Specialist în tehnologii informaționale pentru Secretariatul pentru evaluarea extraordinară a judecătorilor şi procurorilor (Rom). Information Technology Specialist for the Pre-Vetting Secretariat (Eng)



ROM:

Specialist în tehnologii informaționale pentru

Secretariatul pentru evaluarea extraordinară a judecătorilor şi procurorilor

Contextul proiectului:

Dexis Consulting Group, anterior Checchi & Co. Consulting în Moldova, împreună cu USAID Moldova, implementează proiectul „Justiție eficientă”, livrare nedeterminată/cantitate nedeterminată (IDIQ), pentru a promova un sistem de justiție eficient, accesibil și transparent, care asigură supremația legii în mod uniform. Proiectul „Justiție eficientă” vizează patru obiective: prestarea serviciilor judiciare îmbunătățite, consolidarea relațiilor dintre instanțele judecătorești, comunități și justițiabili, îmbunătățirea mediului judiciar și legal pentru afaceri și consolidarea independenței sistemului judiciar.

Acest proiect este implementat prin intermediul ordinelor de activitate individuale. Al doilea ordin de activitate este prevăzut pentru luna martie 2022, având o perioadă de executare de 8 luni pentru a oferi asistență tehnică în scopul „sprijinirii secretariatului pentru evaluarea extraordinară a judecătorilor şi procurorilor”. Asistența va consta în crearea și susținerea unui secretariat responsabil pentru investigarea, analiza și examinarea integrității candidaților pentru organele de autoguvernare ale judecătorilor și procurorilor – Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) și, respectiv, Consiliul Superior al Procurorilor (CSP). Pandemia COVID-19 a împiedicat alegerea noilor membri în organele de administrare ale judecătorilor și procurorilor, întrucât Adunarea Generală a Judecătorilor și Procurorilor nu a putut fi convocată din cauza restricțiilor pandemice. Mandatele membrilor actuali au fost prelungite în mod implicit, oferind posibilitatea de desfășurare a procesului de evaluare extraordinare a candidaților. Astfel, procesul de evaluare extraordinară este planificat pentru prima jumătate a anului 2022. Autoritatea responsabilă pentru procesul de evaluare extraordinară este prevăzută în legea adoptată de Parlamentul Republicii Moldova în luna februarie/martie 2022 și urmează să intre în vigoare în martie 2022. Procesul de evaluare extraordinară va fi desfășurat de către o Comisie de evaluare independentă, cu sprijinul secretariatului acesteia.

Scopul general al celui de-al doilea ordin de activitate anticipat este înființarea Secretariatului pentru evaluarea extraordinară a judecătorilor şi procurorilor, pe deplin funcțional, cu roluri și procese clare, în măsură să întocmească documente conform legislației privind evaluarea extraordinară, cu respectarea tuturor termenelor convenite. Finalizarea procesului de recrutare și selecție este condiționat de intrarea în vigoare a legii de bază și de atribuirea ordinului de activitate de către USAID Moldova.

Candidații trebuie să țină cont de următoarele cerințe:

  1. Pentru a fi eligibili, candidații trebuie să obțină rezultate pozitive ale verificării efectuate de către Centru Național Anticorupție (CNA);
  2. Candidații nu vor avea un alt post de muncă activ pe durata contractului. Persoanele cărora li s-a oferit un post de muncă pot să-și ia un concediu de la locurile de muncă actuale pe durata contractului, dar nu se pot implica activ și nici nu pot fi remunerate de o altă organizație pe durata contractului.
  3. Candidații trebuie să fie disponibili să înceapă lucrul în cel mult două săptămâni de la primirea unei oferte oficiale de muncă.

 Candidații care nu pot îndeplini aceste cerințe vor fi excluși.

