Fundația „Friedrich Ebert” Moldova și AO “Institutum Virtutes Civilis” anunță concurs pentru selectarea unui grup de trei consultanți/specialiști în domeniul social pentru colectarea și ajustarea informațiilor cu privire la servicii sociale



Organizația Fundația „Friedrich Ebert” Moldova (FES) și AO “Institutum Virtutes Civilis” (IVC)
Sectorul: Non-guvernamental
Scopul: Colectare și ajustare date servicii sociale
Perioada de implementare:  Iunie 2022 – mai 2023  Colectare date: iunie – iulie 2022; ajustare date: august 2022 – mai 2023
Livrabile: Platforma serviciilor sociale completată cu informații și date exhaustive cu privire la serviciile sociale prestate în Republica Moldova
Durata: Colectare date: mai – iunie 2022; ajustare date: iulie – mai 2023
Durata contractului: Colectare date: 18 zile (6 zile per consultant/specialist)Ajustare date: 16 zile per consultant/specialist (1-2 zile în fiecare lună în perioada iulie 2022 – mai 2023)
Locație: Chișinău, Republica Moldova
Termen limită de aplicare 12/06/2022

Context

Mobilizarea societății moldovenești în contextul crizei refugiaților din Ucraina urmează să fie susținută de politici publice la nivel de stat pentru a asigura integrarea refugiaților și ajustarea activităților statului la noile realități.

Una dintre marile provocări va fi facilitarea accesului refugiaților la serviciile sociale disponibile pe teritoriul Republicii Moldova și integrarea acestora în sistemul de protecție socială. Acest lucru va pune o presiune semnificativă pe serviciile sociale dar și pe capacitatea economiei naționale de a integra rapid refugiații în circuitul economic al țării.

În aceste circumstanțe, Fundația „Friedrich Ebert” Moldova  și AO „Institutum Virtutes Civilis”, vor crea platforma serviciilor sociale din RM și vor asigura disponibilitatea informațiilor în limbile română, rusă și ucraineană.

Platforma electronică a serviciilor sociale va crea oportunitatea de identificare rapidă a serviciului social necesar în apropierea locației potențialului beneficiar și va permite accesarea în timp rapid a serviciilor sociale disponibile pe întreg teritoriul țării. Totodată, informația disponibilă pe platformă va fi dezagregată pe raioane, orașe și sate și va fi accesibilă pentru orice persoană care vrea să identifice serviciile de care are nevoie, în localitatea în care trăiește/se află. Pentru  persoanele refugiate, sistemul va oferi informația în limbile rusă și ucraineană.

Scopul contractării serviciilor

Pentru a asigura un nivel cât mai înalt de calitate a datelor și informațiilor despre serviciile sociale din Republica Moldova care vor fi prezentate pe Platformă, Fundația „Friedrich Ebert” Moldova și AO „Institutum Virtutes Civilis” vor contracta un grup de trei consultanți/specialiști în servicii sociale pentru a colecta și ajusta datele folosite pentru a popula platforma serviciilor sociale din Republica Moldova.

Obiectivul principal al serviciilor este asigurarea veridicității datelor colectate și prezentarea informațiilor exhaustive despre acestea, pentru a oferi utilizatorilor o imagine clară a serviciului de care vrea să beneficieze. Sarcina de bază a consultanților/ specialiștilor este colectarea informațiilor și datelor principale despre fiecare serviciu social prestat în Republica Moldova, completarea  platformei cu informațiile respective și ulterior, ajustarea informației (pe parcursul a 10 luni) despre servicii, în funcție de modificările parvenite la nivelul lor (includerea informației despre apariția  serviciilor noi și radierea serviciilor care și-au sistat activitatea etc.). 

Colectarea informației despre serviciile sociale din Republica Moldova, per fiecare serviciu, se va face în baza criteriilor prezentate în Termenii de Referință (anexați mai jos).

Termenul de realizare a sarcinilor este 12 luni de la încheierea contratului.

Termenul limită pentru depunerea aplicațiilor – 12 iunie 2022.

Aplicațiile vor fi trimise prin e-mail, la adresa: fes@fes-moldova.org, cu subiectul mesajului „Aplicație colectare și ajustare date Platformă”.

Vor fi examinate doar dosarele complete, depuse în termenul stabilit. Vor fi contactate doar ofertele preselectate, în baza dosarelor depuse. FES și IVC își rezervă dreptul de a solicita referințe și documente suplimentare, de a negocia oferta financiară propusă, de a anula, prelungi sau relansa concursul.

Pentru mai multe detalii, inclusiv responsabilitățile consultanților/ specialiștilor selectați, cerințele pentru aceștia și criteriile de evaluare, Vă rugăm să accesați Termenii de Referință.