al Direcției supraveghere continuă



BNM anunță concurs pentru postul vacant de șef al Direcției supraveghere continuă

Scopul general al activității Direcției supraveghere continuă: monitorizarea și evaluarea performanțelor financiare a băncilor și sectorului bancar, a tendințelor în activitatea acestora, evaluarea riscurilor existente precum și verificarea conformării acestora cerințelor legislației bancare. 

Cerințe minime obligatorii pentru candidați:

1) Studii şi experiență:

      - Studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul economic cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare;

      - Stagiul în domeniul financiar-bancar sau audit nu mai puțin de 6 ani, precum și cel puțin 4 ani în poziții manageriale;

      - Cunoașterea cadrului de supraveghere bancară din Republica Moldova, a domeniului raportărilor financiare și prudențiale și a domeniului monitorizarea transparenței acționarilor;

      - Abilități de analiză și sinteză pornind de la un volum semnificativ de date și informații;

      - Cunoașterea limbii române - fluent și a limbii engleze - cel puțin la nivel intermediar;

      - Cunoștințe aprofundate de utilizare a aplicațiilor Microsoft Office.

2) Competente comportamentale:

- Orientare către performanță;

- Comunicare eficientă;

- Cooperare;

- Integritate organizațională;

- Gândire conceptuală;

- Capacitate de management a echipei.

Principalele atribuții ale Șefului Direcției supraveghere continuă, Departamentul supraveghere bancară;

1.    Conducerea și organizarea activității direcției;

2.    Elaborarea planului de lucru al direcției, organizarea și controlarea îndeplinirii acestuia;

3.    Verificarea elaborării rapoartelor privind evaluarea activității băncilor conform prevederilor Metodologiei de supraveghere și evaluare a activității băncilor (SREP);

4.    Monitorizarea profilului de risc al băncilor;

5.    Analiza informației obținute de la bănci sub formă de rapoarte;

6.    Analiza situației financiare a băncilor și sectorului bancar;

7.    Verificarea evaluării planurilor de redresare prezentate de bănci;

8.    Participarea la ședințele organizate cu conducerea băncilor sau a personalului cheie; 

9.    Verificarea rezultatelor examinării informațiilor referitor la corespunderea deținătorilor direcți și indirecți de cote în capitalul social al băncii, precum și beneficiarii efectivi ai acestora cerințelor actelor normative în vigoare;

10.  Organizarea continuă a perfecționării profesionale a angajaților direcției.

11.  Alte atribuții conform fișei postului.

Beneficiile oferite de BNM:

  • Experiență profesională într-o bancă centrală;
  • Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
  • Mediu de muncă modern și prietenos;
  • Procese de activitate digitalizate;
  • Flexibilitate în programul de muncă;
  • Pachet salarial competitiv;
  • Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.

Termenul pentru depunerea CV-urilor este: 7 august 2024.

! Depunerea CV-ului: Pentru participarea la concurs, accesaţi: https://www.bnm.md/ro/content/cv-online, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md. Totodată, aveți posibilitatea să depuneți CV-ul și în format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi. Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la numărul 022-822-158 sau 022-822-245.

Vor fi contactate doar persoanele care întrunesc condițiile concursului.

Recomandăm insistent să consultați bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.

TEMATICA

- Reglementarea organizării și funcționării Băncii Naționale a Moldovei;

- Cadrul legal al activității bancare în Republica Moldova;

- Riscurile specifice și Profilul de risc al băncilor;

- Transparența acționariatului bancar.

BIBLIOGRAFIA

1.    Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr. 548-XIII din 21.07.1995;

2.    Legea privind activitatea băncilor nr. 202 din 06.10.2017;

3.    Legea privind redresarea și rezoluția băncilor nr. 232 din 03.10.2016;

4.    Regulamentul privind cadrul de administrare a activității băncilor, aprobat prin HCE al BNM nr. 322 din 20.12.2018;

5.    Regulamentul cu privire la lichiditatea băncii, aprobat de CA al BNM, proces - verbal nr. 28 din 08.08.1997;

6.    Metodologia de supraveghere și evaluare a activității băncilor (SREP).

7.    Regulamentul cu privire la deţinerile în capitalul social al băncii, nr.127/2013

 

Mai multe posturi vacante găsește pe link-ul de mai jos

https://www.bnm.md/ro/content/recrutare-0