Concurs pentru ocuparea funcției publice de conducere: șef/șefă adjunct/ă a Direcţiei promovarea drepturilor omului şi comunicare
Scopul general al funcţiei:
Asigurarea implementării eficiente a activităților de promovare a drepturilor omului în societate, promovarea imaginii pozitive a Instituției Avocatului Poporului, asigurarea transparenței în activitatea Avocatului Poporului și a Oficiului Avocatului Poporului (OAP).
Sarcinile de bază:
1. Elaborarea planului activităţilor de promovare/instruire în domeniul drepturilor şi libertăţilor omului;
2. Coordonarea procesului de organizare, monitorizare, evaluare, după caz, și raportare a activităților de informare/instruire în domeniul drepturilor şi libertăţilor omului;
3. Organizarea procesului de elaborare a programelor educaționale formale și non-formale în domeniul drepturilor omului;
4. Participarea la organizarea, coordonarea şi realizarea activităților de promovare a drepturilor şi libertăţilor omului, în conformitate cu planul de acţiuni al OAP;
5. Realizarea sarcinilor complexe conform atribuţiilor Avocatului Poporului/Avocatului Poporului pentru drepturile copilului.
6. Asigurarea funcționalității/actualizării informațiilor referitoare la activitatea OAP, platformele informaționale (site, rețele sociale);
7. Conducerea/managementul Direcţiei promovarea drepturilor omului şi comunicare în absența șefului direcției.
Salarizare:
conform Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.
Codul funcției A2028, clasa inițială de salarizare 95, coeficientul 7,14 – salariul de bază 17850,0 lei brut;
(se adaugă sporul în valoare fixă 1300 lei, plus creștere în funcție de vechime în funcție publică, sporuri pentru performanțe profesionale, premii unice ).
Program de muncă: 8 ore/zi, luni-vineri, posibil deplasări în teritoriu și peste hotare.
- Cerințe generale și specifice față de candidați
2.1. Cerințe generale, conform Legii nr. 158/2008 privind funcția publică și statutul funcționarului public:
- deține cetățenia Republicii Moldova;
- posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv, în limitele stabilite de lege;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
- este apt/ă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă – superioare, de licență sau echivalente în domeniul jurnalism și comunicare, relații internaționale, științe politice, filologie, limbi străine.
- în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art.64 alin.(1) lit. a), b) și f) din
Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
- nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
2.2. Cerințe specifice, conform Clasificatorului unic al funcțiilor publice și ale fișei postului:
- Experiență profesională demonstrată în domeniu promovării, relației cu publicul, comunicării jurnalismului sau alte domenii relevante exercitării sarcinilor funcției - minimum 3 ani;
- cunoaşterea limbii engleze - nivel B2;
- abilităţi de utilizare a computerului: Word, Excel, Power Point, Internet, web, rețele sociale pe aspecte de promovare și comunicare, aplicații de editare/machetare etc
Cunoștințe:
- cadrul normativ în domeniile de competență ale OAP și din serviciul public;
- management, managementul resurselor umane, management financiar și control;
- teorie organizațională, elemente de psihologie managerială;
- cunoștințe privind abordarea bazată pe drepturile omului (ABDO)
- standardele internaționale în domeniul drepturilor omului;
- sistemul internațional și regional de protecție a drepturilor omului;
- limba engleză la nivelul B2.
Abilități:
- analiză şi sinteză;
- planificare, organizare, monitorizare, control, evaluare, motivare;
- luare a deciziilor;
- raportare;
- investigare și înțelegere a situațiilor problemă;
- soluționare de probleme și conflicte;
- artă oratorică;
- comunicare eficientă/asertivă;
- lucru în echipă;
- cooperare și colaborare;
- mobilizare de sine și mobilizare a echipei;
- responsabilizare;
- gestionare a emoțiilor;
- concentrare/rezistență în condiții de stres;
- auto-evaluare ;
- întocmire de note/rapoarte, elaborare de texte/documente de complexitate înaltă;
- artă oratorică;
- operare și utilizare a bazei de date HUDOC și a programului HELP;
- operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet etc
3. Bibliografia concursului pentru ocuparea funcției publice vacante
Acte normative în domeniul serviciului public
- Legea nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public
Acte normative în domeniul autorității publice
- Legea nr. 52/2014 cu privire la Avocatul Poporului (Ombudsmanul)
- Regulamentul de organizare și funcționare a Oficiului Avocatului Poporului, aprobat prin Legea nr. 164/2015
Principii instituționale și acte normative în domeniul de specialitate:
- Rezoluția ONU cu privire la Instituțiile Naționale pentru promovarea și protecția drepturilor omului, (Principiile de la Paris)
- Declarația Universală a Drepturilor Omului
- Legea nr.64/2010 cu privire la libertatea de exprimare
- Legea nr. 939/2000 cu privire la activitatea editorială
Surse de informare:
1. www.legis.md (cadrul normativ al Republicii Moldova);
2. www.ombudsman.md (pagina-web a Oficiului Avocatului Poporului).
4. Lista documentelor care trebuie prezentate personal/ prin poştă/ prin e-mail
- formularul de participare completat, poate fi descărcat aici: http://ombudsman.md/transparenta/functii-vacante/informatii-suplimentare/ ;
- copia buletinului de identitate;
- copiile actelor de studii și ale certificatelor de absolvire a stagiilor de formare/ dezvoltare profesională continuă;
- documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă/ certificate cu privire la activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative;
- certificatul medical;
- cazier judiciar;
- documente care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar.
Data-limită pentru depunerea documentelor solicitate:
02 mai 2024
Adresa poștală: mun. Chișinău, str. Calea Ieșilor, 11/3
Date de contact: 022 23 48 00, 060002646
e-mail: eleonora.codjebas@ombudsman.md
Persoana de contact: Codjebaș Eleonora
Documentele necesare pentru participare la concurs pot fi completate, după cum urmează:
Formularul de participare (pe pagina oficială a autorității: www.ombudsman.md )
Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.
În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau email, această prevedere se aplică la data desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere, poate fi descărcat aici: http://ombudsman.md/transparenta/functii-vacante/informatii-suplimentare/ ,în acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.