Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
Ministerul Finanțelor angajează Consultant principal în Secția datorie externă și recreditare din cadrul Direcției datorii publice
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
Ministerul Finanțelor angajează consultant principal al Secției datorie externă și recreditare din cadrul Direcției datorii publice - 1 funcție vacantă;
a) Scopul general al funcţiei:
Deservirea la scadenţă a datoriei de stat externe şi asigurarea tragerilor din împrumuturile de stat externe. Ţinerea cu acurateţe a evidenţei datoriei externe a sectorului public şi public garantate în sistemul informatic DMFAS şi asigurarea transparenţei în domeniu prin elaborarea rapoartelor periodice şi publicarea acestora.
b) Sarcinile de bază ale funcţiei:
1. Elaborarea lunară a Raportului privind datoria de stat externă şi Raportul privind garanţiile de stat externe.
2. Efectuarea tragerilor din contul împrumuturilor acordate de către creditorii externi destinate implementării proiectelor finanțate din surse externe, precum şi suportului bugetar.
3. Elaborarea Raportului trimestrial/anual privind datoria externă a sectorului public.
4. Asigurarea deservirii corecte la scadenţă a datoriei de stat externe şi actualizarea permanentă a prognozelor deservirii datoriei de stat externe pentru management veridic al lichidităţilor.
5. Asigurarea ținerii evidenţei în sistemul informatic DMFAS a tranzacţiilor aferente datoriei externe a sectorului public şi public garantate.
6. Elaborarea proiectelor de acte normative, precum și examinarea și avizarea proiectelor de acte normative elaborate de alte autorități ale administrației publice și remise spre examinare, în domeniile de competență ale Secției.
- c) Cerințe specifice:
Studii: Superioare, de licenţă sau echivalente, preferabil în domeniul relaţiilor economice internaţionale, finanţe sau economie;
Cursuri de perfecţionare profesională în domeniul managementului datoriei de stat externe şi garanţiilor de stat externe.
Aspecte cognitive:
Cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
- Cunoaşterea domeniului de management al datoriei de stat externe şi garanţiilor de stat externe;
- Cunoaşterea politicilor şi procedurilor eficiente de managementului datoriei de stat externe şi garanţiilor de stat externe, precum şi a practicilor pozitive internaţionale în domeniu;
- Cunoaşterea limbii engleze la nivel B1 şi a unei limbi de circulaţie internaţională (franceza, spaniola, germana, etc.) la nivel B1;
- Cunoştinţe de operare la calculator: MS Office (Word, Excel, PowerPoint, etc) Internet.
Experienţă profesională – cel puțin 2 ani de experiență profesională în domeniul finanțelor publice.
Abilități:
Aptitudine de lucru cu informația, planificare, organizare, luare a deciziilor, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, argumentare, prezentare, instruire, motivare, mobilizare de sine, soluționare de probleme, comunicare eficientă.
Aptitudini/comportament:
Profesionalism, respect față de oameni, spirit de iniţiativă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate, disciplină, responsabilitate, punctualitate, rezistentă la efort şi stres, tendinţă spre dezvoltare profesională continuă, spirit de echipă.
Bibliografia în baza căreia vor fi formulate întrebările pentru proba scrisă şi interviu la funcţia vacantă de consultant principal al Secției datorie externă și recreditare din cadrul Direcției datorii publice
- Legea nr. 419/2006 cu privire la datoria sectorului public, garanţiile de stat şi recreditarea de stat;
- Hotărârea Guvernului nr.1136/2007 ”Cu privire la unele măsuri de executare a Legii nr.419-XVI din 22 decembrie 2006 cu privire la datoria sectorului public, garanţiile de stat şi recreditarea de stat;
- Legea nr.595/1999 privind tratatele internaţionale ale Republicii Moldova;
- Legea nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
- Hotărârea Guvernului nr.696/2017 ”Cu privire la organizarea si funcționarea
Ministerului Finanțelor”.
Termenul de depunere a documentelor pentru participare la concurs 03 iunie 2022, ora 16:00. Adresa poştală: mun. Chişinău, str. C. Tănase, nr. 7, biroul nr. 114;
e-mail: resurse.umane@mf.gov.md.
Pentru informații suplimentare contactați Secția resurse umane:
Aliona Moisei, șef adjunct DMI, șef Secție resurse umane
telefon de contact: 022 26 27 55
Aparatu Natalia, consultant principal al Secției resurse umane
telefon de contact: 022 26 27 78
NOTĂ: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora. În cazul în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail, această prevedere se aplică pînă la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.
- CNTM selectează facilitator/facilitatoare pentru prestarea serviciilor de consultanță în cadrul Youth Policy Labs
- Șef(ă) al Serviciului marketing și comunicare
- CRS is hiring ICT4D and Data Management Officer
- Fundația Regina Pacis extinde termenul de selectare a unui/unei coordonator/oare de proiect
- Repetat: AO Asociația pentru Abilitarea Copilului și Familiei ”AVE Copiii” angajează Asistent(ă) social(ă) în raionul Ștefan Vodă
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md







