Concurs pentru ocuparea funcției publice de execuție: specialist/ă principal/ă (C 20), Direcția gestionarea documentelor și audiență
Scopul general al funcţiei:
Contribuirea la asigurarea unui management eficient al informației, a circuitului documentelor, corespondenței, contribuirea la examinarea cererilor înregistrate potrivit cerințelor de admisibilitate și gestionarea sistemului electronic de evidență (realizarea evidenței electronice) a documentelor parvenite în adresa OAP
Sarcinile de bază:
- Implementarea politicilor în domeniul asigurării comunicării instituționale și interinstituționale;
- Întocmirea demersurilor/interpelărilor către autoritățile publice pentru verificarea nivelului de întrunire a condițiilor de admisibilitate a cererii;
- Solicitarea informațiilor suplimentare de la persoanele ce au depus cereri să elucideze neclaritățile de intervin în procesul examinării primare a cererii;
- Monitorizează termenul de examinare a cererilor și asigură expedierea răspunsurilor, în termenul prevăzut de lege;
- Exercitarea controlului privind aplicarea legislației referitoare la managementul documentelor în cadru Oficiului;
- Organizarea și implementarea procesului de management al documentelor.
Salarizare: conform Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.
Codul funcției A2169, clasa inițială de salarizare 65, coeficientul 3,81 – salariul de bază 9530,0 lei (se adaugă sporul în valoare fixă 1300 lei, plus creștere în funcție de vechime, sporuri pentru performanțe profesionale, premii unice ).
Program de muncă: 8 ore/zi, luni-vineri, posibil deplasări în teritoriu și peste hotare.
Locul de muncă: or. Chișinău.
- Cerințe generale și specifice față de candidați
2.1. Cerințe generale, conform Legii nr. 158/2008 privind funcția publică și statutul funcționarului public:
- deține cetățenia Republicii Moldova;
- posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv, în limitele stabilite de lege;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
- este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă - studii superioare de licență, ciclul I (nivelul 6 ISCED) sau echivalente în domeniul drept sau alte domenii conexe;
- în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art.64 alin.(1) lit. a) şi b) din Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
- nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
2.2. Cerințe specifice, conform Clasificatorului unic al funcțiilor publice și ale fișei postului:
- Experiență profesională, minimum 1 an în domeniu;
Cunoștințe:
- standardele internaționale și regionale în domeniu drepturilor omului;
- sistemul internațional și regional de protecție a drepturilor omului;
- abordarea bazată pe drepturile omului (ABDO);
Abilități:
- analiză și sinteză;
- înțelegere a problemelor sistemice;
- întocmire de note/ rapoarte;
- operare la calculator: Word, Excel, Power Point, Internet.
3. Bibliografia concursului pentru ocuparea funcției publice vacante
1. Legea cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public nr.158/2008;
2. Legea cu privire la Avocatul Poporului (Ombudsmanul) nr.52/2014;
3. Legea pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Oficiului Avocatului Poporului nr.164/2015;
4. Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale;
5.Codul administrativ al Republicii Moldova;
6. Legea privind accesul la informațiile de interes public nr. 148/2023;
7. Hotărârea Guvernului nr.618/1993 pentru aprobarea Regulilor de întocmire a documentelor organizatorice şi de dispoziţie şi Instrucţiunii-tip cu privire la ţinerea lucrărilor de secretariat în organele administraţiei publice centrale de specialitate şi ale autoadministrării locale ale Republicii Moldova
Surse de informare:
1. www.legis.md (Cadrul normativ al Republicii Moldova);
2. www.echr.coe.int (Ghiduri tematice și jurisprudența CtEDO privind aplicarea Convenției pentru
apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale);
3. https://digitallibrary.un.org ( i. Practica aplicării Convenției Internaționale privind drepturile copilului; ii. Practica aplicării Convenției privind drepturile persoanelor cu dizabilități; În special, Comentariile generale ale Comitetelor de profil ale ONU).
4. Lista documentelor care trebuie prezentate personal/ prin poştă/ prin e-mail
- formularul de participare completat, poate fi descărcat aici: http://ombudsman.md/transparenta/functii-vacante/informatii-suplimentare/ ;
- copia buletinului de identitate;
- copiile actelor de studii și ale certificatelor de absolvire a stagiilor de formare/ dezvoltare profesională continuă;
- documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă/ certificate cu privire la activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative;
- certificatul medical;
- cazier judiciar;
- documente care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar.
Data-limită pentru depunerea documentelor solicitate:
02 mai 2024
Adresa poștală: mun. Chișinău, str. Calea Ieșilor, 11/3
Date de contact: 022 23 48 00, 060002646
e-mail: eleonora.codjebas@ombudsman.md
Persoana de contact: Codjebaș Eleonora
Documentele necesare pentru participare la concurs pot fi completate, după cum urmează:
Formularul de participare (pe pagina oficială a autorității: www.ombudsman.md )
Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.
În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau email, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere, poate fi descărcat aici: http://ombudsman.md/transparenta/functii-vacante/informatii-suplimentare/ ,în acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.