WeWorld angajează Coordonatoare pentru Centru Comunitar (F)



Coordonatoare pentru Centru Comunitar (F) 

WeWorld este o organizație italiană laică, independentă, activă în cooperarea internațională și ajutorul umanitar din 1971. Prezentă în 29 de țări cu 128 de proiecte, WeWorld este implicată în următoarele domenii de asistență: drepturile omului (egalitatea de gen, prevenirea și combaterea violenței împotriva copiilor și femeilor, migrația), ajutorul umanitar (prevenirea, ajutorul de urgență și reabilitarea), securitatea alimentară, accesul la apă, salubritate și igienă, educație, cetățenie globală și voluntariat internațional. WeWorld colaborează cu parteneri locali și internaționali pentru a dezvolta și implementa proiecte pe teren care îmbunătățesc viața de zi cu zi a persoanelor aflate în situații de urgență și pentru a garanta o viață demnă, oportunități și un viitor mai bun prin programe de dezvoltare umană și economică, în cadrul Agendei 2030. WeWorld este prezent în Moldova și Ucraina din 2022, în domeniile securității alimentare, educației, protecției, mijloacelor de trai și coeziunii sociale.  

A te alătura echipei WeWorld înseamnă a face parte din dezvoltarea unei organizații dinamice în care contribuția fiecărui membru al personalului este apreciată, lucrând împreună pentru realizarea colectivă a obiectivelor și viziunii comune.  

Mai multe informații sunt disponibile pe https://www.weworld.it/  

  

  1. CONDIȚII DE MUNCĂ ȘI REMUNERARE 

Loc:  

WeWorld Moldova, este în căutarea a 3 Coordonatoare pentru Centre Comunitare, una în Soroca, una în Otaci, una în Edineț. 

90% din timpul de muncă urmează a fi petrecut în Centrele Comunitare din Soroca/ Otaci/ Edineț, 

10% din timpul de muncă urmează  a fi deplasări în zonele învecinate. 

Contract:  

Contract determinat de 6 luni, cu o perioadă de probă de 1 lună. 

Cu posibilitate de prelungire în cazul unor performanțe bune. 

Cu oferirea a  două opțiuni pentru programul de muncă: normă întreagă sau normă redusă, în funcție de disponibilitatea și profilul profesional al candidatului.  

Data de începere:  

Urgent 

Manager de linie: 

Coordonator în Domeniul Educației 

Salariu: 

Va fi determinat în funcție de calificările și experiența candidatului selectat. 

  

  1. DESCRIEREA POSTULUI 

WeWorld Moldova angajează 3 Coordonatoare pentru Centre Comunitare (F) cu experiență. Coordonatoarea pentru Centru Comunitar, va fi responsabilă de Managementul Operațional, Managementul Resurselor, Managementul Echipei, Planificare Strategică și Colaborare, Comunicare și Sensibilizare, Organizare și Programarea Activităților, Monitorizare și Raportare. 

