Organizații vizate:
Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
Programul Comunitatea Mea - Anunț de angajare al unui Consultant/Business Analyst pentru digitizarea serviciilor locale (platforma e-APL)
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
Poziție: Business Analyst pentru digitizarea serviciilor locale (platforma e-APL)
Locul prestării serviciilor: Chisinau, Republica Moldova
Perioada angajării: Pînă în martie 2023
Descrierea programului
Comunitatea Mea este un program cu o durată de cinci ani, finanțat de Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și implementat de IREX. Programul Comunitatea Mea (CM) este conceput pentru a susține autoritățile publice locale să devină mai eficiente, transparente și responsabile față de cetățeni, precum și pentru a consolida capacitatea autorităților locale de a satisface nevoile cetățenilor. Programul CM oferă asistență cuprinzătoare comunităților, vizând în primul rând autoritățile publice locale (APL). Asistența include furnizarea de soluții pentru procesele administrative care reduc timpul de așteptare al cetățenilor, cresc transparența și satisfacția cetățenilor. În acest sens, CM, cu forma de cofinanțare, Slovak AID, a creat Centre de Informare a Cetățenilor (CISC) pe baza modelului ghișeului unic în 12 APL. Centrele sunt dotate cu calculatoare, imprimante, scanere și software dedicat, care permit personalului APL să primească și să proceseze online cereri de servicii administrative venite de la cetățeni sau întreprinderi locale.
În urma înființării CISC-urilor în 12 APL, CM cooperează strâns cu Agenția de e-Guvernare (AGE) în ceea ce privește digitalizarea serviciilor administrative locale și implementarea Platformei Digitale a Administrației Publice Locale (e-APL). Platforma e-APL va permite APL-urilor digitizarea funcțiilor administrative și interacțiunea digitală cu cetățenii/agentii economici locali prin procese standardizate și interoperabilitate/interconectare cu toate bazele de date naționale relevante.
Descrierea poziției
Consultantul va acorda suport AGE privind inventarul serviciilor publice și al altor procese funcționale efectuate de APL-urile care participă la pilotarea conceptului e-APL, cu optimizarea ulterioară a acestora în scopul digitalizării ulterioare ca parte a inițiativei e-APL.
Obiectivele de bază ale Business Analyst-ului sunt următoarele:
- Dezvoltarea analizei particularităților furnizării de servicii publice și a proceselor conexe (proces de solicitare pentru un serviciu, proces de examinare, etape de validare etc.);
- Propunerea de soluții de optimizare a procesului din perspectiva documentelor care pot fi înlocuite cu date din Registrele de Stat sau declarația asumată de solicitant, procese interne care pot fi simplificate etc.;
- Proiectarea eficientă a modelului de servicii electronice din perspectiva procesului de afaceri.
Contextul și sarcinile activității de consultanță
Prin aceasta activitate Comunitatea Mea își propune să integreze instrumentele electronice dezvoltate intr-o platformă digitalizată la nivel național, care ar asigura durabilitatea și replicabilitatea la scară largă. Sarcina acestei activitati se bazează pe inventarierea pașapoartelor serviciilor administrative locale dezvoltate cu sprijinul Comunitatea Mea, precum și programelor Băncii Mondiale și EU4Moldova. Se recomandă ca Consultantul să utilizeze Metodologia de reinginerire a serviciilor publice, ca îndrumare în timpul realizării activității și să solicite sprijin metodologic suplimentar din partea Agenției de E-Guvernare.
Scopul final al activității este de a produce modele detaliate de servicii electronice, versiune simplificată a To-Be, din perspectiva procesului de afaceri pentru serviciile locale bazate pe platformele și produsele existente de e-guvernare.
Activitatea include, dar nu se limitează la, revizuirea legilor, politicilor și procedurilor legate de TIC din Moldova, intervievarea beneficiarilor (APL-uri pilot) și a furnizorilor naționali de servicii (Agenția pentru Servicii Publice și altele), revizuirea celor mai bune practici naționale și elaborarea modelelor detaliate de servicii electronice care va fi implementat de echipa de dezvoltatori împreună cu echipa de bază a AGE.
Sarcini și responsabilități:
1. Analiza inventarelor și evaluărilor existente ale serviciilor publice locale și a proceselor funcționale.
2. Intervievarea principalelor părți/actori interesate pentru a identifica cerințele legale, tehnice și instituționale legate de optimizarea și digitalizarea serviciilor locale.
