10 abilități necesare pentru o carieră de succes



Fie că ești proaspăt absolvent și vrei să pășești spre piața muncii, fie că deja ai un job, însă îți dorești o promovare, o creștere în carieră, probabil te întrebi care sunt cele mai importante abilități pe care trebuie să le posezi pentru a-ți asigura o carieră de succes.

Deși este extrem de important să deții aptitudinile specifice domeniului tău de activitate, la fel de primordiale pentru succesul tău sunt așa-zisele „abilități soft”. Abilitățile soft reprezintă modul în care interacționezi cu oamenii din jur – cum te înțelegi și cum colaborezi cu ei. Așadar, dacă dorești să îți asiguri o carieră în ascensiune, iată 10 abilități soft primordiale de care ai nevoie pentru a reuși:

Capacitatea de învățare

Dorința continuă de învățare este, probabil, cea mai importantă abilitate pe care trebuie să o manifești la locul de muncă. Acest lucru se datorează faptului că succesul este mai puțin despre ceea ce știi deja și mai mult despre adaptarea abilităților tale prin creșterea și extinderea bazei de cunoștințe, astfel încât să poți folosi noile informații și abilități pentru a face față tuturor provocărilor și sarcinilor de la locul de muncă.

Reziliența

Insuccesele și eșecurile fac parte din viață, dar modul în care alegi să le faci față este esențial pentru succesul tău. Reziliența este capacitatea de a rămâne ferm în fața obstacolelor și eșecurilor. Când ești rezistent, nu te concentrezi pe urcușuri și coborâșuri. În schimb, rămâi concentrat pe obiectivele tale pe termen lung și nu-ți pierzi niciodată încrederea în capacitatea ta de a reuși. Ajutându-te să faci față provocărilor și dificultăților, abilitatea de a fi rezilient îți permite, de asemenea, să gestionezi mai eficient stresul.

Agilitatea

Pe măsură ce piața muncii e în continuă schimbare, a învăța să fii agil este o abilitate extrem de necesară, deoarece soluțiile care erau eficiente ieri nu mai sunt actuale pentru soluționarea provocărilor de mâine. A fi agil la locul de muncă presupune să fii flexibil și să acționezi rapid, în conformitate cu cerințele jobului, ale clienților și ale tendințelor din domeniul în care activezi.

Colaborarea

Astăzi, când proiectele de la locul de muncă devin din ce în ce mai complexe, necesitatea de a lucra în echipă este din ce în ce mai importantă. Capacitate de a colabora și a munci în echipă, de a-ți împărtăși cunoștințele și experiența cu colegii de lucru și de a contribui la succesul echipei și a companiei per ansamblu îți poate, incontestabil, crește șansele de reușită la locul de muncă.

Comunicarea verbală

Creșterea în carieră este determinată nu doar de realizarea activităților din fișa postului. Există marea probabilitate ca în cariera ta să ai nevoie de abilități puternice de comunicare verbală – atunci când promovezi serviciile și produsele companiei, când prezinți un proiect sau când vorbești în public. Aptitudinea de a comunica persuasiv și coerent este una dintre calitățile care îți vor spori, incontestabil, șansele de creștere în carieră.

Comunicarea scrisă

Chiar dacă trăim în era apelurilor telefonice și a emoticoanelor, abilitățile de comunicare scrisă corectă și coerentă sunt extrem de actuale. Ce scrii și cum scrii contează cu adevărat atunci când vine vorba de succesul carierei tale. Indiferent dacă expediezi un e-mail colegilor de lucru, un mesaj unui client sau scrii un raport lunar, pune accent pe coerență, corectitudine și acuratețe în textele pe care le construiești. Indubitabil, angajatorul tău va aprecia acest lucru.

Empatia

Abilitatea de a empatiza cu ceilalți sau de a vedea lucrurile din perspectiva lor, prin înțelegerea emoțiilor și reacțiilor lor, este o parte fundamentală a modului în care interacționăm unii cu alții. Comunicarea sinceră și atitudinea înțelegătoare pe care o manifești în interacțiunea cu cei din jur este vitală. Abilitatea de a fi empatic te va ajuta să cucerești simpatia și încrederea colegilor și a superiorilor tăi, iar acest fapt, la rândul său, te va determina să mergi la job cu entuziasm și să fii productiv.

Creativitatea

Creativitatea este o abilitate de care avem nevoie cu toții, deoarece, în vremurile noastre, care sunt în continuă schimbare, angajatorii apreciază oamenii care pot privi dincolo de prezent și pot contribui cu idei, acțiuni și realizări la prosperitatea companiei. Angajații creativi sunt cei care pun întrebări, sunt curioși și dezvoltă mereu idei și soluții noi.

Gestionarea eficientă a timpului

Pentru a avea rezultate frumoase în funcția pe care o deții, este vital să știi a-ți gestiona eficient timpul de lucru. Această abilitate nu presupune să faci cât mai multe lucruri sau să le faci cât mai repede, ci înseamnă să știi a prioritiza sarcinile de lucru, a le programa eficient și a definitiva lucrurile calitativ.

Atitudinea pozitivă la locul de muncă

Numeroase studii arată că o atitudine pozitivă generează bunăstare psihologică și fizică și chiar îți poate crește durata de viață. O persoană pozitivă identifică în viață, inclusiv în jobul pe care îl exercită, o mulțime de oportunități. Această atitudine influențează atât modul în care te percep cei din jur, colegii, dar și performanța la locul de muncă. Ținând cont de faptul că majoritatea dintre noi petrec la serviciu mai mult de patruzeci de ore pe săptămână, atitudinea pozitivă contează. Chiar contează

Indiferent de jobul pe care l-ai ales, dezvoltarea abilităților menționate mai sus este esențială pentru a avea succes la locul de muncă, a crește în carieră și a te face remarcat într-un peisaj competitiv.

Acest articol este realizat în cadrul proiectului „Abilitarea femeilor pentru Muncă Decentă și Viață Decentă”, implementat de Asociația Obștească „Făclia”, în baza Acordului de Colaborare cu UN Women din cadrul proiectului EVA „Promovarea egalității de gen în raioanele Cahul și Ungheni”, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de UN Women, în parteneriat cu UNICEF Moldova!