BNM anunță concurs pentru postul vacant de economist principal responsabil de rezoluție bancară



Atribuțiile de bază ale Direcției rezoluție bancară vizează, dar nu se limitează, la următoarele:

1. Exercitarea competențelor de rezoluție bancară și aplicarea instrumentelor de rezoluție;

2. Organizarea și gestionarea procesului de lichidare silită a băncilor, la care a fost retrasă licența de desfășurare a activităților financiare;

3. Supravegherea procesului de lichidare silită a băncilor;

4. Alte activități, care sunt în conformitate cu legislația în vigoare şi obiectivele DRB.

Cerințe minime obligatorii:

1. Studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul economic cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare; În cazul unui calificativ mai mic de nota 8, condiția se consideră a fi întrunită dacă candidatul are o experiență în domeniul solicitat de minim 3 ani. Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obţinute în ţara şi/sau instituţiile de învăţământ respective.

2. Cunoașterea cadrului legal privind supravegherea și rezoluția bancară din Republica Moldova;

3. Cunoașterea directivelor în domeniul rezoluției bancare;

4. Abilități de analiză și sinteză pornind de la un volum semnificativ de date și informații;

5. Cunoştinţe aprofundate de utilizare a aplicațiilor Microsoft Office;

6. Stagiul în domeniul economic nu mai puțin de un an.

Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:

1. Cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională la nivel, cel puţin, intermediar (citit/scris/vorbit).

Principalele atribuții funcţionale:

1. Evaluează planurile de redresare în scopul identificării acelor măsuri ce pot avea impact negativ asupra posibilității de soluționare a băncii şi face recomandări referitoare la aceste aspecte ale structurii care exercită funcția de supraveghere;

2. Elaborează, reevaluează și actualizează planurile de rezoluție;

3. Examinează informația periodică privind starea financiară a băncilor în proces de lichidare și mersul procesului de lichidare;

4. Examinează cererile lichidatorilor băncilor în proces de lichidare privind vânzarea şi/sau predarea parțială a activelor băncii şi predarea parțială a obligațiilor băncii către alte bănci.

Beneficiile oferite de BNM:

  • Experiență profesională într-o bancă centrală
    ·         Oportunități extinse de dezvoltare profesională și personală
    ·         Mediu de muncă modern și prietenos
    ·         Flexibilitate în programul de muncă
    ·         Pachet salarial competitiv
    ·         Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști

Termenul limită pentru depunerea CV-urilor este: 05 martie 2023.

! Depunerea CV-ului:  Pentru participarea la concurs, accesaţi: https://www.bnm.md/ro/content/cv-online, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md. Totodată, aveți posibilitatea să depuneți CV-ul și în format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi. Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la numărul 022 822 158.

Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.

Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.

Bibliografie:

  1. Legea nr.232/2016 privind redresarea și rezoluția băncilor;
  2. Legea nr.550/1995 cu privire la lichidarea băncilor;
  3. Legea nr.548/1995 cu privire la Banca Națională a Moldovei.

Mai multe posturi vacante găsește pe link-ul de mai jos

https://www.bnm.md/ro/content/recrutare-0