Anunțuri de Angajare
- Detalii
- Categorie: Angajări
Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor anunță concurs de angajare pentru funcția de Auditor intern principal, Serviciul audit intern
Informațiile prezentate în articolul de mai jos pot să nu mai fie actuale sau să nu mai reflecte activitățile și programele curente. Anunțul este păstrat în arhivă pentru a asigura transparența și accesul public la informațiile despre inițiativele și proiectele implementate anterior.
Denumirea funcţiei publice vacante: Auditor intern principal, Serviciul audit intern;
Scopul și sarcinile de bază ale funcţiei publice vacante:
Scopul funcției: Realizarea activităților de audit public intern a sistemelor din cadrul entităţii publice, efectuarea misiunilor de audit în scopul evaluării eficacității şi performanţei structurilor funcţionale ale Agenției, elaborarea rapoartelor, recomandărilor de ajustare și îmbunătățire a proceselor și procedurilor operaționale, precum și monitorizarea și coordonarea implementării eficiente și în termen a recomandărilor elaborate.
Sarcinile de bază:
- Stabilirea obiectivelor misiunii de audit intern de comun acord cu conducătorul structurii auditate.
- Asigurarea elaborării planului anual și a raportului anual al activității de audit public intern.
- Efectuarea în cadrul autorității a misiunilor de audit intern și elaborarea recomandărilor de rigoare.
- Monitorizarea procesului de implementare a recomandărilor înaintate ca urmare a misiunilor de audit și raportarea nivelului de realizare.
- Documentarea constatărilor de audit în dosarele curente şi permanente de audit în conformitate cu SNAI.
- Raportarea periodică asupra constatărilor, concluziilor și recomandărilor rezultate din activitățile sale de audit.
Condiţiile generale de participare la concurs:
- a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- b) posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
- c) are capacitate deplină de exerciţiu;
- d) nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
- e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sunt stabilite cerinţe speciale de sănătate;
- f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
- g) în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) din Legea nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
- i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
- j) nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Condiţii specifice:
- Experiență profesională în domeniu auditului intern în sectorul public – minim 2 ani;
- Studii superioare finisate, în domeniul auditului, contabilității sau economic;
- Studii de masterat/doctorat în domeniul auditului/dreptului/contabilității vor constitui un avantaj;
- Deţinerea certificatului de calificare al auditorului intern în sectorul public;
- Cursuri de perfecționare profesională în domeniul controlului financiar public intern, managementului, administrației publice, achizițiilor publice absolvite în ultimii 3 ani vor constitui un avantaj;
- Cunoașterea cadrului legal din domeniul civil, administrativ și al muncii;
- Cunoașterea cadrului legal în domeniul achizițiilor publice și soluționării contestațiilor va constitui un avantaj;
- Cunoașterea unei limbi de circulație internațională;
- Abilități de utilizare a computerului și a programelor de prelucrare a datelor și informațiilor.
- Abilități analitice, de comunicare eficientă (verbal/scris), planificare, raportare, organizare.
Documentele ce urmează a fi prezentate:
- Copia buletinului de identitate;
- Copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
- Copia carnetului de muncă și/sau certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019, semnate de conducătorii autorității/instituției sau de șeful subdiviziunii resurse umane, adeverite prin ștampilă, în care trebuie să se facă în mod obligatoriu referință la documentul (ordin, dispoziție) care confirmă vechimea în muncă;
- Cazier judiciar sau declarație pe propria răspundere (Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu declarația pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire);
- Formularul de participare la concursul pentru ocuparea funcţiei publice vacante.
- Scrisoare de recomandare de la angajatorii precedenți (opțional).
NOTĂ: Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. În situația în care dosarul de concurs se depune prin poștă sau e-mail, originalele actelor vor fi prezentate la începutul desfășurării probei scrise a concursului, sub sancțiunea respingerii dosarului de concurs.
Bibliografia concursului:
- Legea nr. 131/2015 privind achiziţiile publice;
- Legea nr. 158/ 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
- Legea nr. 229/2010 cu privire la controlul financiar public intern;
- Legea nr. 74/2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale;
- Legea nr. 121/2018 cu privire la concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii;
- Legea Nr. 287/2017 contabilităţii și raportării financiare
- Legea Nr. 181/2014 finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale
- Codul Administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018;
- Codul Muncii al Republicii Moldova nr. 154/2003;
- Codul Civil al Republicii Moldova nr. 1107/2002;
- Codul contravenţional al Republicii Moldova adoptat prin Legea nr. 218/2008;
- Legea nr. 271/2017 privind auditul situațiilor financiare;
- Hotărârea Parlamentului nr. 271/2016 cu privire la instituirea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor;
- Hotărârea Parlamentului nr. 557/2019 cu privire la aprobarea Codului etic al auditorului intern și a Cartei de audit intern;
- Ordinul Ministerului Finanţelor nr.4/2019 cu privire la aprobarea Regulamentului privind autoevaluarea, raportarea sistemului de control intern managerial şi emiterea Declaraţiei de răspundere managerială
- Ordinul Ministerului Finanţelor nr. 189/ 2015 cu privire la aprobarea Standardelor naţionale de control intern în sectorul public;
- Ordinul Ministerului Finanţelor nr. 176/2019 cu privire la aprobarea Regulamentului privind raportarea activității de audit intern în sectorul public;
- Ordinul Ministerului Finanţelor nr. 161/2020 privind aprobarea Normelor de audit intern în sectorul public;
Data-limită de depunere a documentelor: 13.04.2022;
Salariul de funcție: 8820 lei (treapta I de vechime);
Modalitatea de depunere a documentelor: Documentele urmează a fi depuse prin:
- e-mail: resurse.umane@ansc.md, sau
- poștă sau personal la sediul Agenţiei, la adresa bd. Ștefan cel Mare și Sfânt nr. 124, et. 4, bir. 401.
Persoana responsabilă de recepționarea dosarelor și datele de contact: Sobețchi – Cebotari Ruxanda, consultant principal, Serviciul resurse umane, tel: (022) 820 653, e-mail: resurse.umane@ansc.md
- Fundația Regina Pacis extinde termenul de selectare a unui/unei coordonator/oare de proiect
- BNM angajează economist/ă principal/ă, responsabil/ă de supraveghere bancară continuă
- BNM angajează expert/ă principal/ă, Direcția supravegherea altor instituţii
- Servicii de consultanță privind mecanisme de combatere a violenței față de persoane cu dizabilități
- Supply Chain Officer - Project HOPE Moldova
2025 CIVIC DIGITAL SOLUTIONS
Email: support@portal.civic.md