3. Documentarea stării curente a serviciilor și proceselor funcționale, ținând cont de cadrul legal asociat și de perspectivele adunate din interviurile cu părțile interesate.
4. Identificarea cerințelor APL privind accesul la/conexiunile de date din registrele de stat necesare îndeplinirii funcțiilor acestora.
5. Studierea listei documentelor de confirmare solicitate APL-urilor de către ceilalți Furnizori de Servicii și transmiterea propunerilor de optimizare a acestora.
6. Oferirea recomandărilor pentru modificări legislative pentru a face furnizarea de servicii electronice respective să fie eficientă. Prezentarea constatărilor părților interesate și validarea listei de ajustări propuse la cadrul legal existent.
7. Elaborarea unei descrieri/cartografiere actuală pentru serviciile locale pilot și procesele funcționale alocate, inclusiv descrierea pașilor, deficiențele identificate și provocările, atât din perspectiva APL, cât și din perspectiva cetățenilor; Validarea informațiilor cu părțile interesate.
8. Identificarea strategiilor de optimizare care trebuie aplicate fiecărui serviciu și proces funcțional selectat. Prezentarea îmbunătățirilor propuse părților interesate relevante.
9. Dezvoltarea descrierilor/cartografierelor „To be”. Validarea cu AGE și părțile interesate.
10. Elaborarea specificațiilor tehnice pentru digitalizarea serviciilor și proceselor funcționale locale. (Noile procese de servicii ar trebui să fie standardizate în toate APL-urile pilot)
Termenii de îndeplinire a livrabilelor:
|
Livrabil |
Termen limită |
Număr de zile |
|
Descriere/cartografiere „Așa cum este” pentru serviciile locale și procesele funcționale, inclusiv descrierea pașilor, deficiențele și provocările identificate, atât din perspectiva APL, cât și din perspectiva cetățenilor, acceptată de CM și AGE |
30 august 2022 |
10 zile |
|
Atelier de validare cu părțile interesate |
30 septembrie 2022 |
5 zile |
|
Descriere/cartografierea „To be” pentru serviciile și procesele funcționale (nivel Front Office), acceptată de CM și AGE |
30 noiembrie 2022 |
40 zile |
|
Atelier de validare cu AGE și părțile interesate |
15 decembrie 2022 |
5 zile |
|
Specificații tehnice pentru digitalizarea serviciilor și proceselor funcționale, inclusiv: a. Descrierea generală a noilor procese. b. Diagrame ale proceselor optimizate (organigramă, pași, roluri, reguli de afaceri etc.); c. Beneficiile de optimizare așteptate după implementarea optimizărilor (timp, costuri etc.); |
20 februarie 2023 |
20 zile |
|
Total |
80 zile |
Contextul organizațional:
Consultantul va lucra sub îndrumarea generală a directorului programului CM și sub supravegherea directă a managerului IT. Business Analystul va îndeplini activitatea cu supravegherea metodologică și îndrumarea de la AGE. Consultantul va beneficia de suport legal, tehnologic si functional, mai ales in faza incipienta a activității.
Consultantul va coopera cu experții juridici AGE care vor supraveghea elaborarea Regulamentului de prestare a serviciilor publice, astfel încât modelul/fluxul serviciului electronic propus de Business Analyst să fie în conformitate cu prevederile legale (Legea Serviciilor Publice) și va fi reflectat corespunzator în Regulamentul de prestare a serviciului, dar și va comunica expertului juridic barierele legale identificate pentru digitizarea serviciului. Pentru sarcinile și livrabilele atribuite, Consultantul va solicita suport de la echipa AGE, în special echipa de implementare a proiectului, echipa platformelor digitale, echipa juridică, managerii de produs/proiect.
Interzicerea anumitor servicii sau echipamente de telecomunicații și supraveghere video.
(a) Contractanților și subcontractanților le este interzis să oblige sau să cheltuiască fonduri de împrumut sau granturi pentru:
(1) Achiziționarea sau obținerea.
(2) Prelungirea sau reînnoirea unui contract pentru achiziție sau obținere; sau
(3) Încheierea unui contract (sau extinderea sau reînnoirea unui contract) pentru a procura sau obține echipamente, servicii sau sisteme care utilizează echipamente sau servicii de telecomunicații acoperite ca componentă substanțială sau esențială a oricărui sistem sau ca tehnologie critică ca parte a oricărui sistem. După cum este descris în Legea Publică 115-232, secțiunea 889, echipamentele de telecomunicații acoperite sunt echipamente de telecomunicații produse de Huawei Technologies Company sau ZTE Corporation (sau orice subsidiară sau afiliată a unor astfel de entități).
