Organizații vizate:
Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
Termen Extins: Internews în Moldova caută un expert/o expertă, organizație, companie de cercetare pentru analiza în profunzime a trei sondaje naționale privind percepția publicului despre mass-media (RO/RU/ENG)
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
RO
Termen limită: 20 Februarie 2023
Pentru: expert/expertă, organizație, companie de cercetare locale sau internaționale
Context
Internews în Moldova, cu suportul companiei de consultanță Magenta Consulting, realizează trei studii de piață pentru evaluarea de bază, intermediară și de final a percepției publicului despre mass-media, educația media și obiceiurile populației de consum a știrilor. Studiile de piață relevă care sunt sursele de informare în care cetățenii Republicii Moldova au cea mai mare și cea mai mică încredere, cum preferă să primească și să împărtășească informații și care sunt sursele/platformele media cărora le acordă cea mai mare atenție. Primul studiu de piață, realizat în anul 2018, servește drept evaluare de bază a preferințelor și a percepțiilor publicului în raport cu mass-media. Cel de-al doilea studiu de piață, realizat în anul 2020, s-a bazat pe răspunsurile colectate în baza întrebărilor similare ale studiului realizat în anul 2018, pentru a putea analiza tendințele de schimbare în comportamentul și atitudinea cetățenilor moldoveni. Cel de-al treilea studiu de piață este în curs de desfășurare și va continua să analizeze tendințele referitoare la comportamentul și atitudinea cetățenilor moldoveni față de mass-media, în comparație cu rezultatele evaluărilor precedente (de bază și intermediară). Rezultatele studiului de piață vor contribui la o mai bună înțelegere a corelațiilor dintre activitățile proiectului MEDIA-M, implementat de Internews in Moldova și schimbările care au avut loc în perioada în care au fost efectuate studiile de piață (2018-2022) în ceea ce privește consumul și alfabetizarea media a populației.
Astfel, pentru o mai bună interpretare și întelegere a rezultatelor celor trei studii de piață, Internews este în căutarea unui expert/unei experte sau o companie/organizație specializată în analiza datelor, cercetare, pentru a revizui rezultatele sondajelor în profunzime și a prezenta concluziile cercetării către Internews în Moldova.
Notă: Perioada de implementare și subiectele specifice cu referire la consultanță, vor fi discutate cu expertul/experta/ organizația/compania selectată.
Responsabilități:
- Elaborarea metodologiei de cercetare a datelor/rezultatelor;
- Realizarea unei cercetări amănunțite a rezultatelor celor trei sondaje;
- Realizarea unei cercetări amănunțite a rezultatelor cantitative colectate de către compania de cercetare Mageta Consulting în cadrul tuturor celor trei studii de piață (baze de date depersonalizate în format .xlsx);
- Livrarea unui raport care:
- Explică în mod clar rezultatele sondajelor, ce reprezintă datele sondajelor pentru organizațiile media și cum pot fi utilizate aceste informații în activitatea zilnică a organizațiilor media;
- Prezintă clar schimbările/evoluția referitoare la consumul de mass-media și de alfabetizare a populației în ultimii cinci ani, în baza rezultatelor celor trei studii de piață;
- Prezintă concluziile cercetării către Internews din Moldova.
Cerințele de selecție:
- Minim cinci ani de experiență dovedită în domeniile cercetării și analizei datelor;
- Abilități de analiză calitativă și cantitativă a datelor;
- Bune abilități de analiză și redactare a rapoartelor, demonstrate prin intermediul experiențelor anterioare;
- Capacitatea de a întocmi rapoarte analitice și de a le livra către Internews in Moldova în limbile română, rusă și engleză;
- Experiența anterioară în domeniul asistenței pentru dezvoltare sau în activități conexe pentru o organizație donatoare, parteneri de dezvoltare sau agenții străine ar constitui un avantaj.