Descrierea funcției

Locul desfășurării activităţii: Chişinău, Republica Moldova

Responsabilități: 

Specialistul în tehnologii informaționale (Specialist IT) va raporta șefului secretariatului și va sprijini secretariatul întru utilizarea armonioasă, continuă și eficientă a tehnologiilor, având următoarele responsabilități:

  • Prima persoană de contact pentru asistență IT în cadrul organizației;
  • Instalarea, configurarea și menținerea componentelor software și hardware ale sistemelor informatice și de rețea;
  • Diagnosticarea și soluționarea problemelor software și hardware;
  • Repararea componentelor de calculator și de rețea deteriorate;
  • Asigurarea securității calculatoarelor angajaților și a serverelor prin instalarea, actualizarea, monitorizare și întreținerea programelor de antivirus și firewall;
  • Sprijinirea membrilor echipei în cazul în care vor întâmpina probleme legate de calculatoare și dispozitive de rețea;
  • Răspuns la solicitările de asistență și sprijin privind utilizarea programului Microsoft Office;  
  • Monitorizarea și întreținerea sistemelor de rețea fără fir;
  • Conform indicațiilor șefului secretariatului și/sau a persoanei desemnate, coordonarea desfășurării instruirilor în securitatea rețelei și bunele practici de utilizare a calculatoarelor;
  • Conform indicațiilor șefului secretariatului și/sau a persoanei desemnate, coordonarea cu reprezentanții IT ai instituțiilor naționale, internaționale și/sau private pentru facilitarea schimbului automat de date și documente sau a accesului la acestea.

Cerințe minime:

  • Diplomă de licență în domeniul tehnologiilor informaționale sau în domenii conexe;
  • 3 sau mai mulți ani de experiență într-un mediu dinamic și axat pe calitate;
  • Competențe dovedite în lucrul cu serverele, rețelele, calculatoarele și dispozitivele periferice;
  • Cunoștințe aprofundate privind securitatea sistemelor și procedurile de protecție a datelor unei organizații împotriva intruziunii sau corupției;
  • Cunoștințe aprofundate privind configurațiile hardware și software;
  • Abilitatea de a prioritiza sarcinile cu o supraveghere minimă;
  • Competențe excelente dovedite și abilități creative și tehnice de soluționare a problemelor;
  • Abilitate dovedită de a lucra într-o echipă mare;
  • Abilități excelente de comunicare și de asistență pentru clienți;
  • Limba: Cunoașterea fluentă a limbii române scrise și vorbite, cunoașterea limbii engleze la nivel profesional.

Se va acorda prioritate candidaților cu următoarele competențe:

  • Experiență demonstrată de lucru în structuri guvernamentale sau organizații internaționale și/sau multinaționale;
  • Cunoașterea mai multor limbaje de programare.

Modul de depunere a candidaturii: Persoanele calificate trebuie să trimită o scrisoare de intenție în care să evidențieze experiența relevantă și un CV actualizat, în limba engleză, la adresa: moldovajobs@dexisonline.com, și să indice în subiectul e-mailului "Specialist IT din Moldova". Această poziție este disponibilă doar pentru cetățenii Republicii Moldova. Candidații care s-au înscris anterior nu trebuie să se înscrie din nou. Cererile vor fi acceptate până la ocuparea postului.

Doar candidații selectați vor fi contactați.

ENG:

Information Technology Specialist for the Pre-Vetting Secretariat

Project Background:

Dexis Consulting Group, formerly Checchi & Co. Consulting in Moldova, implements the Effective Justice Indefinite Delivery/Indefinite Quantity (IDIQ) project with USAID – Moldova to foster an efficient, accessible, and transparent justice system that uniformly applies the rule of law. Effective Justice has four goals: to deliver improved justice services, strengthen the connection between courts, communities, and system users, improve the judicial and legal environment for business, and strengthen the independence of the judiciary.

