BNM anunță concurs pentru postul vacant de expert principal, pe durată determinată, responsabil de supraveghere bancară continuă (transparența acționarilor)
Cerințe minime obligatorii pentru candidați:
1) Studii şi experiență:
- Studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul economic cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare. Pentru persoanele cu diplome de studii obținute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obținute în țară și/sau instituțiile de învățământ respective;
- Stagiul în domeniul financiar-bancar nu mai puțin de 3 ani;
- Cunoașterea cadrului de supraveghere bancară din Republica Moldova;
- Abilități de analiză și sinteză pornind de la un volum semnificativ de date și informații;
- Cunoașterea limbii române - fluent și a limbii engleze - cel puțin la nivel intermediar;
- Cunoștințe aprofundate de utilizare a aplicațiilor Microsoft Office.
2) Competente comportamentale:
- Orientare către performanță;
- Comunicare eficientă;
- Cooperare;
- Integritate organizațională;
- Gândire conceptuală.
Principalele atribuții ale expertului principal al Direcției supraveghere continuă, Departamentul supraveghere bancară;
- Monitorizează evoluția în structura acționariatului la nivel de sector și, în dependenţă de băncile atribuite;
- Elaborează propunerile sau proiectele HCE privind aplicarea sancţiunilor şi/sau măsurilor de remediere în domeniul transparenței acționarilor;
- Examinează informațiile prezentate la solicitarea BNM, despre identitatea deţinătorilor direcţi şi indirecţi de dețineri calificate şi nivelul acestora, în dependență de băncile atribuite;
- Examinează informațiile despre orice dobândire sau înstrăinare directă sau indirectă a deținerilor în capitalul social al băncii şi despre orice fapte sau circumstanţe care generează suspiciunea că asemenea dobândire sau înstrăinare a avut loc fără respectarea legii şi a actelor normative ale BNM;
- Participă la elaborarea propunerilor de modificare a reglementărilor în domeniul transparenței acționarilor;
- Acordă, la necesitate, consultaţii băncilor în domeniul transparenței acționarilor;
- Efectuează controlul respectării de către bănci și acționarii acestora a cerinţelor Legii privind activitatea băncilor, precum şi ale actelor normative în domeniul supravegherii bancare;
- Alte atribuții conform fișei postului.
Beneficiile oferite de BNM:
- Experiență profesională într-o bancă centrală
- Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională
- Mediu de muncă modern și prietenos
- Flexibilitate în programul de muncă
- Procese de activitate digitalizate
- Pachet salarial competitiv
- Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști
Termenul pentru depunerea CV-urilor este: 05 septembrie 2023.
! Depunerea CV-ului: Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit. Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-158 sau 022- 822-245.
Vor fi contactate doar persoanele care întrunesc condițiile concursului.
Recomandăm studierea bibliografiei înainte de a fi invitat la concurs.
TEMATICA
- Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a Moldovei;
- Cadrul legal al activității bancare în Republica Moldova;
- Riscurile specifice și Profilul de risc al băncilor.
BIBLIOGRAFIA
- Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr. 548-XIII din 21.07.1995;
- Legea privind activitatea băncilor nr. 202 din 06.10.2017;
- Regulamentul cu privire la deținerea cotelor de participare în capitalul social al băncii nr.127 din 27.06.2013;
- Regulamentul privind cadrul de administrare a activității băncii aprobat prin HCE al BNM nr.146 din 7 iunie 2017.
Mai multe posturi vacante găsește pe link-ul de mai jos
https://www.bnm.md/ro/content/recrutare-0
Alte anunturi de angajare
- Instituția Publică Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului anunță concurs pentru funcția de specialist principal/specialistă principală, Unitatea de Impementare Programe, Direcția Relații Beneficiari Programe
- Cererere de exprimare a interesului: Coordonator componente de proiect în cadrul Asociației Obștești „EcoContact”
- National Monitoring and Reporting Consultant
- Events Manager (Full time) for EU Project
- Evidence and Learning Coordinator: BRIC
- CRS Moldova is hiring MEAL Officer Accommodation
- Caritas Moldova angajeaza Asistent Social
- Extended Deadline: Communications and Outreach Specialist. USAID-funded Effective Justice Project in Moldova
- APSCF selectează prestator de servicii internațional (România), persoană fizică sau juridică pentru acordarea de asistență tehnică (instruire/mentorat/coaching) în domeniul advocacy bazat pe dovezi
- #DreamupsAngajează expert/ă în Design Thinking