Organizații vizate:
Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
Concurs pentru ocuparea funcției publice de conducere: șef/șefă adjunct/ă a Direcţiei promovarea drepturilor omului şi comunicare
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
Scopul general al funcţiei:
Asigurarea implementării eficiente a activităților de promovare a drepturilor omului în societate, promovarea imaginii pozitive a Instituției Avocatului Poporului, asigurarea transparenței în activitatea Avocatului Poporului și a Oficiului Avocatului Poporului (OAP).
Sarcinile de bază:
1. Elaborarea planului activităţilor de promovare/instruire în domeniul drepturilor şi libertăţilor omului;
2. Coordonarea procesului de organizare, monitorizare, evaluare, după caz, și raportare a activităților de informare/instruire în domeniul drepturilor şi libertăţilor omului;
3. Organizarea procesului de elaborare a programelor educaționale formale și non-formale în domeniul drepturilor omului;
4. Participarea la organizarea, coordonarea şi realizarea activităților de promovare a drepturilor şi libertăţilor omului, în conformitate cu planul de acţiuni al OAP;
5. Realizarea sarcinilor complexe conform atribuţiilor Avocatului Poporului/Avocatului Poporului pentru drepturile copilului.
6. Asigurarea funcționalității/actualizării informațiilor referitoare la activitatea OAP, platformele informaționale (site, rețele sociale);
7. Conducerea/managementul Direcţiei promovarea drepturilor omului şi comunicare în absența șefului direcției.
Salarizare:
conform Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.
Codul funcției A2028, clasa inițială de salarizare 95, coeficientul 7,14 – salariul de bază 17850,0 lei brut;
(se adaugă sporul în valoare fixă 1300 lei, plus creștere în funcție de vechime în funcție publică, sporuri pentru performanțe profesionale, premii unice ).
Program de muncă: 8 ore/zi, luni-vineri, posibil deplasări în teritoriu și peste hotare.
- Cerințe generale și specifice față de candidați
2.1. Cerințe generale, conform Legii nr. 158/2008 privind funcția publică și statutul funcționarului public:
- deține cetățenia Republicii Moldova;
- posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv, în limitele stabilite de lege;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
- este apt/ă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă – superioare, de licență sau echivalente în domeniul jurnalism și comunicare, relații internaționale, științe politice, filologie, limbi străine.
- în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art.64 alin.(1) lit. a), b) și f) din
Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
- nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
2.2. Cerințe specifice, conform Clasificatorului unic al funcțiilor publice și ale fișei postului:
- Experiență profesională demonstrată în domeniu promovării, relației cu publicul, comunicării jurnalismului sau alte domenii relevante exercitării sarcinilor funcției - minimum 3 ani;
- cunoaşterea limbii engleze - nivel B2;
- abilităţi de utilizare a computerului: Word, Excel, Power Point, Internet, web, rețele sociale pe aspecte de promovare și comunicare, aplicații de editare/machetare etc
Cunoștințe:
- cadrul normativ în domeniile de competență ale OAP și din serviciul public;
- management, managementul resurselor umane, management financiar și control;
- teorie organizațională, elemente de psihologie managerială;
- cunoștințe privind abordarea bazată pe drepturile omului (ABDO)
- standardele internaționale în domeniul drepturilor omului;
- sistemul internațional și regional de protecție a drepturilor omului;
- limba engleză la nivelul B2.
Abilități:
- analiză şi sinteză;
- planificare, organizare, monitorizare, control, evaluare, motivare;
- luare a deciziilor;
- raportare;
- investigare și înțelegere a situațiilor problemă;
- soluționare de probleme și conflicte;
- artă oratorică;
- comunicare eficientă/asertivă;
- lucru în echipă;
- cooperare și colaborare;
- mobilizare de sine și mobilizare a echipei;
- responsabilizare;
- gestionare a emoțiilor;
- concentrare/rezistență în condiții de stres;
- auto-evaluare ;
- întocmire de note/rapoarte, elaborare de texte/documente de complexitate înaltă;
- artă oratorică;
- operare și utilizare a bazei de date HUDOC și a programului HELP;
- operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet etc
3. Bibliografia concursului pentru ocuparea funcției publice vacante
Acte normative în domeniul serviciului public
- Legea nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
Acte normative în domeniul autorității publice
- Legea nr. 52/2014 cu privire la Avocatul Poporului (Ombudsmanul)
- Regulamentul de organizare și funcționare a Oficiului Avocatului Poporului, aprobat prin Legea nr. 164/2015
Principii instituționale și acte normative în domeniul de specialitate:
- Rezoluția ONU cu privire la Instituțiile Naționale pentru promovarea și protecția drepturilor omului, (Principiile de la Paris)
- Declarația Universală a Drepturilor Omului
- Legea nr.64/2010 cu privire la libertatea de exprimare
- Legea nr. 939/2000 cu privire la activitatea editorială
Surse de informare:
1. www.legis.md (cadrul normativ al Republicii Moldova);
2. www.ombudsman.md (pagina-web a Oficiului Avocatului Poporului).
4. Lista documentelor care trebuie prezentate personal/ prin poştă/ prin e-mail
- formularul de participare completat, poate fi descărcat aici: http://ombudsman.md/transparenta/functii-vacante/informatii-suplimentare/ ;
- copia buletinului de identitate;
- copiile actelor de studii și ale certificatelor de absolvire a stagiilor de formare/ dezvoltare profesională continuă;
- documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă/ certificate cu privire la activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative;
- certificatul medical;
- cazier judiciar;
- documente care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar.
Data-limită pentru depunerea documentelor solicitate:
02 mai 2024
Adresa poștală: mun. Chișinău, str. Calea Ieșilor, 11/3
Date de contact: 022 23 48 00, 060002646
e-mail: eleonora.codjebas@ombudsman.md
Persoana de contact: Codjebaș Eleonora
Documentele necesare pentru participare la concurs pot fi completate, după cum urmează:
Formularul de participare (pe pagina oficială a autorității: www.ombudsman.md )
Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.
În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau email, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere, poate fi descărcat aici: http://ombudsman.md/transparenta/functii-vacante/informatii-suplimentare/ ,în acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
- Norwegian Refugee Council angajează Partnership Coordinator Moldova
- UCIPE (Proiectul PEEM) Specialist Aspecte Sociale și Implicarea Părților Interesate
- Instituția Publică Centrul Național pentru Energie Durabilă anunță concurs pentru ocuparea funcției vacante de specialist principal în cadrul Fondului pentru Eficiență Energetică în sectorul Rezidențial din Moldova
- BNM angajează expert/ă consultant/ă responsabil/ă de achiziții publice
- IDLO Moldova Seeks Programme Coordinator
Angajări pe Telegram
Nu pierdeți niciun anunț de angajare postat pe site! Urmăriți Canalul dedicat pe Telegram:

Top organizatii
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md





