Concurs pentru ocuparea funcției publice de execuție: Consultant/ă principal/ă Direcția examinarea cererilor și protecția persoanelor
Scopul general al funcţiei:
Contribuirea la asigurarea exercitării atribuțiilor legale ale Avocatului Poporului prin examinarea și investigarea cazurilor acceptate spre examinare, în mod obiectiv, imparțial și conform procedurii standardizate.
Sarcinile de bază:
- Participarea în procesul de evaluare a politicilor naționale privind drepturile omului, urmare examinării cererilor a căror subiect îl constituie potențiale încălcări ale drepturilor și libertăților omului;
- Elaborarea propunerilor de avizare a proiectelor actelor normative în vederea asigurării protecției persoanelor pe teritoriul Republicii Moldova;
- Examinarea cererilor de complexitate înaltă și asigurarea intervențiilor ex-officio cu privire la potențiale încălcări ale drepturilor și libertăților omului;
- Identificarea problemelor sistemice și/sau de sistem care generează potențiale riscuri de încălcare a drepturilor omului, urmare examinării cererilor de complexitate înaltă;
- Elaborarea rapoartelor speciale în cazurile de constatare a încălcării în masă sau grave ale drepturilor şi libertăților omului, conform domeniului de competență;
- Contribuirea la procesul de promovare a drepturilor şi libertăților omului;
- Participarea la realizarea sarcinilor complexe conform atribuțiilor Avocatului Poporului/Avocatului Poporului pentru drepturile copilului.
Salarizare: conform Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.
Codul funcției A2109, clasa inițială de salarizare 75, coeficientul 4,70 – salariul de bază 11750,0 lei (se adaugă sporul în valoare fixă 1300 lei, plus creștere în funcție de vechime, sporuri pentru performanțe profesionale, premii unice ).
Program de muncă: 8 ore/zi, luni-vineri, posibil deplasări în teritoriu și peste hotare.
Locul de muncă: or. Chișinău.
- Cerințe generale și specifice față de candidați
2.1. Cerințe generale, conform Legii nr. 158/2008 privind funcția publică și statutul funcționarului public:
- deține cetățenia Republicii Moldova;
- posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv, în limitele stabilite de lege;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
- este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă - studii superioare de licență, ciclul I (nivelul 6 ISCED) sau echivalente în domeniul drept;
- în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art.64 alin.(1) lit. a) şi b) din Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
- nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
2.2. Cerințe specifice, conform Clasificatorului unic al funcțiilor publice și ale fișei postului:
- Experiență profesională, minimum 1,5 an în domeniu;
Cunoștințe:
- standardele internaționale și regionale în domeniu drepturilor omului;
- sistemul internațional și regional de protecție a drepturilor omului;
- abordarea bazată pe drepturile omului (ABDO);
- o limbă de circulație internațională (nivelul B1).
Abilități:
- analiză și sinteză;
- înțelegere a problemelor sistemice;
- întocmire de note/ rapoarte;
- operare la calculator: Word, Excel, Power Point, Internet.
3. Bibliografia concursului pentru ocuparea funcției publice vacante
1. Legea cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public nr.158/2008;
2. Legea cu privire la Avocatul Poporului (Ombudsmanul) nr.52/2014;
3. Legea nr. 165/2023 privind avertizorii de integritate;
4. Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale;
5. Declarația Universală a Drepturilor Omului;
6. Pactele Internaționale cu privire la drepturile economice, sociale și culturale și cu privire la drepturile civile și politice
7. Legea privind accesul la informațiile de interes public nr. 148/2023;
Surse de informare:
1. www.legis.md (Cadrul normativ al Republicii Moldova);
2. www.echr.coe.int (Ghiduri tematice și jurisprudența CtEDO privind aplicarea Convenției pentru
apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale);
3. https://digitallibrary.un.org ( i. Practica aplicării Convenției Internaționale privind drepturile copilului; ii. Practica aplicării Convenției privind drepturile persoanelor cu dizabilități; În special, Comentariile generale ale Comitetelor de profil ale ONU).
4. Lista documentelor care trebuie prezentate personal/ prin poştă/ prin e-mail
- formularul de participare completat, poate fi descărcat aici: http://ombudsman.md/transparenta/functii-vacante/informatii-suplimentare/ ;
- copia buletinului de identitate;
- copiile actelor de studii și ale certificatelor de absolvire a stagiilor de formare/ dezvoltare profesională continuă;
- documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă/ certificate cu privire la activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative;
- certificatul medical;
- cazier judiciar;
- documente care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar.
Data-limită pentru depunerea documentelor solicitate:
02 mai 2024
Adresa poștală: mun. Chișinău, str. Calea Ieșilor, 11/3
Date de contact: 022 23 48 00, 060002646
e-mail: eleonora.codjebas@ombudsman.md
Persoana de contact: Codjebaș Eleonora
Documentele necesare pentru participare la concurs pot fi completate, după cum urmează:
Formularul de participare (pe pagina oficială a autorității: www.ombudsman.md )
Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.
În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau email, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere, poate fi descărcat aici: http://ombudsman.md/transparenta/functii-vacante/informatii-suplimentare/ ,în acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Alte anunturi de angajare
- Program Officer - Moldova
- AO Asociația pentru Abilitarea Copilului și Familiei ”AVE Copiii” angajează Asistent(ă) social(ă) la Centrul de plasament temporar pentru persoane strămutate de pe teritoriul altor state din s. Cărpineni, str. Gagarin 7, r. Hîncești.
- Extended application period: Intersos Moldova is announcing the ToR for the Trainings on Romani history, culture and traditions for health workers
- Skat Moldova Foundation is hiring an Office Manager
- Career guidance National Consultant
- Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului anunță concurs pentru funcția de specialist superior, Secția evaluare riscuri și analiză, Fondul pentru antreprenoriat și creștere economică a Moldovei
- CNTM lansează concurs de selectare a unui expert/expertă în domeniul politicilor publice din perspectiva agendei de tineret
- USAID MISRA is looking for a Legal Consultant
- Project Assistant (NPSA-5) – E-learning Project
- Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului anunță concurs pentru funcția de specialist principal, Secția formare antreprenorială