Concurs pentru ocuparea funcției publice de execuție: Consultant/ă principal/ă Direcția examinarea cererilor și protecția persoanelor

Concurs pentru ocuparea funcției publice de execuție: Consultant/ă principal/ă Direcția examinarea cererilor și protecția persoanelor

Scopul general al funcţiei:

Contribuirea la asigurarea exercitării atribuțiilor legale ale Avocatului Poporului prin examinarea și investigarea cazurilor acceptate spre examinare, în mod obiectiv, imparțial și conform procedurii standardizate. 

Sarcinile de bază:

  1. Participarea în procesul de evaluare a politicilor naționale privind drepturile omului, urmare examinării cererilor a căror subiect îl constituie potențiale încălcări ale drepturilor și libertăților omului;
  2. Elaborarea propunerilor de avizare a proiectelor actelor normative în vederea asigurării protecției persoanelor pe teritoriul Republicii Moldova;
  3. Examinarea cererilor de complexitate înaltă și asigurarea intervențiilor ex-officio cu privire la potențiale încălcări ale drepturilor și libertăților omului;
  4. Identificarea problemelor sistemice și/sau de sistem care generează potențiale riscuri de încălcare a drepturilor omului, urmare examinării cererilor de complexitate înaltă;
  5. Elaborarea rapoartelor speciale în cazurile de constatare a încălcării în masă sau grave ale drepturilor şi libertăților omului, conform domeniului de competență;
  6. Contribuirea la procesul de promovare a drepturilor şi libertăților omului;
  7. Participarea la realizarea sarcinilor complexe conform atribuțiilor Avocatului Poporului/Avocatului Poporului pentru drepturile copilului.

Salarizare:  conform Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.

Codul funcției A2109, clasa inițială de salarizare 75, coeficientul 4,70 – salariul de bază 11750,0 lei (se adaugă sporul în valoare fixă 1300 lei, plus creștere în funcție de vechime, sporuri pentru performanțe profesionale, premii unice ).

Program de muncă: 8 ore/zi, luni-vineri, posibil deplasări în teritoriu și peste hotare.

Locul de muncă: or. Chișinău.

  1. Cerințe generale și specifice față de candidați

 

2.1. Cerințe generale, conform Legii nr. 158/2008 privind funcția publică și statutul funcționarului public:

  • deține cetățenia Republicii Moldova;
  • posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv, în limitele stabilite de lege;
  • are capacitate deplină de exercițiu;
  • nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
  • este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice;
  • are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă - studii superioare de licență, ciclul I (nivelul 6 ISCED) sau echivalente în domeniul drept;
  • în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art.64 alin.(1) lit. a) şi b) din Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
  • nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
  • nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
  • nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

2.2. Cerințe specifice, conform Clasificatorului unic al funcțiilor publice și ale fișei postului:

  • Experiență profesională, minimum 1,5 an în domeniu;

Cunoștințe:

  • standardele internaționale și regionale în domeniu drepturilor omului;
  • sistemul internațional și regional de protecție a drepturilor omului;
  • abordarea bazată pe drepturile omului (ABDO);
  • o limbă de circulație internațională (nivelul B1).

Abilități:

  • analiză și sinteză;
  • înțelegere a problemelor sistemice;
  • întocmire de note/ rapoarte;
  • operare la calculator: Word, Excel, Power Point, Internet.

3. Bibliografia concursului pentru ocuparea funcției publice vacante

 1. Legea cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public nr.158/2008;

2. Legea cu privire la Avocatul Poporului (Ombudsmanul) nr.52/2014;

3. Legea nr. 165/2023 privind avertizorii de integritate;

4. Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale;

5. Declarația Universală a Drepturilor Omului;

6. Pactele Internaționale cu privire la drepturile economice, sociale și culturale și cu privire la drepturile civile și politice

7. Legea privind accesul la informațiile de interes public nr. 148/2023;

Surse de informare:

1. www.legis.md  (Cadrul normativ al Republicii Moldova);

2. www.echr.coe.int  (Ghiduri tematice și jurisprudența CtEDO privind aplicarea Convenției pentru

apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale);

3. https://digitallibrary.un.org   ( i. Practica aplicării Convenției Internaționale privind drepturile copilului; ii. Practica aplicării Convenției privind drepturile persoanelor cu dizabilități; În special, Comentariile generale ale Comitetelor de profil ale ONU).

 

 4. Lista documentelor care trebuie prezentate personal/ prin poştă/ prin e-mail

  • documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă/ certificate cu privire la activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative;
  • certificatul medical;
  • cazier judiciar;
  • documente care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar.

Data-limită pentru depunerea documentelor solicitate:

02 mai 2024

Adresa poștală: mun. Chișinău, str. Calea Ieșilor, 11/3

Date de contact: 022 23 48 00, 060002646

e-mail:  eleonora.codjebas@ombudsman.md

Persoana de contact: Codjebaș Eleonora

Documentele necesare pentru participare la concurs pot fi completate, după cum urmează:

Formularul de participare (pe pagina oficială a autorității: www.ombudsman.md )

Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.

În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau email, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere, poate fi descărcat aici:  http://ombudsman.md/transparenta/functii-vacante/informatii-suplimentare/  ,în acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.