RESPONSABILITĂȚI PRINCIPALE 

  1. Managementul Operațional 
  • Supraveghează funcționarea zilnică a Centrului Comunitar, supervizând personalul, planificând și gestionând resursele pentru a răspunde activităților proiectului. 
  • Elaborează, implementează și monitorizează planul de lucru al Centrului Comunitar, în conformitate cu obiectivele proiectului și cerințele donatorilor. 
  • Coordonează și supraveghează acordarea asistenței de sănătate mientală și suport psihosocial, educație non-formală și activități recreative destinate membrilor comunității. 
  • Asigură armonizarea cu standardele de salvgardare și protecție a copilului. Asigură respectarea de către întregul personal politicile organizaționale și cerințele legale. 
  • Coordonează cu personalul ce oferă suport IT pentru a remedia problemele tehnice. 
  • Evaluează în mod regulat necesitățile de resurse ale Centrului Comunitar, umane și materiale, și coordonează cu managerul de linie pentru a garanta disponibilitatea și suficiența acestora în timp util.  
  • Asigură menținerea curățeniei și a siguranței Centrului Comunitar. 
  1. Managementul Resurselor 
  • Gestionează bugetul Centrului Comunitar în colaborare cu managerul de linie, asigurând utilizarea eficientă și transparentă a fondurilor în conformitate cu orientările proiectului și cu procedurile financiare. 
  • Asigură procurarea consumabilelor, a echipamentelor și a materialelor necesare pentru implementarea programului, în conformitate cu protocoalele de achiziții și cu cele mai bune practici, în colaborare cu managerul de linie. 
  1. Managementul Echipei 
  • Promovează un mediu de lucru pozitiv, orientat spre munca în echipă, profesionalism, încredere și respect. 
  • Gestionează o echipă de educatori, psihologi și asistenți sociali, în colaborare cu managerul de specialitate al acestora, atunci când este necesar pentru sarcinile lor în domeniu. 
  • Identifică nevoile și oportunitățile de perfecționare continuă a competențelor și cunoștințelor membrilor personalului și colaborează cu managerul de linie pentru a coordona participarea personalului la certificări, licențe, ateliere de lucru, cursuri de formare, seminare etc. relevante. 
  • Rezolvă conflictele și neînțelegerile dintre membrii personalului în timp util și constructiv, facilitând comunicarea pentru a rezolva conflictele printr-o abordare colegială. 
  • Elaborează Termeni de referință pentru membrii personalului, stabilind responsabilități și obiective de performanță clare, în conformitate cu obiectivele organizației. 
  • Coordonează cu managerul de linie pentru recrutarea, angajarea și instruirea membrilor personalului. 
  • Realizează cu regularitate analize și evaluări ale performanțelor personalului. 
  • Asigură că toate sarcinile sunt îndeplinite în mod corespunzător și la timp de către întregul personal. 
  • Stabilește, coordonează și conduce săptămânal întâlniri regulate ale echipei. 
  1. Planificare Strategică și Colaborare 
  • Coordonează cu departamentul de program pentru a identifica interesele, preferințele și nevoile membrilor comunității. 
  • Colaborează cu membrii echipei de Gen și Protecție a Copilului pentru a asigura eficiența, personalizarea și accesibilitatea activităților pentru toți copiii, adolescenții și deținătorii de drepturi care participă la activitățile Centrului Comunitar. Colectează feedback prin sondaje, focus-grupuri și interviuri pentru a informa planificarea activităților și pentru a dezvolta planuri strategice, scopuri și obiective în colaborare cu departamentul de programe. 
  • Coordonează, împreună cu managerul de linie, crearea parteneriatelor cu părțile interesate din cadrul comunității, cu organizațiile neguvernamentale internaționale și cu instituțiile publice și private. 
  • Reprezintă Centrul Comunitar și WeWorld la reuniuni, conferințe, adunări, grupuri de lucru, grupuri de referință și alte forumuri. 
  • Pledează pentru nevoile și interesele participanților și contribuie la inițiativele de dezvoltare comunitară. 
  • Se asigură că Centrul Comunitar este utilizat în mod corespunzător pentru a valorifica la maximum potențialul său de a răspunde nevoilor membrilor actuali și viitori ai comunității, cu accent pe copii și adolescenți. 
  1. Comunicare și Informare 
  • Gestionează eforturile de comunicare și de informare, inclusiv administrarea canalelor de comunicare și a rețelelor sociale. 
  • Crește gradul de conștientizare cu privire la programele, serviciile și activitățile oferite de Centrul Comunitar. 
  • Asigură o vizibilitate corectă a donatorilor în timpul activităților, în fotografii și postări pe rețelele de socializare și, în general, în tot Centrul Comunitar. 
  • Asigură colectarea periodică a materialelor de comunicare de înaltă calitate, cum ar fi fotografii, videoclipuri, povești de succes etc. de către întregul personal. Organizează și încărcă periodic aceste materiale în dosare pe SharePoint pentru a facilita accesul și regăsirea lor. 
  • Participă la elaborarea materialelor care facilitează identificarea oportunităților de finanțare. 
  • Asistă managerul de linie în organizarea și desfășurarea activităților de vizibilitate în vederea producerii materialelor pentru comunicarea organizațională. 
  • Garantează confidențialitatea și consimțământul, coordonând în același timp comunicarea și implicarea cu titularii de drepturi. Asigură respectarea reglementărilor privind protecția datelor și oferă informații corespunzătoare minorilor și părinților/tutorilor legali ai acestora. 
  1. Organizarea și Programarea Activităților 
  • Colaborează cu membrii personalului pentru a proiecta și dezvolta programe și activități captivante și incluzive, adaptate nevoilor participanților actuali și viitori. 
  • Supraveghează planificarea și executarea la timp a activităților, alocând resurse umane și materiale pentru a facilita implementarea acestora. 
  • Oferă îndrumare și sprijin membrilor personalului pentru implementarea cu succes a activităților planificate. 
  • Se asigură că toate activitățile se aliniază și contribuie la scopurile, obiectivele și targeturile țintele proiectului. 
  1. Monitorizare și Raportare 
  • Realizează analize și evaluări periodice pentru a măsura eficacitatea activităților și pentru a identifica domeniile în care pot fi aduse îmbunătățiri. 
  • Gestionează mecanismul de feedback și de răspuns la plângeri din cadrul al Centrului Comunitar în colaborare cu ofițerul MEAL și cu echipa de Gen și Protecție. 
  • Menține un sistem de arhivare organizat, digital și non-digital, pentru toate documentele privind programul asigurând o clasificare precisă și o căutare ușoară a informațiilor. 
  • Asigură respectarea reglementărilor privind protecția datelor și a protocoalelor de confidențialitate atunci când gestionează informații sensibile. 
  • Sprijină colectarea datelor pentru evaluările și aprecierile proiectului, inclusiv sondaje inițiale, intermediare și finale. 
  • Se asigură că întregul personal compilează și livrează în mod corect și la timp instrumentele de monitorizare definite și indicatorii de monitorizare. 
  • Contribuie la întocmirea rapoartelor către donatori, a rapoartelor de monitorizare, a rapoartelor de progres, a prezentărilor și a propunerilor, furnizând informații și date relevante pentru activitățile Centrului Comunitar. 
  1. Alte atribuții  
  • Îndeplinește orice altă sarcină solicitată de managerul de linie. 
  1. PROFILUL SOLICITAT PENTRU POST 
  1. Calificări și experiență profesională 
  • Diplomă de licență într-un domeniu relevant, cum ar fi Dezvoltarea comunitară, Asistență Socială, Sociologie sau  alte domenii conexe. 
  • Experiență: Este necesară experiență de muncă în domeniul dezvoltării comunitare, al serviciilor sociale sau în domenii conexe. Aceasta presupune experiență în organizarea evenimentelor comunitare, în facilitarea discuțiilor de grup sau în lucrul cu diverse grupuri de persoane. 
  • Capacitate IT, cunoașterea instrumentelor Microsoft Office. 
  • Cunoașterea limbilor rusă și română sau ucraineană. 
  • Cunoașterea limbii engleze constituie un avantaj. 
  1. Abilități Personale  
  • Abilități interpersonale: Abilitatățile de a relaționa, de a construi parteneriate, de a stabili relații de încredere și de a colaborea cu membrii comunității și cu organizațiile sunt esențiale. 
  • Abilități organizatorice: Acest rol implică adesea coordonarea evenimentelor, gestionarea programelor și supravegherea utilizării Centrelor Comunitare. 
  • Competență culturală: Cunoașterea și înțelegerea diferențelor culturale și capacitatea de a lucra cu persoane din diferite medii culturale sunt importante pentru promovarea incluziunii și diversității în cadrul comunității, inclusiv și pentru combaterea discriminării. 
  • Capacitatea de a rezolva probleme. 
  • Cunoașterea resurselor comunitare: Cunoașterea resurselor locale, a serviciilor și a rețelelor de asistență. 
  1. Cerințe suplimentare: 
  • Coordonatoarea Centrului Comunitar trebuie să dispună  de un autoturism personal și de un permis de conducere valabil pentru a se deplasa independent în interes de serviciu. 