(i) În scopul siguranței publice, al securității instalațiilor guvernamentale, al supravegherii securității fizice a infrastructurii critice și al altor scopuri de securitate națională, echipamente de supraveghere video și telecomunicații produse de Hytera Communications Corporation, Hangzhou Hikvision Digital Technology Company sau Dahua Technology Company ( sau orice filială sau afiliată a unor astfel de entități).
(ii) Servicii de telecomunicații sau supraveghere video furnizate de astfel de entități sau care utilizează astfel de echipamente.
(iii) Echipamente sau servicii de telecomunicații sau supraveghere video produse sau furnizate de o entitate pe care Secretarul Apărării, în consultare cu Directorul Național de Informații sau cu Directorul Biroului Federal de Investigații, o consideră în mod rezonabil a fi o entitate deținută sau controlată de către guvernul unei țări străine acoperite sau conectat în alt mod la acesta.
(b) În implementarea interdicției din Legea publică 115-232, secțiunea 889, subsecțiunea (f), paragraful (1), șefii agențiilor executive care administrează programe de împrumuturi, granturi sau subvenții trebuie să acorde prioritate finanțării disponibile și asistenței tehnice pentru a ajuta întreprinderile afectate. , instituții și organizații, așa cum este necesar în mod rezonabil pentru ca acele entități afectate să treacă de la echipamentele și serviciile de comunicații acoperite, la achiziționarea de echipamente și servicii de înlocuire și pentru a se asigura că serviciul de comunicații către utilizatori și clienți este susținut.
Confidențialitate:
- Materialele furnizate consultantului și toate procedurile contractului de consultanță vor fi considerate confidențiale, atât în timpul cât și după consultanță. Încălcarea cerințelor de confidențialitate poate duce la rezilierea imediată a contractului.
Cerințe față de candidat
- Diplomă universitară în științe informatice, administrație publică, drept public, telecomunicații sau domenii conexe. Este de preferat o diplomă de master relevantă.
- Cel puțin 5 ani de experiență dovedită în analiza de afaceri pentru serviciile publice locale și redactarea specificațiilor tehnice pentru digitalizarea serviciilor și proceselor funcționale locale;
- Înțelegerea aprofundată a cerințelor legale, tehnice și instituționale legate de optimizarea și digitalizarea serviciilor locale;
- Cunoașterea și înțelegerea aprofundată a guvernării locale și a furnizării de servicii administrative în Moldova și provocările acesteia;
- Familiarizarea cu arhitectura și platformele de e-guvernare ale Republicii Moldova;
- Expertiză practică în revizuirea reglementărilor și elaborarea de recomandări pentru modificările legislative pentru a face ca furnizarea de servicii electronice respective să fie eficientă;
- Înțelegerea practică a tehnologiilor web, dezvoltarea bazelor de date și procesul de sistem;
- Familiarizarea cu cadrul de reglementare în domeniul TIC;
- Experiența cu programe/proiecte finanțate de donatori și cu procedurile de achiziții ale Băncii Mondiale și cu documentele standard de licitație ar constitui un avantaj;
- Responsabilitate, multitasking, flexibilitate și punctualitate;
- Abilitatea de a comunica și scrie eficient în română și engleză.
Candidații interesați sunt invitați să transmită CV-ul, cu indicarea ratei de consultanță la adresa de email: hr-md@irex.org
Vă rugăm să indicați “Business Analyst eAPL” în subiectul mesajului.
Doar candidații selectați vor fi contactați pentru un interviu.
- Senior Legal Advisor of Prosecutors Vetting Commission
- Societea de Cruce Roșie din Moldova angajează Asistent/ă medical/ă Filiala Fălești și Filiala Ungheni
- Gender-Centru contractează consultant(ă) individual(ă) pentru desfășurarea sesiunilor de instruire și consolidarea capacităților echipelor multidisciplinare în domeniul combaterii violenței asupra copiilor
- Digital Product Analyst (multiple post), Short-Term (NPSA-8), Digital Transformation Project - UNDP Moldova
- BNM angajează expert/ă consultant/ă al/a Direcţiei reglementare şi licenţiere
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md








