BNM anunță concurs pentru postul vacant de expert principal responsabil de supraveghere bancară continuă
Cerințe minime obligatorii pentru candidați:
1) Studii şi experiență:
- Studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul economic cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare; În cazul unei note de studii generale mai mici de 8, condiția se consideră a fi întrunită dacă candidatul are o experiență de minim 5 ani în domeniul bancar. Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obţinute în ţara şi/sau instituţiile de învăţămînt respective;
- Stagiul în domeniul financiar-bancar nu mai puțin de trei ani;
- Cunoașterea cadrului de supraveghere bancară din Republica Moldova;
- Abilități de analiză și sinteză pornind de la un volum semnificativ de date și informații;
- Cunoașterea limbii române - fluent și a limbii engleze - cel puțin la nivel intermediar;
- Cunoștințe aprofundate de utilizare a aplicațiilor Microsoft Office.
2) Competente comportamentale:
- Orientare către performanță;
- Comunicare eficientă;
- Cooperare;
- Integritate organizațională;
- Gândire conceptuală.
Principalele atribuții ale expertului principal al Direcției supraveghere continuă, Departamentul supraveghere bancară;
- Asigură schimbul de cunoștințe și experiență cu membrii echipei responsabile de bancă;
- Elaborarea rapoartelor privind evaluarea activității băncilor conform prevederilor Metodologiei de supraveghere și evaluare a activității băncilor;
- Monitorizarea profilului de risc al băncilor, inclusiv supravegherea riscului de credit prin monitorizarea portofoliilor băncilor;
- Procesarea, monitorizarea și analiza informației obținute de la bănci sub formă de rapoarte;
- Evaluarea situației financiare a băncilor/sectorului bancar;
- Examinarea și analiza rapoartelor auditului extern efectuat în bănci;
- Identificarea și evaluarea riscurilor în activitatea băncilor prin monitorizarea lichidității şi valorii depozitelor în baza rapoartelor zilnice prezentate de către bănci;
- Evaluarea planurilor de redresare prezentate de bănci;
- Alte atribuții conform fișei postului.
Beneficiile oferite de BNM:
- Experiență profesională într-o bancă centrală;
- Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
- Mediu de muncă modern și prietenos;
- Procese de activitate digitalizate;
- Flexibilitate în programul de muncă;
- Pachet salarial competitiv;
- Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termenul pentru depunerea CV-urilor este: 2 iulie 2024.
! Depunerea CV-ului: Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit. Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-158 sau 022- 822-245.
Vor fi contactate doar persoanele care întrunesc condițiile concursului.
TEMATICA
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a Moldovei;
- Cadrul legal al activității bancare în Republica Moldova;
- Riscurile specifice și Profilul de risc al băncilor.
BIBLIOGRAFIA
- Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr. 548-XIII din 21.07.1995;
- Legea privind activitatea băncilor nr. 202 din 06.10.2017;
- Legea privind redresarea și rezoluția băncilor nr. 232 din 03.10.2016;
- Regulamentul privind cadrul de administrare a activității băncilor, aprobat prin HCE al BNM nr. 322 din 20.12.2018;
- Regulamentul cu privire la clasificarea activelor şi angajamentelor condiţionale, aprobat prin HCA al BNM nr.231 din 27.10.2011;
- Regulamentul cu privire la lichiditatea băncii, aprobat de CA al BNM, proces - verbal nr. 28 din 08.08.1997;
- Metodologia de supraveghere și evaluare a activității băncilor (SREP).
Mai multe posturi vacante găsește pe link-ul de mai jos