WeWorld este o organizație de oportunități egale și nu va permite discriminarea bazată pe vârstă, etnie, strămoși, gen, origine națională, dizabilitate, rasă, mărime, religie, orientare sexuală, origine socioeconomică sau orice alt statut interzis de legea în vigoare. 

 WeWorld are, de asemenea, o abordare de toleranță zero față de orice vătămare sau exploatare a unui copil sau a unui adult vulnerabil de către oricare dintre personalul nostru, persoanele sau partenerii noștri afiliați. Verificările de protecție fac parte din procesul de selecție. Angajamentul WeWorld față de instituirea unei organizații sigure începe cu procesul de recrutare al personalului, care include verificări meticuloase, precum verificările antecedentelor penale sau verificarea informațiilor condamnărilor anterioare, pentru a se asigura că copiii și persoanele vulnerabile sunt protejate și că abuzurile sunt prevenite. 

WeWorld promovează un loc de muncă prietenos, diversificat, fără discriminare și hărțuire și se așteaptă la cele mai înalte standarde de comportament din partea personalului său, căruia i se cere să adere la principiile și normele comportamentale definite în CoEC și Politicile Organizaționale. Codul de Etică și Conduită (CoEC), Politica privind Protecția împotriva Exploatării, Abuzului și Hărțuirii Sexuale (PSEAH), Salvgardarea Copilului și toate politicile organizaționale pot fi găsite aici: https://www.weworld.it/en/about-us/transparency.  

Coordonatoarea pentru Centru Comunitar trebuie să acționeze în permanență în conformitate cu sistemul de management al calității umanitare al WeWorld, inclusiv cu Codul de etică și conduită (CoEC) al WeWorld, cu PSEAH, cu politicile de protecție a copiilor, antifraudă și anticorupție, precum și cu standardul Parteneriatului pentru responsabilitate umanitară (HAP).  

Această descriere a postului este parte integrantă a contractului de muncă și prezintă responsabilitățile și așteptările asociate cu poziția de Coordonatoare pentru Centru Comunitar la WeWorld Moldova. Atât Organizația, cât și Angajatul sunt așteptați să respecte termenii și atribuțiile descrise în prezentul document. 

  1. PROCEDURA DE RECRUTARE  
  • (1) Preselecție pe baza cererii - (2) Interviu individual; 
  • Doar candidații selectați vor fi contactați pentru proba scrisă și/sau interviu. 
  1. DOCUMENTE NECESARE PENTRU CERERE 
  • O scrisoare de motivație adresată șefului misiunii. 
  • Un CV actualizat care să includă o listă de cel puțin trei (03) referințe de la angajatorii precedenți\șefi ierarhici (trebuie precizate numerele de telefon și adresele de e-mail ale acestora). De asemenea, trebuie specificate datele (de început și de sfârșit) ale diferitelor posturi ocupate.  
  • Primirea aplicațiilor numai prin e-mail: md.hr@weworld.it, menționând titlul postului în subiect. 
  • Recrutarea este deschisă până la miezul nopții 31/07/2024. 
  • Doar candidații selectați vor fi contactați pentru o analiză suplimentară.