Dosarul de participare trebuie să conțină:
- Un CV actualizat sau o descriere a organizației, cu detalii privind experiența și capacitățile aplicantului, inclusiv datele de contact pentru cel puțin două referințe;
- Oferta financiară detaliată.
Instrucțiuni de depunere a cererii:
Toți experții/companiile/organizațiile interesate sunt încurajate să trimită dosarele în format electronic la următoarea adresă de e-mail: in-chisinau@internews.org cu mențiunea "In-Depth analysis of the National Surveys" în linia de subiect, până la data de 20 februarie 2023.
RU
Крайний срок: 20 февраля 2023 года
Открыт для местных или международных экспертов/организаций/компаний
Контекст
Internews in Moldova провели три общественных опроса в качестве базовой, промежуточной и конечной оценки проекта по предпочтениям аудитории СМИ, восприятию обществом СМИ, медиа грамотности и привычкам потребления новостей. Опросы показывают, каким источникам новостей и информации граждане Молдовы доверяют больше и меньше всего, как они предпочитают получать информацию и обмениваться ею, а также каким источникам и платформам СМИ они уделяют наибольшее внимание. Первый опрос, проведенный в 2018 году, служит базовой оценкой предпочтений аудитории СМИ, восприятия обществом СМИ, медиа грамотности и привычек потребления новостей. Второй опрос, проведенный в 2020 году, использовал данные, собранные по аналогичным вопросам/методологии, для анализа меняющихся тенденций в поведении и отношении граждан Молдовы к СМИ и проверки уровня медиа грамотности и знаний участников. Третий текущий опрос, начатый в 2022 году и проведенный исследовательской компанией Magenta Consulting, продолжит анализ меняющихся тенденций в поведении и отношении граждан Молдовы к СМИ по сравнению с результатами базовой и промежуточной оценки. Эти данные помогут лучше понять существующие корреляции между деятельностью проекта MEDIA-M и изменениями, произошедшими за период проведения опросов (2018–2022 гг.), в отношении медиа потребления и грамотности.
Чтобы лучше интерпретировать данные, включенные во все три опроса, проанализировать изменения, связанные с медиа потреблением и грамотностью, и помочь Ключевым Партнерам понять субъективность опроса восприятия, который оценивает личные мнения зрителей в отличие от количественных данных (например, статистики зрителей), Internews in Moldova ищет внешнего аналитика данных или компанию, специализирующуюся на анализе данных, для глубокого изучения данных опросов и представления выводов Internews in Moldova и Ключевым Партнерам. Internews ищет человека, организацию или компанию для проведения такого анализа.
Примечание: Период реализации, конкретные и более точные детали для данной консультации, будут обсуждаться с выбранным экспертом/организацией/компанией.
Обязанности:
- Разработать методологию анализа;
- Провести углубленный анализ результатов всех трех опросов;
- Провести углубленный анализ количественных данных по всем трем опросам (неперсонифицированная база данных в формате .xlsx), собранных исследовательской компанией Magenta Consulting;
- Предоставить отчет, в котором:
- Четко объясняется, что именно представляют собой опросы, что означают данные опроса для медиа агентств, и как они могут потенциально использовать эту информацию для управления своей работой;
- Представить изменения/эволюцию, связанную с медиа потреблением и грамотностью за последние пять лет, на основе результатов всех трех опросов;
- Представить результаты исследования Internews in Moldova.
Требования при отборе:
- Не менее пяти лет подтвержденного опыта исследовательской и аналитической работы;
- Навыки проведения качественных и количественных исследований;
- Сильные аналитические навыки и навыки составления отчетов, продемонстрированные в предыдущих заданиях;
- Способность составлять аналитические отчеты и предоставлять отчеты на румынском, русском и английском языках;
- Предыдущий опыт работы в области содействия развитию или смежной работы в донорских организациях, партнерах по развитию или иностранных агентствах будет преимуществом.