The project is implemented through individual Task Orders. Award of the second task order is anticipated in March 2022, for a performance period of 8 months, to provide technical assistance to “Support the Pre-Vetting Secretariat”. Assistance will consist of the establishment and support of a secretariat responsible for the investigation, analysis, and review of the integrity of candidates for the self-governing bodies of judges and prosecutors – the Superior Council of Magistracy (SCM) and the Superior Council of Prosecutors (SCP), respectively. The Covid-19 pandemic has prevented the election of new officers for the administration bodies of judges and prosecutors, as the General Assemblies of Judges and Prosecutors could not be convened due to pandemic-related restrictions. By default, the mandates of current members were extended, providing a window in which to conduct the vetting process for candidates. Thus, the pre-vetting process is planned to start in early to mid-2022. Authority for the pre-vetting process is embedded in legislation adopted in the Moldovan Parliament in February/March 2022 and expected to be entered into force in March 2022. The pre-vetting process will be conducted by an independent Evaluation Committee, assisted by its Secretariat.

The overarching goal of this anticipated second task order is the establishment of the Pre-Vetting Secretariat as fully operational, understands its roles and processes, and can prepare documents in accordance with the pre-vetting law and within all established timelines. Finalization of the recruitment and selection process is subject to the entry into force of the underlying law and USAID Moldova’s award of the task order.

Candidates should be aware of the following requirements:

  1. All job offers will be contingent upon a successful background check from the National Anti-Corruption Center (NAC);
  2. All job offers will be contingent on those selected holding no other active employment during the contract period. Those offered employment may take a leave of absence from current positions for the duration of this contract but may not be actively engaged with, nor paid by, another organization during the contract period;
  3. All job offers will be contingent on the candidate’s ability to start no later than two weeks after a formal job offer.

 Candidates unable to meet these requirements will be disqualified.

About the Position

Location: Chisinau, Moldova

Responsibilities:  

The Information Technology Specialist (IT Specialist) will report to the Head of Secretariat and will support the Secretariat to ensure the smooth, continuous, and efficient use of technology including:

  • Serving as the first point of contact for IT support within the organization;
  • Installing, configuring, and maintaining software and hardware components of computer and network systems;
  • Diagnosing and troubleshooting software and hardware issues;
  • Repairing and damaged computer and network components;
  • Ensuring the security of client and server computers by installing, upgrading monitoring, and maintaining antivirus and firewall software;
  • Supporting team members whenever they encounter challenges with computers and network devices;
  • Responding to requests for assistance and support related to the use of Microsoft Office Software;  
  • Monitoring and maintaining the wireless network systems;
  • As directed by the Head of Secretariat, and/or their designee, coordinate providing training about network security and best computer usage practices;
  • As directed by the Head of Secretariat, and/or their designee, coordinate with the IT representatives of national, international and/or private entities to facilitate automated exchange of, or access to, data and documents.

Minimum Requirements:

  • Bachelor's Degree in Information Technology or related field;
  • 3 or more years of experience in a high-paced, quality-driven environment;
  • Proven proficiency in the working of servers, networks, computers, and peripherals
  • Extensive knowledge of system security and procedures for protecting an organization’s data from intrusion or corruption;
  • Extensive knowledge about hardware and software configurations;
  • Ability to prioritize tasks with minimal supervision;
  • Proven excellent troubleshooting, creative and technical problem-solving skills;
  • Proven ability to work in a large team environment;
  • Excellent communication and customer support skills;
  • Language: Fluency in written and spoken Romanian, professional level proficiency of English.

Candidates with the following Skills will be given preference:

  • Demonstrated experience in working with government bodies or international and/or multinational organizations;
  • Proficiency in multiple programming languages.

How to Apply:

Qualified applicants should submit a cover letter highlighting relevant experience and a current CV to: moldovajobs@dexisonline.com and should note “Moldova IT Specialist” in the email subject line. This position is open to Moldovan Nationals only. Candidates who have previously applied need not resubmit. Applications will be accepted until the position is filled.

Only short-listed candidates will be contacted.