Требования к заявлению:
- Резюме или подробное описание организации, ее опыта и возможностей, включая контактные данные как минимум двух людей/организаций для рекомендаций;
- Подробное финансовое предложение.
Инструкция по подаче заявки:
Всем заинтересованным экспертам/компаниям/организациям рекомендуется подавать свои заявки в электронном виде на следующий адрес электронной почты: in-chisinau@internews.org с указанием в теме письма " In-Depth analysis of the National Surveys" до 20 февраля 2023 года, COB.
ENG
Deadline: February 20, 2023, COB
Open to local or international expert(s)/organizations/companies
Context
Internews in Moldova provides three public surveys as a baseline, midline, and end-of-project evaluation on media audience preferences, public perceptions of the media, media literacy, and news consumption habits. The surveys reveal which sources of news and information Moldovans trust most and least, how they prefer to receive and share information, and to which media sources and platforms they pay the most attention. The first public survey in 2018 serves as a baseline evaluation of media audience preferences, public perceptions of the media, media literacy, and news consumption habits. The second survey, performed in 2020, used the data gathered on similar questions to analyze shifting trends among Moldovan citizens’ behavior and attitudes toward media and tested participants’ media literacy level and knowledge. The third ongoing survey, initiated in 2022 and conducted by the research company Magenta Consulting, will continue to analyze the shifting trends among Moldovan citizens’ behavior and attitudes toward media, compared with the baseline and mid-line evaluation results. This data will help better understand existing correlations between MEDIA-M project activities and changes that have occurred over the period the surveys were conducted (2018-2022), concerning media consumption and literacy.
To better interpret the data included in all three surveys, analyze the changes related to media consumption and literacy and help the Key Partners understand the subjectivity of a perception survey, which evaluates viewers’ personal opinions as opposed to quantifiable data (e.g., viewership statistics), Internews in Moldova is looking for an external data analyst or a company specializing in data analyses, to review the surveys data in depth and present the findings to Internews in Moldova and the Key Partners. Internews is looking for an individual, organization, or company to conduct this analysis.
Note: The period of implementation, specific and more advanced topics for this consultancy, will be discussed with the selected expert/organization/company.
Responsibilities:
- Develop the methodology of the analysis;
- Conduct an in-depth analysis of all three surveys results;
- Conduct an in-depth analysis of the quantitative data related to all three surveys (depersonalized database in .xlsx format) gathered by Magenta Consulting research company;
- Provide a report that:
- Explains clearly what exactly is being presented by the surveys, what the survey data means for the outlets, and how the outlets can potentially use this information to guide their work;
- Presents the changes/evolution related to media consumption and literacy over the last five years, based on all three surveys results;
- Present the findings to Internews in Moldova.
Selection Requirements:
- At least five years of proven research and analytical experience;
- Qualitative and quantitative research skills;
- Strong analytical and report-writing skills demonstrated by previous assignments;
- The ability to draw up analytical reports and deliver the report in Romanian, Russian and English languages;
- Previous experience in development assistance or related work for a donor organization, development partners, or foreign agencies would be an advantage.
Application Requirements:
- CV or a description of the organization with details of its experience and capabilities, including contact details for at least two references;
- Detailed financial offer.
Application Submission Instruction
All interested experts/companies/organizations are encouraged to submit their applications electronically to the following e-mail address: in-chisinau@internews.org with “In-Depth analysis of the National Surveys" in the subject line, until February 20, 2023, COB.
- OEAPM-Request for Expressions of Interest - Environmental & Social Specialist
- Call for Applications – National experts from Armenia, Moldova and Ukraine to conduct Organisational Capacity Assessment (OCA) of CSOs
- Redactor(ă)-șef(ă), Emisiuni de actualitate și dezbateri (radio)
- Fundația Regina Pacis extinde termenul de selectare a unui/unei coordonator/oare de proiect
- Digital Product Analyst (multiple post), Short-Term (NPSA-8), Digital Transformation Project - UNDP Moldova
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md









